Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:10 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tragedia aviatică de la Tuzla Un an de la moartea celor 12 militari din Forţele Aeriene şi Forţele Navale

ro

04 Jul, 2011 01:19 2700 Marime text
Tuzla_accident_aviatic.jpgMâine, 5 iulie 2011, se împlineşte un an de la producerea celui mai grav accident aviatic din România. Pe data de 5 iulie 2010, pe raza localităţii Tuzla, judeţul Constanţa, a avut loc catastrofa aviatică în urma căreia 12 militari din Forţele Aeriene şi Forţele Navale şi-au pierdut viaţa, după ce avionul în care se aflau, un Antonov 2, s-a prăbuşit.

În nefiinţă au trecut următorii: comandorul Nicolae Jianu, 49 de ani, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche, de 34 ani, locotenent Lavinia Guiţă, de 26 ani, - copilotul avionului, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, de 43 de ani, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, de 34 de ani, maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, de 36 de ani, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, de 29 de ani, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, de 26 de ani, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, de 22 de ani, fruntaşul Cosmin Furtună, de 28 de ani, soldatul Cosmin Florescu, de 25 de ani şi locotenentul Liviu Antim, de 27 de ani. Militarii Forţelor Aeriene şi ai Forţelor Navale decedaţi în accident au fost înaintaţi în grad post-mortem. Totodată, în semn de recunoaştere a meritelor în îndeplinirea misiunilor ce le-au fost încredinţate, ministrul Apărării Naţionale de la acea vreme, Gabriel Oprea, i-a propus preşedintelui României să îi decoreze post-mortem pe eroii de la Tuzla, care „şi-au sacrificat viaţa în timpul executării unei misiuni de instruire la bordul unei aeronave militare". De menţionat că Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a dispus, pe 15 septembrie 2010, neînceperea urmăririi penale cu privire la moartea celor 12 militari. Tot NUP s-a dispus şi în cazul vătămării corporale grave suferite de maistrul militar Marius Nazare şi al vătămării suferite de căpitanul Daniel Bâlsanu, dar şi pentru distrugerea totală a aeronavei MApN. „Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat faptul că accidentul aviatic din data de 5 iulie 2010, când un avion militar de tipul AN-2 s-a prăbuşit pe Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa, s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute", au mai stabilit oamenii legii.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii