Dosare la Curtea de Apel Constanța Recursul Comunei Izvoarele în cazul funcționarilor PNRR (DOCUMENTE)
Dosare la Curtea de Apel Constanța: Recursul Comunei Izvoarele în cazul funcționarilor PNRR (DOCUMENTE)
168
Marime text

Unitatea Administrativ-Teritorială (UAT) Comuna Izvoarele, județul Tulcea, a atacat prin recurs decizia Tribunalului Tulcea prin care instanța a constatat lipsa calității procesuale pasive a comunei și a respins acțiunea formulată împotriva acesteia ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără calitate de a sta în proces, formulată de Iorgu Luiza.
Totodată, Tribunalul Tulcea a admis în parte acțiunea față de pârâtul competent, respectiv Primarul comunei Izvoarele, dispunând anularea parțială a dispoziției nr. 94/11.06.2024 în ceea ce privește eliminarea reclamantei din echipa de implementare a proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR, și obligând pârâtul la plata unor despăgubiri reprezentând majorarea salarială cuvenită, începând cu data de 01.07.2024 și până la rămânerea definitivă a hotărârii, sumă ce urmează să fie actualizată cu indicele de inflație și majorată cu dobânda legală penalizatoare până la achitarea efectivă.
Dosarul cu nr. 836/88/2024 a fost înregistrat pe data de 10 decembrie 2025 pe rolul Curții de Apel Constanța, se află pe secția de contencios administrativ și fiscal și are ca obiect „anulare act administrativ”.
Părți în dosar sunt Iorgu Luiza, în calitate de intimat reclamant și UAT Comuna Izvoarele - prin primar și Primarul Comunei Izvoarele, în calitate de recurent pârâți.
Magistrații nu au stabilit un termen la dosar.

Recursul vine în urma soluției pe scurt oferită de magistrați:
„Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Comuna Izvoarele şi respinge acţiunea formulată în contradictoriu cu această pârâtă, ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite în parte acţiunea. Anulează în parte dispoziţia nr. 94/11.06.2024 a Primarului comunei Izoarele, judeţul Tulcea, în ceea ce priveşte eliminarea reclamantei din echipa de implementare la nivelul comunei a proiectelor din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR. Obligă pârâtul la plata către reclamantă a unei despăgubiri egale cu majorarea cuvenită potrivit art. 2 din dispoziţia nr. 97/07.07.2023 a Primarului comunei Izvoarele, începând cu data de 01.07.2024 şi până la rămânerea definitivă a prezentei hotărâri, sumă ce se va actualiza cu indicele de inflaţie, precum şi la plata dobânzii legale penalizatoare calculată de la data scadenţei şi până la data plăţii efective a debitului principal. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, care se depune la Tribunalul Tulcea. Pronunţată azi, 28.07.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”.
Potrivit Rejust.ro, reclamanta, inspector superior la Primăria comunei Izvoarele din 2015, a fost inițial nominalizată în 2023 ca expert tehnic în echipa de implementare a proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR. În iunie 2024, prin dispoziția nr. 94/11.06.2024 a primarului, a fost exclusă din echipă, împreună cu soțul său, ceea ce a dus la pierderea drepturilor salariale suplimentare și la afectarea imaginii sale. Reclamanta susține că măsura a fost arbitrară, nejustificată, discriminatorie și abuzivă, fără motivare legală și în contradicție cu pregătirea sa profesională, în timp ce alți colegi au fost menținuți în echipă. Ea a invocat principiile legalității, egalității de tratament și drepturilor funcționarilor publici, solicitând repunerea în echipă și plata drepturilor salariale cuvenite. Pârâții au susținut că decizia este o reorganizare internă, fără caracter sancționator sau efect patrimonial asupra funcționarului, în cadrul marjei de apreciere a primarului. Disputa a fost supusă controlului instanței, care a analizat atât excepțiile de procedură, cât și fondul cauzei.
Motivarea ReJust:
„Prin dispoziţia nr. 97/07.07.2023, emisă de Primarul comunei Izvoarele, s-a dispus constituirea echipei de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei Izvoarele din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin PNRR, fiind nominalizată ca făcând parte din respectiva comisie ca expert tehnic.
Prin dispoziţia nr. 97/11.06.2024, ce i-a fost comunicată la data de 12.06.2024 s-a dispus eliminarea sa din respectiva echipă de implementare a proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin PNRR.
S-a precizat că, deşi se află sub incidenţa prevederilor art. 7 alin. 5 din Legea nr. 554/2004, sperând la o soluţionare care să nu necesite şi parcurgerea procedurii litigioase, prin plângerea prealabilă nr. 3580/08.07.2024, a solicitat revocarea parţială a dispoziţiei supusă analizei în cauza pendinte, numai în ceea ce priveşte menţiunile vizând eliminarea sa din comisia privind echipa de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei Izvoarele din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin PNRR.
S-a apreciat de către reclamantă că dispoziţia contestată a fost greşit datată şi nu a fost motivată. Măsura excluderii sale a fost dispusă de către Primarul comunei Izvoarele în mod arbitrar şi abuziv, fără nicio justificare concretă bazată pe vreo împrejurare de fapt şi/sau de drept, care să fi determinat luarea unei astfel de măsuri, cu încălcarea principiului motivării actului administrativ.
Or, potrivit dispoziţiilor art. 155 alin. 5 lit. e) din O.U.G. nr. 57/2019, atribuţiile primarului constau în numirea, sancţionarea şi dispunerea suspendării, modificării şi încetării raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, însă, doar în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate.
S-a apreciat că sancţiunea nemotivării acestei dispoziţii este nulitatea dispoziţiei contestate”.
Totodată, UAT Comuna Izvoarele, județul Tulcea, a atacat prin recurs decizia Tribunalului Tulcea prin care instanța a respins excepția prematurității ca nefondată, a constatat lipsa calității procesuale pasive a comunei și a respins acțiunea formulată împotriva acesteia ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă în procesul cu Iorgu Vasile.
De asemenea, Tribunalul Tulcea a admis în parte acțiunea, anulând parțial dispoziția nr. 94/11.06.2024 a Primarului comunei Izvoarele în ceea ce privește eliminarea reclamantului din echipa de implementare a proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR, și obligând pârâtul la plata unor despăgubiri reprezentând majorarea salarială cuvenită potrivit art. 2 din dispoziția nr. 97/07.07.2023, începând cu data de 01.07.2024 și până la rămânerea definitivă a hotărârii, sumă ce se va actualiza cu indicele de inflație și va fi majorată cu dobânda legală penalizatoare până la plata efectivă.
Dosarul cu nr. 1335/88/2024 a fost înregistrat pe data de 10 decembrie 2025 pe rolul Curții de Apel Constanța, se află pe secția de contencios administrativ și fiscal și are ca obiect „anulare act administrativ repunere în situația anterioară”.
Magistrații nu au stabilit un termen la dosar.

Recursul vine în urma soluției pe scurt oferită de instanță:
„Respinge excepţia prematurităţii, ca nefondată. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Comuna Izvoarele şi respinge acţiunea formulată în contradictoriu cu această pârâtă, ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite în parte acţiunea. Anulează în parte dispoziţia nr. 94/11.06.2024 a Primarului comunei Izoarele, judeţul Tulcea, în ceea ce priveşte eliminarea reclamantului din echipa de implementare la nivelul comunei a proiectelor din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR. Obligă pârâtul la plata către reclamant a unei despăgubiri egale cu majorarea cuvenită potrivit art. 2 din dispoziţia nr. 97/07.07.2023 a Primarului comunei Izvoarele, începând cu data de 01.07.2024 şi până la rămânerea definitivă a prezentei hotărâri, sumă ce se va actualiza cu indicele de inflaţie, precum şi la plata dobânzii legale penalizatoare calculată de la data scadenţei şi până la data plăţii efective a debitului principal. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, care se depune la Tribunalul Tulcea. Pronunţată azi, 28.07.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”.
Conform ReJust.ro, reclamantul, inspector superior în cadrul compartimentului urbanism și amenajarea teritoriului la Primăria comunei Izvoarele, a fost inițial nominalizat în 2023 ca expert tehnic în echipa de implementare a proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv PNRR. În iunie 2024, prin dispoziția nr. 94/11.06.2024 emisă de primar, a fost exclus din echipă, ceea ce a dus la pierderea drepturilor salariale suplimentare și la afectarea imaginii sale profesionale. Reclamantul a susținut că măsura a fost emisă arbitrar, fără motivare concretă, încalcând principiul legalității și egalității de tratament între funcționari publici și că reprezintă un act de răzbunare ca urmare a refuzului său și al soției sale de a sprijini politic primarul.
Motivare ReJust:
„Prin acţiunea înregistrată pe rolul acestei instanţe sub nr. ####/88/2024, reclamantul ##### ######, în contradictoriu cu pârâţii Comuna Izvoarele şi Primarul comunei Izvoarele, ###### ########, a solicitat constatarea nulităţii absolute a dispoziţiei nr. 94/11.06.2024, emisă de Primarul comunei Izvoarele, ####### ######, respectiv anularea sa parţială, ca netemeinică şi nelegală, numai în ceea ce priveşte menţiunile vizând eliminarea sa din comisia privind echipa de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei Izvoarele din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin P.N.R.R., repunerea în situaţia anterioară emiterii dispoziţiei contestate, obligarea pârâţilor la plata drepturilor salariale cuvenite, ca expert tehnic în cadrul echipei de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei Izvoarele din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin P.N.R.R., astfel cum au fost stabilite aceste drepturi salariale prin art. 2 din dispoziţia nr. 97/07.07.2023 emisă de Primarul comunei Izvoarele, începând cu data de 01.07.2024, până la rămânerea definitivă a hotărârii ce se va pronunţa în cauză, actualizate cu coeficientul de inflaţie, de la data naşterii dreptului, până la plata lor efectivă, cât şi cu aplicarea dobânzii legale, de la data scadenţei şi până la data plăţii efective, cu cheltuieli de judecată.
În fapt, reclamantul a arătat că are calitatea de inspector superior, în cadrul compartimentului urbanism şi amenajarea teritoriului la Primăria comunei Izvoarele.
Prin dispoziţia nr. 97/07.07.2023, emisă de Primarul comunei Izvoarele, s-a dispus constituirea echipei de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei Izvoarele din fonduri europene nerambursabile, inclusiv prin P.N.R.R., fiind nominalizat şi reclamantul ca făcând parte din respectiva comisie, în calitate de expert tehnic.
Prin dispoziţia nr. 94/11.06.2024 emisă de Primarul comunei Izvoarele, dispoziţie care i-a fost comunicată la data de 17.06.2024, s-a dispus eliminarea sa din respectiva echipă de implementare a proiectelor ce se implementează la nivelul comunei.
S-a menţionat că ambele dispoziţii mai sus menţionate, au fost emise avându-se în vedere aceleaşi temeiuri legale. Dispoziţia contestată în speţă a fost greşit datată şi nu a fost motivată.
S-a arătat că măsura excluderii sale a fost dispusă de către Primarul comunei Izvoarele fără nicio motivare, fără nicio justificare concretă bazată pe vreo împrejurare de fapt şi/sau de drept, care să fi determinat luarea unei astfel de măsuri.
Din această perspectivă, dispoziţia are un caracter vădit arbitrar şi abuziv, fiind emisă cu încălcarea principiului motivării actului administrativ”.
Avere Iorgu Luiza
Potrivit ultimei declarații de avere completată la data de 25 iunie 2024, Iorgu Luiza deține mai multe terenuri intravilane și agricole în județul Tulcea, cum ar fi:
- Teren intravilan în Mihail Kogălniceanu, cu suprafața de 998 mp, cumpărat în anul 2007 - titular Iorgu Luiza;
- Teren intravilan în Izvoarele, cu suprafața de 840 mp, cumpărat în anul 2008 - titular Iorgu Vasile;
- Teren intravilan în Alba, cu suprafața de 3.500 mp, cumpărat în anul 2014 - titular Iorgu Vasile;
- Teren agricol în Mihail Kogălniceanu, cu suprafața de 5.000 mp, moștenit în anul 2014 - titular Iorgu Luiza;
- Teren intravilan în Izvoarele, cu suprafașa de 978 mp, cumpărat în anul 2023 - titular Iorgu Luiza.
La categoria „Clădiri” aceasta a menționat că deține o casă de locuit în Izvoarele, cu suprafața de 110 mp, construită în anul 2010 și o casă de locuit în Alba, cu suprafața de 70 mp, cumpărată în anul 2014. La ambele case, titular este Iorgu Vasile.
La secțiunea „Bunuri mobile”, inspectorul a precizat că deține un autoturism marca Ford (2004) și unul marca Dacia Duster (2016), ambele dobândite prin contract de vânzare-cumpărare.
La categoria „Venituri ale declarantului şi ale membrilor săi de familie, realizate în ultimul an fiscal încheiat”, aceasta declarat drepturi salariale în valoare de 66.386 lei de la Primăria Izvoarele, salariul de 66.410 lei de la Primăria Izvoarele și suma de 1.040 lei pentru apicultură a soțului, Iorgu Vasile, și o alocație de 3.072 lei.
Avere Iorgu Vasile
Potrivit declarației de avere completată la aceeași dată, inspectorul superior a menționat că deține mai multe terenuri intravilane în județul Tulcea, cum ar fi:
- Teren intravilan în Izvoarele, cu suprafața de 850 mp, cumpărat în anul 2009 - titular Iorgu Vasile;
- Teren intravilan în Alba, cu suprafața de 3.500 mp, cumpărat în anul 2013 - titular Iorgu Vasile;
- Teren intravilan în Izvoarele, cu suprafața de 978 mp, cumpărat în anul 2023 - titular Iorgu Luiza.
La secțiunea „Clădiri”, acesta a menționat că deține o casă de locuit în Izvoarele, cu suprafața de 110 mp, construită în anul 2012 și alte categorii de bunuri imobile în Alba, cu suprafața de 85 mp, cumpărată în anul 2013.
La categoria „Datorii”, Iorgu Vasile a precizat că a contractat un credit în anul 2023 la CAR, scadent în anul 2026, în valoare de 34.000 lei.
Pentru documentarea materialului s-au folosit informații de pe platforma ReJust.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Insolvența Cutiidelux SRL – termen astăzi la Tribunalul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


