Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:45 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Iulian Cristache, președintele FNAP „Din 22 februarie încep testele de antrenament pentru examenele naționale”

ro

12 Feb, 2021 11:27 2818 Marime text

Prezent joi, 11 februarie, la Ministerul Educației, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, a adus în atenția ministrului Sorin Cîmpeanu o serie de doleanțe ale celor pe care îi reprezintă și pe care le-a făcut publice spre informarea tuturor celor interesați.

De asemenea, a mai anunțat că începând cu data de 22 februarie, treptat, vor începe testele de antrenament pentru examenele naționale.
 
Iată care sunt subiectele discutate de reprezentantul FNAP cu ministrul Educației:
„1. Am adus în atenție problema celor care stau online. Din păcate, unii dintre ei sunt persecutați, neavând parte de PREDARE SINCRON, deși există posibilitatea să primească informația live. Unii profesori se comportă incalificabil, mă întreb dacă au și dumnealor copii sau nepoți. Cum ar reacționa dacă ar avea parte de același tratament?
2. Masca la ora de sport. Clar că este nevoie de o metodologie care să țină cont de dotarea unităților de învățământ. Dacă ai o sala mare, se poate renunța la mască. Și cred că ora de sport trebuie să se rezume la un minim de mișcare, conform contextului și condițiilor, să nu necesite efort mare. Este doar un punct de vedere, nu cred că trebuie să vorbim de 10 ture de sală, de sporturi care necesită contact și alte asemenea. Fiecare profesor de sport, sunt sigur, știe cum să facă o oră atractivă, fără a scoate "untul" din elevi.
3. Am discutat și de scandalul organizării olimpiadei de matematica. Dl. profesor Gologan are nevoie de sprijinul tuturor, școala românească nu trebuie să renunțe la competiție, performanta și tradiție. Cu atât mai mult cu cât vorbim de muncă benevolă, în weekend, cu ajutorul profesorilor dedicați.
4. Am solicitat o atenție sporita la modul în care vor fi redactate subiectele pentru BAC și EN. În actualul context, după un an de online, modul de redactare al subiectelor si  cerințele examenelor nationale să fie clare, fără să creeze confuzii,  si să nu cuprindă termeni academici peste nivelul lor de pregatire și intelegere.
5. Organizarea de simulari pentru examenele nationale, în luna martie, pentru toate materiile de examene, cu subiect unic pe țară, conform modelului de subiecte care se va da la Evaluarea Națională și Bacalaureat .
Răspuns ME: Simularile vor fi la finalul lunii martie.
• Pentru EN, în ultimele 3 zile, pentru BAC, după 22 martie. Datele sunt aproximative.
6. Corectarea lucrarilor de la simulare de către profesorii care au parcurs cursurile de formare pentru corectori și care vor corecta și lucrările de la EN, dupa bareme puse la dispoziție odata cu subiectele;
Acest tip de corectare (realizată de către profesorii formati pentru a fi corectori) ar putea fi o radiografie a modului în care s-a predat programa acestei generații  și a nivelului de pregatire al elevilor de clasa a VIII-a. Apreciem că dacă lucrarile de la simulare ar fi corectate de profesorii din aceeasi instituție de invatamant ar fi un grad mare de subiectivism ce nu ar ajuta elevii, parintii, profesorii si nici sistemul de învățământ.
Răspuns ME: Propunerea este imposibil de îndeplinit, a rămas de analizat dacă lucrările vor fi corectate măcar de profesorii de la alte clase.
7. Punerea la dispozitia elevilor de clasa a VIII-a a mai multor teste de antrenament pe săptămână, unul fiind insuficient, deoarece aceasta generatie nu a beneficiat de teste de antrenament ca si celelalte generatii, iar un singur test pe saptamana limitează elevii care au dorinta de a se pregati suplimentar, dat fiind faptul că nu toți au posibilitatea financiară să cumpere culegeri.
În final, a rămas să vedem dacă se pot redacta câte două teste pe săptămâna.
8. Evaluarea posibilități desfășurări cursurilor in format fizic a elevilor scolilor gimnaziale speciale;
9. Luare de pozitie a ME în privinta directorilor care solicită declarații părinților care refuză să semneze Formularul de acord pentru testarea rapidă Covid
10. Stabilirea unei durate clare a orelor de curs atât pentru prezenta fizică la școală cât și pentru orele on-line;
11. În scenariul roșu, clasele terminale să aiba prezența fizică la școală,  cu exceptiile prevazute pentru cei care pot solicita on-line.
12. In liceele vocaționale, orele de muzica să se susțină față în față. In sală este doar profesorul si elevul. Se poate respecta distanța. ISJ-urile nu își asumă să aprobe solicitarile liceelor de arte;
13. Discutii cu APL pentru a asigura  tuturor școlilor resursele necesare pentru crearea conditiilor de siguranță igienico-sanitară”.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii