Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:27 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce reguli trebuie să evite patronii la locul de muncă?

ro

03 Aug, 2016 10:24 1853 Marime text

























Un apreciat specialist în resurse umane, dr. Travis Bradberry, de la societatea americană de consulanţă în domeniu Talentsmart, a întocmit o listă de zece reguli stupide pe care patronii trebuie să le evite pentru a nu distruge productivitatea angajaţilor: Iată lista lor:

1. Regulă celor şase luni. Multe firme nu-şi promovează angajaţii în funcţii sau nu-i lasă să se transfere la alte departamente până nu împlinesc cel puţin şase luni într-un post (sau o altă perioadă de genul acesta). Regula această dăunează afacerii, pentru că blochează salariaţii pe posturi care poate că nu li se potrivesc foarte bine - crede Bradberry. De asemenea, angajaţii performanţi pot acumula frustrare şi există riscul că ei să se plafoneze sau să plece din firmă, dacă văd că nu pot promova în ritmul lor de performanţă.

2. Cerinţe ridicole privind ora de venire sau de plecare de la job. Oamenii sunt salarizaţi pentru muncă pe care o fac, nu pentru orele pe care le petrec la birou. Dacă îţi sancţionezi anagajaţii pentru că întârzie cinci minute la program, în condiţiile în care ei rămân frecvent la muncă peste program sau lucrează şi în weekend, transmiţi mesajul nociv că regulile sunt mai importante decât performanţa. Practică asta emană neîncredere şi mai bine nu angajezi pe cineva cu contract de muncă dacă nu există încredere la mijloc.

3. Suprimarea personalităţii angajaţilor. Sunt companii care controlează şi ce pot angajaţii să îşi ţină pe birouri. Un poster cu un fotomodel dezbrăcat? Asta ar fi o problemă. Dar sunt patroni sau manageri care hotărăsc şi câte fotografii cu copiii pot oamenii să îşi pună pe birou, ori dacă pot sau nu să-şi ţină o sticlă de apă (mai ales unde sunt automate de apă rece cu pahare de unică folosinţă). Asta este vechea abordare a managerilor gen „Dacă aş putea angaja roboţi, n-aş mai avea probeme".

4. Restricţionarea internetului. Există, cu siguranţă, anumite site-uri pe care nimeni nu ar trebui să le acceseze la muncă şi NU este vorba despre Facebook. Când patronul se apucă să blocheze accesarea de pe calculatoarele de la job a site-urile porno, de pildă, intrăm într-o procedura dificilă şi arbitrară în care nu mai ştim unde se trage linie. Cele mai multe firme trag linia roşie în locul greşit.

5. Grafice în formă de clopot şi clasamente forţate de performanţă. Unele talente individuale au o evoluţie naturală, reprezentată grafic prin curbă în formă de clopot. Dar performanţă la locul de muncă nu se înscrie aici. Când îşi forţează angajaţii să se conformeze unui sistem de clasificare predeterminat, patronul face 3 greşeli:
1) evaluează incorect performanţa oamenilor
2) îi face pe oameni să se simtă doar nişte cifre
3) creează nesiguranţă şi nemulţumire când angajaţii performanţi se tem că vor fi concediaţi sau vor rămâne nepromovaţi din cauza sistemului forţat.

6. Interzicerea telefoanelor mobile. Dacă le interzic angajaţilor telefoane mobile la muncă, unii patroni au impresia că nimeni nu va mai pierde timpul cu SMS-uri şi pălăvrăgeli cu familia şi prietenii. Greşit.

7. Politicile draconice de folosire a e-mailului. Există companii atât de stricte cu folosirea e-mailului, încât angajaţii trebuie să selecteze dintr-o lista de subiecte predefinite, înainte că softul de e-mail să le permită să trimită un mesaj.

8. Pauze cu ţârâita la toaletă. Dacă patronul are de gând să limiteze şi mersul oamenilor la WC, ar putea la fel de bine să le spună că şi-ar dori nişte roboţi angajaţi în locul lor. Atunci, angajaţii încep să-şi caute de lucru în altă parte.
 
9. Tentative stupide de corectitudine politică. Menţinerea unor standarde ridicate pentru modul în care oamenii se tratează reciproc este un lucru minunat, în condiţiie în care trăim într-o lume plină de animozitate şi discriminare. Dar angajatorii trebuie să ştie unde să se oprească. Firmele în care se face o adevărată vânătoare de vrăjitoare pentru exprimări banale cu tentă religioasă, de exemplu, instituie un climat de paranoia şi de autocenzură, fără să reuşească ameliorarea relaţiilor dintre oameni.

10. Furtul punctelor de fidelizare de la benzinărie. În America, salariaţii pot circula des cu avionul, având în vedere că ţara este foarte mare şi distanţele lungi. De aceea, multe companii aeriene oferă aşa-numitele frequent-flyer miles, puncte de fidelizare, bonusuri care aduc avantaje pasagerului, că nişte monede virtuale. Angajatorii au contracte cu companiile aeriene pentru transportul salariaţilor , iar patronii lacomi iau ei punctele de fidelizare. În România, am putea face o paralelă cu punctele de fidelizare de la benzinării, de exemplu, potrivit talentsmart.com.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii