Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:10 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Colegiul National "Mircea cel Batran" continua o traditie de peste o suta de ani

ro

10 Aug, 2004 00:00 2408 Marime text
Infiintat in urma cu peste un secol, fiind cel mai vechi si cunoscut liceul al Constantei, colegiul se bucura de o mare traditie si o larga apreciere confirmata an de an prin rezultate de performanta la examenele nationale si de admitere in invatamantul superior, precum si la diversele concursuri si olimpiade scolare. Viziunea colectivului este confirmarea traditiei prin rezultate de performanta, iar misiunea: sanse europene pentru generatia actuala. Situat in centrul Constantei, colegiul functioneaza cu peste 1000 de elevi si 75 de cadre didactice, avand gimnaziu si liceu in filiera teoretica, cu profilurile real si umanist si specializarile: matematica-informatica, stiintele naturii si stiintele sociale. Liceul are clase cu studiu intensiv si bilingv al limbilor engleza si germana, fiind acreditat ca scoala Deutch Sprach Diplom si informatica - sistemul Cisco Academy si ECDL, curs de educatie ecologica Globe.

Istoric

La 1 septembrie 1896 ia fiinta gimnaziul clasic de baieti; in 1911 acesta se transforma in liceu cu sectie moderna. Profilul liceului se diversifica prin infiintarea sectiei reale in anul 1913. Zece ani mai tarziu, pe data de 13 octombrie 1923, se pune piatra fundamentala a cladirii actuale a liceului.Fondurile de constructie a cladirii provin din donatiile cetatenilor constanteni, subventii ale Primariei si ale Ministerului Instructiei Publice, precum si din beneficiile sarbatorilor scolare si campenesti. Mai tarziu, pe data de 15 mai 1928, liceul este incadrat in categoria liceelor de tip "E" - elita liceelor invatamantului secundar romanesc. Pe 26 octombrie a aceluiasi an se vor inaugura cursurile in noul local, in contextul sarbatoririi a 50 ani de la revenirea Dobrogei la Romania. Inca de la infiintarea sa, liceul s-a aflat sub ocrotirea Sf. Apostol Andrei; intrerupta in 1946, traditia se reia pe 29 noiembrie 1994. In anul 1995, liceul devine unitate pilot pentru reforma invatamantului. In 1996 (20-26 mai), cu ocazia sarbatoririi centenarului, se acorda titlul de Colegiu National "Mircea cel Batran" prin Ordinul Ministerului Educatiei Nationale - semn al onoarei, rasplata a muncii generatiilor de profesori si elevi. Avand cea mai veche traditie dintre liceele constantene, "Mircea cel Batran" a fost, este si va ramane exponentul invatamantului liceal din judetul nostru.

Specializari

Clasele cu profil de informatica - intensiv, clasele de matematica-fizica si clasele cu predare intensiva a limbilor straine, dispunand de un excelent colectiv profesoral si de o dotare tehnica exceptionala, au asigurat vreme de peste un secol educatia celor mai dornici de invatatura liceeni ai Constantei.Incepand cu anul 1999, in Liceul "Mircea cel Batran" s-au reinfiintat clasele de gimnaziu, oferind astfel si elevilor mai mici conditiile deosebite de invatatura care au facut renumit liceul.Cursuri optionale. Liceu: extindere si aprofundare la matematica, fizica, informatica si economie; istoria culturii si civilizatiei; istoria si patrimoniul cultural dobrogean; gramatica limbii romane; literatura universala; literatura si civilizatie engleza.

Fluxuri de elevi

Liceul functioneaza cu circa o mie de elevi, grupati in 30-32 de clase. Provenienta elevilor este, in cea mai mare parte, din mediul urban (orasul Constanta), acestia fiind bine selectati in urma unui concurs la care se prezinta cei mai buni absolventi de gimnaziu din zona. Mediul social si profesional din care provin il constituie, in majoritatea cazurilor, familii in care parintii au pregatire superioara.

Calitatea activitatii scolare

Rata de promovare semestriala are valori cuprinse intre 90-97%, iar cea anual=E3 de 100%; nu s-au inregistrat cazuri de repetentie sau de abandon scolar.

Personalul didactic

Unitatea dispune de un numar de 74 de cadre didactice, din care cinci doctoranzi, cinci master, 42 gradul I, 21 gradul II si 11 cu definitivat. Activitatea didactica si stiintifica a profesorilor din Colegiul National "Mircea cel Batran" este deosebit de bogata. Ea atesta pregatirea profesionala superioara, preocupari deosebite in diverse domenii, interesul pentru participarea directa la reforma invatamantului romanesc, legatura cu institutiile de invatamant superior, participarea la diverse simpozioane, colaborari cu organisme interne si internationale.

Baza materiala a colegiului

Activitatea educationala in CNMB se desfasoara in 17 sali de clasa (din care dou=E3 amfiteatre). Exista, de asemenea, un amfiteatru de festivitati si patru laboratoare pentru stiintele naturii, dupa cum urmeaza: un laborator de fizica informatizat, cu dotare completa, conectat la Internet, apt si pentru lectii interactive; un laborator de biologie cu dotare completa, informatizat si cu acces la Internet; doua laboratoare de chimie cu dotare completa. De partea umanista exista, de asemenea, cabinete pentru limba romana, limba engleza, limba franceza si limba germana, dotate cu calculatoare si aparatura audio-video pentru lectii multimedia, inclusiv instalatii calculator - LCD - retroproiector. Colegiul mai are in dotare laboratoare de informatica dotate cu PC-uri 386, 486, 586 si Pentium, configurate in retea, imprimante Laser A4, imprimante matriceale A3. De asemenea, aici exista si un laborator multimedia dotat cu 10 Pentium 150 MHz si un server de fisiere Pentium 200 MHz

Programul administrativ

Activitatea manageriala este proiectata pe cicluri de invatamant (4 ani) si defalcata pe domenii si perioade. Ea include, intre altele, modernizarea si dotarea scolii cu mijloace de invatamant din resurse extrabugetare (sponsorizari, chirii, donatii), precum si eficienta gospodarire a fondurilor bugetare (in unitate functioneaza cel mai mare C.E.B. din judet). Relatia director - personal didactic - elevi este bazata pe respectarea legislatiei scolare intr-un spirit de echipa si colaborare, fara conflicte majore. Exist=E3 si functioneaza in conditii bune intreaga structura ierarhica interna, ceea ce stabileste un climat favorabil activitatii didactice si duce la rezolvarea prompta a diverselor probleme.Plan de scolarizare 2004-2005: opt clase a IX-a cu un total de 200 de locuri, repartizate astfel: doua clase matematica-informatica intensive; o clasa matematica-informatica bilingv; o clasa matematica-informatica; trei clase stiintele naturii; o clasa uman.

Planuri de actiune pentru activitatile de cooperare europeana ale scolii

Continuarea proiectului Comenius 1,1 cu atragerea de noi state, continuarea unui proiect de formare continua a profesorilor, Comenius 2, cu sustinerea unor seminarii in Italia, Polonia, Portugalia si Romania, un proiect lingvistic cu Palermo - Italia si un proiect Phare cu Bulgaria. Obiective: cunoasterea Constitutiei europene, realizarea unui CD-ROM, cunoasterea, afirmarea valorilor integrarii europene, confruntarea si analizarea problematicilor societatii contemporane, aprofundarea cunostintelor in situatii istorice, geografice, pe care lumea incearca sa le modifice si sa le depaseasca prin intermediul intelegerii, tolerantei si convietuirii.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii