Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:02 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviul online cu preot Eugen Tanasescu, director media Arhiespiscopia Tomisului s-a terminat Tema discutiei a fost „ Alegerea viitorului apropiat - anarhie sau totalitarism? "

ro

29 Mar, 2011 17:17 5486 Marime text

dsc02114_.jpgMinistrul francez de Interne, Claude Gueant, îl susţine necondiţionat pe Nicolas Sarkozy în decizia acestuia de a implica Franţa în războiul din Libia, spunând că preşedintele francez a preluat "frâiele cruciadei", conform The Guardian. Opoziţia din Hexagon s-a declarat indignată de spusele lui Gueant respectiv de folosirea termenului "cruciadă". Aşadar putem vorbi despre războiul din Libia ca despre o cruciadă? În plin conflict militar în Mediterană, România politică este zguduită de scandalul WikiLeaks, despre care expertul în comunicare Gheorghe Moisescu susţine: „Dacă nu exista, WikiLeaks trebuia inventat. Pentru că a relevat natura duală a Internetului ca mijloc de comunicare: benefic - în cazul Climategate, de exemplu, când a devoalat minciuna care a stat la baza isteriei mondiale cu încălzirea globală - şi faţa hâdă, schimonosită de ură şi avidă de anarhie ca în cazul publicării corespondenţelor secrete diplomatice. Deschisă fiind cutia Pandorei, Internetul nu va mai fi ceea ce a fost.

dsc02115_.jpgLipsit de reglementări izvorâte din normalitatea democraţiei, Internetul va deveni instrumentul implacabil al anarhiei, conceput parcă de Bakunin însuşi. Cenzurat pretutindeni, după modelul chinezesc, va însemna moartea multor idealuri frumoase şi un crepuscul nedorit. Ce va fi? Singurul răspuns este că o nouă luptă cumplită va începe cu siguranţă". În alte cuvinte: fie libertate şi prăbuşirea sistemelor, fie cenzură şi totalitarism. Dincolo de aparenţe, există şi o poziţie a bisericii în cele două cazuri, demnă de luat în seamă iar răspunsul ni-l oferă invitatul ediţiei, preotul Eugen Tănăsescu. Nu în ultimul rând, şi în 2011, Postul Paştelui este la fel de lung şi de religios, dar mai mult ca oricând este şi indus economic. Despre sminteală şi vrajbă în postul Paştelui, despre păcatul trufiei smerenie, despre "teoria Big Bang - în varianta românească", dacă vreţi, joi de la ora 14.00 prin intermediului chat-ului direct pesite-ul: //www.ziuaconstanta.ro când discutăm împreună cu preot Eugen Tănăsescu, director media Arhiepiscopia Tomisului.

Realizator: Lavinia Siclitaru

Aşteptăm întrebările dumneavoastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa interviu@ziuact.ro.

Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.

Întrebări redacţie:

1. Părinte Tănăsescu vă cunoaştem ca o persoană deschisă în abordarea oricărui subiect care ţine “fondul” celor mai importanţe gazete sau prime-time-ul televiziunilor.
Ne aflăm în plin “scandal” al stenogramelor Wikileaks, care cel puţin în acest moment reprezintă mai mult decât o bârfă. Pe scurt am aflat cu toţii în acest zile că politicienii români se pârăsc între ei ca elevii la dirigintă” …

Parintele Tanasescu:  Subscriu la ceea ce a spus domnul Cristian Tudor Popescu in cotidianul Gandul: “Sunt lucruri noi si neadevarate si adevarate dar vechi”. Pentru mantuire putin ne intereseaza Wikileaks si politicienii , important este ce facem noi iar ca jurnalist am convingerea ca aceste scurgeri sunt dorite si controlate. Despre politicieni, le dorim intelepciunea sa conduca poporul, daca mai pot..

2. Constanta asa-ziselor dezvăluiri este ”bârfa și scandalul ieftin”. Suntem un popor de bărfitori, scandalagii, turnători, mitomani? Am fost aşa dintotdeauna sau ceea ce trăim acum este preţul aşa-zisei evoluţii, dezvoltări, europenizări?

Parintele  Tanasescu:  Pacatul a existat dintotdeauna numai ca acum mass-media il face sa-l vedem la o scara mai mare, ceea ce poate fi un element de deznadeje, dar Hristos spune: “Nu va temeti”, nici Diavolul nu doarme dar nici rugaciunea nu trebuie sa inceteze”. Dezvoltarea a adus cu sine si secularizarea si asta este tot din vina omului, tocmai de aceea a venit Fiul lui Dumnezeu, pentru ca ca omul este neputincios sa se indrepte singur, de aceea trebuie sa-l urmam. Asta poate fi intoarsa in folosul nostru pentru ca ne obliga la mai multa munca spirituala.

3. În ceea ce ne priveste ca neam, ca romani, trebuie sa spunem ca uneori ne mandrim cu faptul ca suntem romani, ca suntem crestini, ca suntem ortodocsi, ca suntem patrioti, ospitalieri, ca ne tragem din daci si romani, etc. Avem aceasta mandrie nationala. Intrebarea mea este:  Cine suntem in realitate?

Parintele  Tanasescu: In realitate suntem suflete care traim in comunitati si care avem obligatia sa ne ajutam unii pe altii. Asa apar virtutile de care pomeniti. Insa nationalismul trebuie sa aiba limitele lui. Pe de alta parte, toti putem gresi, de aceea trebuie sa invatam si din istorie ca sa nu repetam greselile si sa invatam si unii de la altii ca sa ne pastram virtutile.

4. Horia Roman Patapievici are în scrierile sale cateva aprecieri ofensatoare la adresa Neamului Romanesc, vorbind de 23 de milioane de ”omuleti patibulari”, nu de niste cozi de topor izolate!Ce parere aveti despre aceasta diagnosticare a domnului Patapievici cu privire la poporul roman?

Parintele  Tanasescu: Domnul HRP imi da senzatia ca el vrea un popor comunist, sa gandim toti la fel, ceea ce nu se poate si nu e frumos ca atunci cand cineva nu este de acord cu tine, sa-l ofensezi. E bine ca Dumnezeu i-a dat domnului HRP har dar ii mai trebuie multa, multa smerenie.

5. In ceea ce priveste identitatea noastra romaneasca, traim intr-o vreme a globalizarii, intr-o vreme in care identitatea noastra este agresata. Cum putem sa facem fata acestui asalt al globalizarii?

Parintele  Tanasescu: 1. Identitatea nationala nu este mai presus de identitatea spirituala pentru ca una o genereaza pe cealalta. Globalizarea are si ea partea ei buna. Sfantul Vasile cel Mare spunea tinerilor sa culeaga din cultura vremii cele bune, asa cum albina ia din flori numai ceea ce este bun. La fel sa facem si noi. 2. Ne pastram identitatea spirituala, apoi identitatea umana si din cele doua, vine si cea nationala.

6. Exista o serie de resentimente fata de Biserica Ortodoxa. De unde credeti ca vine dispretul intelectualilor nostri fata de Biserica Ortodoxa, chiar si la cel mai inalt nivel?

Parintele  Tanasescu: Sf Pavel spune: cunostinta se inmultescu, iubirea se zideste. De acolo vine dispretul. Ca si la HRP, nu e suficienta numai inteligenta.

7. Poate ca nici Biserica nu are inca un suficient si eficient discurs pe masura vremurilor actuale. Putem chiar să vorbim despre slabiciunile unora dintre slujitorii Bisericii Ortodoxe…

Parintele  Tanasescu: E o poveste in Scriptura cu paiul si barna, nu vom progresa, daca numaram slabiciunile, important e sa sporim virtutile. Si intre Apostoli a fost un Iuda, dar asta nu a adus atingerea nici lui Hristos si nici celorlalti 11.

8. Sa vorbim si despre tensiunile care sunt acum la nivelul societatii aflate in deriva si criza. Sunt atatea probleme...Cum le rezolvam?

Parintele  Tanasescu: 1. Incepem cu principiile crestine. Cata vreme societatea se departeaza de crestinism va fi mai haotica. 2. Aplicam aceste principii mai intai la noli insine si cand am facut modele celor din jur, poate va fi mai bine si ne vor urma. 3. Incetam cu barfa, numaratul pacatelor si criticile neproductive. Avem prea multa treaba de facut, ca sa ne tanguim degeaba (vezi povestea lui Creanga cu drobul de sare).

9. In ce fel ar putea sa patrunda un mesaj viu al Biserici, al teologiei in politic? La noi este proaspata teama de ideologizare si, apoi, avem o teama mai veche, din perioada interbelica, atunci cand o generatie de intelectuali au incercat sa recupereze traditia si totul a fost manipulat spre extremism politic.

Parintele  Tanasescu: 1. Mai intai politicul ar trebui sa se deschida catre Biserica, nu-i suficient sa avem doar parteneriat. Ar fi bine sa invite Biserica la luarea tuturor deciziilor important, la nivelul Parlamentului. 2. Si Biserica trebuie sa gaseasca acele solutii care se potrivesc mai bine lumii politice, pentru ca nu oricine poate sa se duca acolo. Lumea politica trebuie indreptata catre popor si mai putin catre interesele de partid. Personal, eu nu cred ca este o solutie eficienta existenta partidelor politice cand acestea se transforma in grupuri de interese si restul populatiei este uitata. Este de dorit ca nici politicul sa nu manipuleze Biserica si nici Biserica, politicul. Avem senzatia ca lumii politicii ii mai pasa de ce spune Hristos?

10. In alta ordine de idei, este binevenita intrarea, vreodata, a preotilor in viata politica a comunitatilor, in cadrul diferitelor alegeri locale?

Parintele  Tanasescu: Preotii pot intra in viata administrativa a comunitatilor, atentie, nu politica, Sfantul Sinod interzice partizantul politic nu participarea preotilor la viata comunitatii. Eu am convingerea ca daca increderea in lumea politica va mai continua sa scada, la un moment dat preotii se vor implica.

11. Cum comentati excluderea laicilor din Colegiul Electoral Bisericesc? Episcopii vor fi alesi conform noului statut al Bisericii Ortodoxe Romane doar de confratii lor, nu si de catre credinciosi, conform statutului Mitropolitului Andrei Saguna? Vorbim de putere centralizata si in cazul Bisericii, este un fel de directiva de partid: Tovarasi ne alegem intre noi! La „ne alegem intre noi” rezultatul va fi ceea ce numeste francezul: „La fonte de rasse”, adica ”sfarsitul rasei”…

Parintele Tanasescu: Aveti o perceptie modificata de comunism. La ora actuala, credinciosii si clericii sunt consultati la alegerea unui nou Episcop, dar se respecta principiul biblic care spune ca Apostolii hirotoneau pe episcop, deci cel mare il alege pe cel mic. Va uitati prea mult la putere si uitati responsabilitatile. Noi nu avem o democratie in care cei de jos dau puterea celor de sus. Preotii nu sunt numai reprezentati ai Bisercii ci sunt si trimisi ai Domnului.

12. În politica romaneasca, fair-play-ul si fidelitatea asigura un bilet catre esec. Glosand pe marginea acestei afirmatii, cat de viabila credeti ca este o schimbare reala a universului politic romanesc provocata de tinerii prezentului?

Parintele Tanasescu: Depinde daca sunt lasati.Tinerii au potential dar unii se pot smintii. Daca va mai continua asa, lumea politica va esua complet. De altfel am ferma convingere, ca sistemul capitalist in care ne aflam, si-a cam atins limitele. Deci cu totii trebuie sa se indrepte si tinerii si batranii.

13. Se reclama din ce in ce mai des scaderea ponderii, atat a culturii cat si a religiei in viata generatiei tinere. La mai mult de un deceniu de la aparitia religiei ca materie de studiu obligatorie in scoli, ce efecte mai poate avea asupra tinerei generatii mentinerea acestei obligativitati – ce a fost cat se poate de contestata si de disputata in ultima vreme?

Parintele Tanasescu: Poate avea un efect foarte puternic, pe principiul cand esti bolnav te duci si te tratezi, cand te indepartezi de religie, trebuie sa o reinveti. De aceea scoaterea religiei din scoala, va fi sinucidere curata pentru ca nu vor muri numai tinerii ci si urmasii lor.

14. Sunt voci occidentale care resping ţările ortodoxe în Uniunea Europeană pentru conservatismul lor. Vedem cazul României care este impusă să racordeze legislaţia în conformitate cu cea europeană care, uneori este în contradicţie cu principiile creştine (ex. paşaportul biometric)?

Parintele Tanasescu:  In privinta documentelor electronice e o greseala sa introducem religia in discutie pentru ca acestea fac parte din categoria Cezarului. Documentele ne ofera identitate in fata autoritatilor lumesti nu in fata lui Dumnezeu. Romania trebuie sa indeplineasca niste criterii pur administrative, nu religioase. UE nu are nici puterea, nici menirea si nici calitatea sa se pronunte pe aspectele religioase ale unui popor. Atunci cand legislatia contravine principiilor morale suntem obligati sa luam atitudine. Pana acum nu prea s-a intamplat. Nimeni nu ne poate impune nici macar acceptarea unui document de identitate, dar actualmente nu are legatura cu religia.

15. Părinte, azi se vorbeşte foarte mult şi despre ecumenism…ce încărcătură trebuie să dăm acestei noţiuni?

Parintele Tanasescu: Ecumenismul are doua mari intelesuri. 1. Priveste sobordiciteatea Bisericii si 2. descrie incercarea de unificare a Bisericii crestine. Aici, discutiile sunt numeroase, dar cam fara progrese, asta nu inseamna ca trebuie sa oprim discutia pentru ca insusi Hristos ne spune sa marturisim adevarul. Putem avea rezultate pozitive daca ii intoarcem spre Biserica pe cei care au parasit-o.

16. Prin integrare europeană Biserica se va seculariza şi mai mult?
În genere, Biserica se poate moderniza?

Parintele Tanasescu:  1. Biserica nu se poate seculariza pentru ca Hristos, capul ei este sfant. 2. Da, daca intelegem modernizarea ca adaptare a metodelor de propavaduit, doar aici ne putem moderniza pentru ca mesajul lui Hristos ramane acelasi. Este vorba doar de o adaptare, nu schimbam canoanele, randuielile ci doar completam unde este cazul pentru ca apar domenii noi ale vietii.

17. Apropo de modernizarea bisericii. Conduceţi şi postul de radio Dobrogea. Cine este publicul ascultator al Radio Dobrogea?

Parintele Tanasescu: Foarte divers. Avem copii, avem batrani, tineri si oameni maturi. In general audienta postului nostru de radio este similara unei slujbe bisericesti. Exista un specific putem spune: credinciosii care sunt foarte multi.

18. Libertate aveti?

Parintele Tanasescu: Am libertate deplina. Nu m-a limitat nimeni niciodata in alegerea subiectelor, insa nici nu ma bag in subiecte care nu privesc identitatea postului de radio. Vorbim de un post misionar, nu post de stiri.

19. Face ÎPS Teodosie gazetărie cot la cot cu echipa?

Parintele Tanasescu: Eu ma consult cu IPS in privinta proiectului radiofonic in mare, dupa care noi echipa, umplem dupa regulile jurnalisticii grila. Se intereseaza daca cele necesare infractructurii tehnice, insa nu ne impune niciodata sa nu alegem un subiect, este mai mult parinte decat cenzor. Gazetarie cot la cot cu noi nu face, dar ne-am dori. Mi-a placut foarte mult la Cluj, unde IPS Bartolomeu avea grija de radioul respectiv, Radio Renasterea.

20. Cu ce bani rezista acest post de radio?

Parintele Tanasescu: Pai Arhiepiscopia Tomisului suporta toate cheltuielile. Nu suntem post de radio comercial, ne promovam doar propriile noastre evenimente. Arhiepiscopia suporta costurile, banii vin si din donatii, de la parohii.

21. Părinte Eugen Tănăsescu, ne aflăm într-o perioadă specială, ce reprezintă Paştele pentru cultul ortodox în general şi pentru viaţa creştinilor în special? Cum trebuie să parcurgă acest post credincioşii Bisericii?

Parintele Tanasescu:  Pastele reprezinta Invierea, adica baza credintei noastre. Sfantul Apostol Pavel : daca Hristos nu a inviat, zadarnica este crednta voastra, zadarnica si propavaduirea noastra. De aceea se tine trei zile. Postul trebuie tinut dupa randuiala postirii: postul sufletesc, abtinerea de la pacate, urmat de practicarea faptelor bune mai mult si peste acestea ne ajuta postul alimentar. Insa ceea ce bagi in gura, defineste ceea ce vei scoate din gura. Pentru ca pofta genereaza pacatul. Noi ne abtinem de buna voie de la alimentatie ca sa invatam sa ne pacatului. Postul sufletesc este conditionat de postul alimentar. Biserica dezleaga la postul alimentar numai in cazurile speciale: copiii aflati in crestere, bolnavii care au regim de la medic si persoanele care se afla in concetrari mari  (ex.muncitori, astronauti). Sleirea puterilor are menirea sa ne educe interior. Sunt perioade de post cand trebuie sa le respectam, in restul anului e bine sa posteasca miercurea si vinerea. Postul tinut in prima si ultima saptamana a postului este un obicei rau. In privinta aliementelor de post, asemanate cu cele de dulce - gen salam, branza, cascaval de post - avem o situatie interesanta pentru ca exista o ispita. Ne inselam ca mancam alimente vegetale dar persista pofta obisnuita. Nu recomand genul aceste de alimente plus ca si compozitia lor lasa de dorit. Mai bine paine cu apa, decat mult timp pierdut pentru gatitul de post. Postul este si de la vicii  -tutun, alcool, vorbe rele, obiceiuri rele.

22.  Ce puteţi spune despre originea Postului Paştelui? Din ce secol este consemnată această rânduială? Care a fost evoluţia ei de-a lungul timpului?

Parintele Tanasescu: Inca din Rai a fost instituit acest post.  Postul Pastelui isi are originea in postul tinut de Mantuitor si de ceilalti profeti ai vechiului testament. O data cu dezvoltarea cultului bisericii si a evlaviei fata de persoanele sfinte au mai aparut si alte posturi: Postul Craciunului, Postul Adormirii Maicii Domnilor si Postul Sfintilor Petru si Pavel.

23. Ce are specific acest post din punct de vedere tipiconal?

Parintele Tanasescu:  Este cel mai aspru post, conform randuielii, se posteste si de undelemn, se dezleaga la undelemn si vin numai sambata si duminica iar la peste numai de doua ori. Si pentru cei care sunt in putere si cu recomandarea duhovnicului, se recomanda ca primele doua zile la sfarsit , ultimele trei zile sa se tina post negru. Acest post negru se tine dupa ce am fost antrenati corespunzator. Nu confundam postul cu infometarea, pentru ca este un exercitiu spiritual. Extremele sunt periculoase.

24. Ce tratăm îndeobşte în această perioadă, sufletul, trupul? Relativ departe de Romania, se vede o "baie de sânge".
Au trecut doar cateva zile de la luarea unei importante decizii politice privind situatia din Libia. Si iata ca se prefigureaza un esec. Romania nu este parte a deciziei politice dar, in schimb, este parte a esecului. Un esec la care au concurat mai multe state. Consecinta va fi ca, pentru cetatenii Libiei, in favoarea carora se pronunta democratiile lumii, nu va fi mai bine, ci mai rau. In momentul in care un sef de stat iresponsabil trage in propriul popor, el devine autor de genocid. Deci, criminal. Ca atare, poate si trebuie sa fie urmarit in justitie. De un tribunal al statelor lumii. Cu ochii pe televizor şi pe agentiile de stiri, ne pregatim să primim Invierea…. Sunt oameni foarte speriati, sunt oameni care cred in gogomanii si falsii profeti care anunta sfarsitul……

Parintele Tanasescu: 1. Tratam si sufletul prin educatia trupeasca dar tratam si trupul pentru ca postul presupune un echilibru alimentar. Omul este un intregm nu-l putem disocia.

2. Hristos spune imparatia mea nu este din lumea aceasta, de altfel a si refuzat sa fie pus rege, pentru ca ne da de inteles ca Dumnezeu ne-a dat destula putere sa fim in stare sa administram aceasta lume. Daca o administram prost, vom raspunde. Nu e treaba lui Dumnezeu conducerea statala. Ma bucur ca sesizati duplicitarismul. Va trebui sa alegem: ne intereseaza puterea lumeasca sau puterea cereasca.

25.Ce le transmiteti constantenilor de praznicul mare al Invierii?

Parintele Tanasescu:  Vazand Invierea sa intelegem ca indiferent cat de mult a-m cadea in pacat si a-m muri spiritual, Hristos ne poate invia. Oricat de rau ar fi viata noastra, binele va triumfa, mai devreme sau mai tarziu. urez constantenilor - minte treaza, vointa puternica si inima iubitoare, pentru ca principala problema a lumii de astazi este lipsa dragostei de Dumnezeu si de aproape. 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • metin cerchez 31 Mar, 2011 22:32 cum il apara pe studentul la teologie dosar penal distrugere si vatamare corporala a doua femei -stefan emanoil si tatal preot stefan vasile- iau spaga teodosie si politia si parchetul? s a dat si la tv neptun accidentul-poate era drogat nu stiu dar a facu praf 2 femei si e liber-rusine teodosie-
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 31 Mar, 2011 14:09 @Lovendal:Draga Lovendal, important este ceea ce facem noi pentru ca noi vom muri si noi vom da seama. Restul este exterior.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 31 Mar, 2011 14:08 @Ochiul Atotvazator: In topul listei pacatelor este mandria, nu prostia. Restul tine de barna si de pai, vezi in Evanghelie.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 31 Mar, 2011 14:06 @Ciudatul Domn Cirint: Biserica crestina ortodoxa chiar si cea catolica a acceptat in unanimitatea ei actualul canon al Bibiliei. Atunci cand s-a stabilit canonul, s-a avut in vedere eliminarea lucrurilor care nu concordau sau chiar se contraziceau intre ele si a ereziilor fata de crestinism. Nu au fost modificari ci doar diortosiri, adica aducerea limbajului biblic in actualitate.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 31 Mar, 2011 14:04 @Profetul: Mantuitorul Hristos spune ca nimeni nu stie ziua si ceasul cand va veni sfarsitul. Unii comentatori spun ca noi vom determina sfarsitul si in plus nu este un sfarsit in sensul nimicirii luminii ci o transformare. Calendarul este doar o randuiala omeneasca de trecere a timpului si n-au relevanta pentru crestinism.
  • Profetul 30 Mar, 2011 18:24 S-au scris multe despre sfârşitul timpului şi 21 decembrie 2012, dată la care celebrul calendar Maya se încheie brusc. Un lucru interesant este ca Mayaşii, care erau foarte avansaţi în astronomie, calculaseră date cosmice pâna la milioane de ani în trecut. De ce calendarul lor se încheie la solstiţiul de iarnă din anul 2012? La fel de tulburator este faptul că în cu totul altă parte a lumii, tradiţia Kalachakra (Roata Timpului) afirmă că după 960 de ani de la revelarea învaţăturii secrete în Tibet (care s-a făcut în anul 1027) va veni o perioadă de 25 de ani care va culmina cu Sfârşitul Timpului. O matematică simplă ne duce la un rezultat intrigant: 1027 960 25 = 2012.
  • CIUDATUL DOMN CIRINT 30 Mar, 2011 18:20 EVANGHELIILE AU FOST MODIFICATE A aparut un numar considerabil de evanghelii în primele secole ale erei noastre. Biserica nu considera drept canonice (conform cu regulile Bisericii) decât Cartile lui Matei, Luca, Marcu si loan. Cea mai veche este cea a lui Matei, care s-a inspirat direct din evanghelia Evreilor. Un lucru trebuie subliniat : apocrifele si vreo cincizeci de evanghelii care au existat înainte de a fi distruse de conjuratii, sau care exista înca, sunt unanime în a re-eunoaste ca Isus a trait pe timpul lui Pilat din Pont si a lui Tiberiu.( Nu se cunoaste nici o relatare istorica putând sa acrediteze autenticitatea existentei lui Isus. Ea ar fi dovedita, se spune, prin Actele lui pilat, o suita de rapoarte adresate Imparatului Tiberiu de Pontiu Pilat, guvernatorul ludeei. In aceste Acte ar figura o relatare despre viata si moartea lui Isus, crimele ce i se imputau de catre ludei, crucificarea sa si chiar învierea. Aceste Acte, daca au existat, au fost reinventate de catre Crestini, si oricum, nu a ramas nici cea mai mica urma. Numeroase false rapoarte ale lui Pilat au fost scrise în acelasi scop fraudulos, dar Biserica n-a pastrat nici unul.) PAPII AU CORECTAT EVANGHELIA
  • Ochiul Atotvazator 30 Mar, 2011 18:15 Prostia - Se afla in topul listei pacatelor. Pacat ca prostia nu-i dureroasa. Ignoranta e un lucru, dar societatea noastra e din ce in ce mai plina de prosti. Posturile de televiziune promoveaza o prostie evoulata... Satanistii trebuie sa invete sa vada dincolo de aceste trucuri si nu ne permitem sa fim prosti. Satanismul modern ia amploare,este o alegere care iti apartine pe cand crestinismul iti este impus prin nastere.Adeptii Crestinismului au ajuns sa spuna ca sunt Crestini doar cu gura nu si cu sufletul (n.a. Satanism Tradtional - pentru Satanismul Modern sufletul e un termen crestin fara valoare), un exemplu in acest sens fiind faptul ca marea majoritatea Crestinilor nici nu mai calca prin biserici. Crestinismul este o religie la care nu aderi de buna voie, ci silit, graitor fiind faptul ca dupa nastere copilul este botezat si preia aceasta religie, pe cand la Satanism aderi de buna voie si nesilit.n incheiere, vreau sa va sfatuiesc sa alegeti voi in ce vreti sa credeti: In Dumnezeu, in Satan sau sa fii pur si simpu neincrezator, adica ateu.
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 18:09 si o ultima tema de reflectie:Conform cercetarilor lui Zecheria Sitchin, exista o a 12-a planeta a sistemului nostru solar (stiuta de oamenii de stiinta ca Planeta X). Aceasta planeta poarta numele de Nibiru si se afla undeva dincolo de planeta Pluto. Ea este diferita de celelalte planete din sistemul solar, are o orbita foarte eliptica, si necesita 3600 de ani pamanteni sa faca o rotatie completa in jurul Soarelui. Se crede ca periheliul planetei este in apropierea centurii de asteroizi dintre Marte si Jupiter. O ipoteza este ca asteroizii au fost creati de catre Nibiru prin distrugerea unei alte planete, Tiamat (sau Maldek). Din ramasitele acestei planete s-a creat Pamantul. Desi nu oficial, toti istoricii si teologii de seama sunt de acord ca o parte din Vechiul Testament, si anume Geneza se inspira din vechi texte sumeriene.Enuma Elish , cartea creatiei la sumerieni, si Geneza au o varietate de asemanari. Povestiri despre Marele Potop se gasesc si ele in amandoua religiile, ebraica si sumera. O concluzie inevitabila este ca Anunnaki au fost la fel de reali ca Moise, Noe si Abraham si sunt stramosii oamenilor moderni de astazi. Daca ei au creat oamenii, pe ei cine i-au creat?
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 18:05 History Chanel confirma faptul ca Luna este un obiect atificial, adus din alt sistem solar. Astept puncte de vedere. Ma intereseaza parerea bisericii..
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 18:03 evolutionismul o mare minciuna, viata nu a aparut dintr-o intamplare. Vreau sa cunosc parerea parintelui in legatura cu aceasta tema extrem de interesanta. Ce e adevar si ce este minciuna? sau mai bine spun de ce ni se ascunde adevarul?
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 18:02 Cica gaura de ozon ameninta omenirea. Am fost pacaliti cu totii. Nu exista nicio gaura de ozon! Biserica ce parere are?
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 17:59 E ciudat cum Gaddafi spunea ceva de genul "razboiul acesta o sa-l castigam noi, iar voi, cei cu Diavolul veti fi infranti, noi vom fi victoriosi". Oare la ce se referea, voi ce credeti?
  • LOVENDAL 30 Mar, 2011 17:57 razboiul din Libia este o conspiratiea noii ordini mondiale si un preludiu pentru razboiul din Iran. E clar domnul Gaddafi va fi cu picioarele in sus dupa bombardament.