Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
15:58 20 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Controale la hypermarketuri Iată ce deficienţe au descoperit cei de la Protecţia Consumatorului

ro

01 Apr, 2016 11:04 736 Marime text
 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a desfăşurat în anul 2015 un număr de 4.620 de controale la supermarketuri şi hypermarketuri şi au fost încheiate 1.607 procese verbale de constatare a contravenţiei. Astfel, ANPC a desfăşurat 56 controale tematice la nivel naţional, respectiv 30 controale în domeniul produselor şi serviciilor alimentare (54%), 26 controale în domeniul produselor şi servicii nealimentare (46%). Pe lângă aceste controale au fost efectuate şi controalele la nivel local (regional sau/şi judeţean), controale în cadrul comandamentelor de vară şi iarnă, cercetarea reclamaţiilor primite de la consumatori, precum şi extinderea controalelor în urmă abaterilor constatate.
 
În cadrul acţiunilor tematice de control au fost verificaţi peste 41.788 operatori economici din care au fost sancţionaţi 25.000 operatori economici, valoarea amenzilor fiind de 47,4 milioane lei, iar valoarea produselor neconforme pentru care a fost dispusă măsură de oprire de la comercializare a fost de 7,72 milioane lei.
 
În cursul anului 2015 au fost desfăşurate 30 de acţiuni de control cu privire atât la conformitatea, modul de comer­cia­lizare şi eti­chetare a produselor alimentare, cât şi cu privire la calitatea serviciilor de alimen­taţie publică şi colectivă. Au fost prelevate 867 de probe de produse alimentare (produse din carne, lapte şi produse lactate, orez, pastă de tomate, cacao şi ciocolată etc), constatându-se la circa 8% dintre acestea neîncadrarea în prevederile legale în vigoare- umiditate, conţinutul de grăsimi, conţinutul de sare.
 
Prin acţiunile tematice naţionale au fost controlaţi circa 29.880 operatori economici din care au fost sancţionaţi peste 16.975 operatori economici, valoarea amenzilor contravenţionale fiind de 31.207 mii lei, iar valoarea produselor neconforme pentru care a fost dispusă măsură de oprire de la comercializare este de 2,9 milioane lei (din care 2,6 milioane lei reprezintă valoarea produselor oprite temporar de la comercializare, iar 0,3 milioane lei reprezintă valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare).

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin atribuţiile conferite de lege, controlează respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, referitoare la securitatea produselor şi serviciilor.

ANPC desfăşoară acţiuni de control asupra produselor existente la comercializare pentru a verifică condiţiile de comercializare, conformitatea parametrilor fizico-chimici (umiditate, conţinut de grăsimi, sare) cu cei prevăzuţi de actele normative în vigoare sau cu cei declaraţi prin etichetare, a încadrării în dată durabilităţii minimale, a încadrării în prevederile legale privind etichetarea, a modului de afişare a preţurilor.
Odată cu acţiunile de control, ANPC consiliază operatorii economici cu privire la înţelegerea legislaţiei în domeniu în beneficiul atât al consumatorilor, cât şi al comerciantului. Prin acţiunile de informare şi educare a consumatorilor, ANPC conştientizează participanţii actului comercial- consumatori şi operatori economici la responsabilizarea acestora şi prevenirea eventualelor nereguli.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii