Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
15:12 12 08 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Se prefigurează un 2021 fără examene naționale. Ce loaze sunt de promovat?

ro

30 Jul, 2020 00:00 2245 Marime text
Este subiectul aprig bombănit pe rețelele de socializare, săptămâna aceasta, de când propunerea deputatului PMP Petru Movilă a fost adoptată tacit, luni, de Camera Deputaților.
 
Iată ce prevede propunerea în ceea ce privește Evaluarea Națională: „Prin excepție, în cazuri justificate reprezentate de declanșarea stării de urgență, stării de alertă, precum şi de consecințele/efectele generate de acestea asupra sistemului de învățământ pe termen scurt, mediu şi lung, Ministerul Educației şi Cercetării poate înlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obținute şi rezultate din promovarea claselor V – VIII pentru fiecare candidat sau cu orice formă care să aibă la bază calculul mediilor rezultate din promovarea claselor V – VIII, pentru fiecare candidat, ori să aibă la bază calculul mediilor obținute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (…), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educației şi Cercetării”.
 
Evident că aceeași măsura s-ar aplica și în cazul Bacalaureatului, pentru că, în fond, stare de urgență, alertă etc. este și în cazul absolvenților de clasa a XII-a/a XIII-a, ceea ce ar însemna o promovare de 100%. Numai că la ei nu ar mai fi așa o uniformizare a notelor de 10, cum se petrece în gimnaziu, din motivul prea bine știut, al acelui infim procent luat în calcul la stabilirea mediei de admitere la liceu și care a bulversat un întreg proces educațional.
 
Dar nu despre asta e vorba acum, ci despre faptul că se încearcă inocularea ideii că se poate trece peste acest prag cu infinit mai puțină muncă din partea viitorului candidat, ceea ce ar putea conduce la o relaxare, pe fondul școlii online, care devine din ce în ce mai previzibilă.
 
Reamintim că anul acesta inclusiv Guvernul s-a opus anulării examenelor invocând faptul că „Eliminarea pentru anul școlar 2019 -2020 a criteriilor cunoscute de elevi la începutul ciclului gimnazial, respectiv liceal, și stabilirea cu foarte scurt timp înainte de examene a unor criterii pentru stabilirea mediei de admitere la liceu și pentru promovarea examenului de bacalaureat, ar putea fi interpretată ca o încălcare a principiului neretroactivității legii, consacrat de art. 15 alin. (2)1 din Constituția României, republicată”.
 
Exista la un moment dat varianta organizării tezelor cu subiect unic la nivel național ceea ce s-ar fi apropiat de o evaluare posibil luată în considerare ca admitere. Dar nu ar fi drept față de absolvenții de anul acesta, o generație cu-adevărat de sacrificiu, care a experimentat pentru prima dată stresul probelor scrise cu triaje riguroase și cu măștile pe față atât de inconfortabile.
 
Poate că unii ar spune că e prematură o asemenea discuție, în condițiile în care, la ora actuală, nu se știe cum va debuta anul școlar 2020-2021. Ei bine, nu este nici pe departe așa, întrucât o asemenea decizie radicală influențează în sine chiar desfășurarea anului școlar viitor. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii