Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:59 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Gara CFR va avea doua cinematografe

ro

03 Dec, 2005 00:00 1009 Marime text

Zgomot si praf pentru cincizeci de apartamente

# CN CF CFR SA va investi in modernizarea Garii Constanta, fiind prevazuta amenajarea unor spatii comerciale si a doua sali de cinema, a cate 144 de locuri fiecare * Circa 150 de locuitori ai apartamentelor situate in zona garii vor trebui sa suporte praful si vibratiile, efecte inerente unei astfel de constructii

Finalul acestui an aduce cu sine o serie de proiecte indraznete in ceea ce priveste imaginea arhitecturala a Constantei. Un astfel de proiect a fost propus de catre CN CF CFR SA - sucursala Constanta, care are de gand sa investeasca masiv in modernizarea garii. Potrivit raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului realizat pentru acest plan, proiectantul general este reprezentat de Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate, atestat de catre Ministerul Mediului, societatea SC Bell BAU SRL din Constanta fiind proiectantul de specialitate. Pe scurt, scopul acestui proiect este construirea pe latura vestica a pietei Victoria (piata garii) a unei extensii a cladirii propriu-zise. Astfel, cladirea civila a statiei de calatori va avea functiuni si de centru comercial si, surpriza, de cinematografie. Extinderea corpului central al statiei CFR va avea doua aripi, indreptate spre sud si spre nord. Conform datelor oferite de proiectanti, perioada de executie propusa este 2005 - 2007, iar durata etapei de functionare este de o suta de ani. Aripile aferente cladirii vor asigura spatii specifice pentru un centru comercial si, in acelasi timp, pentru doua sali de cinema. Constructia prevede spatii atat la etaj, cat si la subsol. Astfel, aripa de nord va include la subsol spatiile tehnice, la parter, holul si casele de bilete, iar la etaj, vor fi deschise spatiile comerciale. In aripa de sud sunt prevazute doua sali polivalente, cu o capacitate de 144 de locuri fiecare. Daca acest proiect creeaza o imagine deosebita zonei, nu acelasi lucru se intampla si in ceea ce priveste executia lucrarilor. Zona sufocata a garii va fi completata cu harmalaia specifica unei astfel de constructii. Principalul impact va fi constituit de ocuparea terenului, atat in timpul executarii lucrarilor, de aproape 4800 de metri patrati, cat si a extinderii propuse, de inca vreo 2.300 de metri patrati. Zonele in care se va resimti acest impact vor fi spre vest, respectiv peroanele garii, liniile ferate si terenul ocupat de depozitele de petrol si unitatile cu activitati economice, si spre est, adica piata garii, spatiile de parcare, statiile de transport in comun, blocurile si parcul garii. Considerat factor de ameliorare a microclimatului local, al peisajului zonei si de diluare a concentratiilor de noxe aeriene rezultate din circulatie, parcul garii va fi "inundat" de pulberile de praf rezultate in urma sapaturilor, transportului si manipularii de materii prime, necesare pentru o astfel de constructie. Blocurile de locuit ce marginesc piata garii inseamna, conform studiului, 50 de apartamente, cu circa 150 de locuitori. Acestia reprezinta principalul receptor sensibil din zona de influenta a lucrarilor. Desi se prevad solutii pentru a evita efectele negative asupra acestora, respectiv "lucrari in perioade din zi cu trafic redus", este greu de crezut ca acestea isi vor atinge scopul, mai ales ca o astfel de lucrare ar necesita, in primul rand, acordul populatiei din zona. Concluzia raportului este aceea ca amploarea impactului acestei constructii este relativ redusa. Pe 12 decembrie, ora 16.00, CN CF CFR SA va organiza o dezbatere publica la sediul sucursalei din Constanta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii