Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:10 20 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

US "MediaSind" negociaza un Cod Deontologic unic al jurnalistilor

ro

20 Jun, 2005 00:00 1018 Marime text
Sambata a avut loc, in statiunea Eforie Nord, intalnirea Consiliului Director al Uniunii Sindicale "MediaSind", cea mai puternica organizatie sindicala din mass-media. Negocierea unui nou Contract Colectiv de Munca la nivel de ramura si redactarea unui cod deontologic unic al presei au reprezentat principalele teme de dezbatere pe ordinea de zi a intalnirii. Evenimentul are loc la patru ani de cand o mana de jurnalisti au hotarat sa se adune in primele structuri sindicale din presa romaneasca. Potrivit declaratiilor presedintelui US "MediaSind", Cristi Godinac, sindicatul reuneste, la momentul actual, 72% din jurnalistii angajati cu contract de munca in mass-media romaneasca. US "MediaSind" este deja membru cu drepturi depline in cadrul Federatiei Europene a Jurnalistilor (EFJ) si, de asemenea, in cadrul Federatiei Internationale a Jurnalistilor (IFJ). "Daca anul 2004 a fost anul unirii sindicatelor din media si al negocierii primului CCM la nivel de ramura, 2005 ar trebui sa fie anul realizarii unui parteneriat real si corect cu patronii", a afirmat Cristi Godinac. Pe langa prevederile ce tin strict de relatiile de munca angajat- angajator, in Contractul Colectiv de Munca la nivel de ramura au mai fost introduse o serie de alte principii care apartin deontologiei profesionale. Unul dintre acestea reglementeaza clauza de constiinta, potrivit careia jurnalistul are dreptul de a refuza sa scrie, sa pregateasca sau sa participe la realizarea unui articol al carui continut este contrar legislatiei actuale sau deontologiei jurnalistului. Desi a existat o problema cu implementarea acestui document, datorita presiunilor venite din partea patronatului din mass-media, jurnalistii au reusit sa castige numeroase procese din multitudinea celor care exista in presa, a mai declarat presedintele US "MediaSind". Intrucat, la nivel de mass-media, nu exista un patronat reprezentativ, Clubul Roman de Presa aflandu-se intr-o criza de identitate, membrii Consiliului Director al US "MediaSind" sunt de parere ca trebuie sa se infiinteze o organizatie patronala care sa apere cu adevarat drepturile jurnalistilor. Un exemplu de cum nu trebuie sa functioneze relatia patron - jurnalist este recentul proces al salariatilor televiziunii MTC intentat proprietarului postului, Ministerul Transporturilor. In acest caz, patronatul incalca in deplina cunostinta de cauza legislatia muncii, prin nerespectarea clauzelor CCM - ului la nivel de unitate si de ramura, US "MediaSind" fiind alaturi de angajati in procesul aflat in desfasurare in aceasta perioada.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii