Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:10 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Trei scoli constantene, incluse in programul international de testare PISA

ro

20 Apr, 2005 00:00 872 Marime text

Simularea a fost sustinuta doar de elevii nascuti in anul 1989

Elevii Grupului Scolar de Electrotehnica si Telecomunicatii, ai Grupului Scolar "Emil Palade" si cei ai Liceului Teoretic "Traian" au participat in cursul zilei de ieri la programul international de testare PISA. Potrivit declaratiilor cadrelor didactice constantene, tara noastra participa la aceste simulari din 2000, anul acesta Romania concurand alaturi de alte inca 49 de tari. Pentru cea de-a treia faza a testarii amintite, au fost selectati, aleatoriu, numai elevii nascuti in anul 1989. De mentionat ca programul pentru evaluarea internationala a elevilor este o evaluare standardizata international, cu scopul monitorizarii rezultatelor educationale. Aceasta este o parte a unui program continuu al OECD de raportare pe baza indicatorilor educationali la inceputul anilor 1990. Se pare ca pe parcursul acestei perioade, OECD a construit un set de indicatori ai resurselor umane si financiare investite in educatie, precum si ai modului in care opereaza sistemele educationale. Ca urmare, "PISA" a luat nastere datorita necesitatii de a obtine informatii sistematice si demne de incredere privind rezultatele educationale din diferite tari, in special privind evaluarea capacitatilor elevilor. Deoarece este parte a unui program continuu de raportare, unul dintre scopurile PISA este de a monitoriza tendinte ale performantei de-a lungul timpului. Ca urmare, este evaluata capacitatea tinerilor de 15 ani de a-si utiliza cunostintele si capacitatile dobandite pe parcursul scolaritatii obligatorii pentru a face fata provocarilor vietii adulte, de a participa pe deplin la viata sociala si economica si de a invata continuu, pe tot parcursul vietii. Aceasta implica faptul ca PISA nu investigheaza modul de performare a unui curriculum scolar, ci ce stiu si pot face elevii, la finalul invatamantului obligatoriu, precum si abilitatea lor de a reflecta activ asupra propriului proces de cunoastere si asupra propriilor experiente de invatare. In judetul Constanta, simularea respectiva s-a sustinut la disciplinele chimie, fizica si biologie, elevii participand la doua teste a cate 60 de minute, un chestionar de 40-60 minute si un chestionar pentru directorii unitatilor de invatamant.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii