Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:21 19 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

S-a terminat ancheta în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani

ro

15 Feb, 2012 01:49 3488 Marime text
cobzariu_accident_rutier_5_masini.jpgSingura etapă care mai urmează să fie efectuată în dosar înainte ca acesta să fie trimis în instanţă este cea a prezentării materialului de urmărire penală, iar apoi întocmirea rechizitoriului

Organele de cercetare penală au finalizat ancheta în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani din judeţul Constanţa, din punct de vedere al victimelor. Pe data de 29 iulie 2008, un autocar în care se aflau 42 de persoane s-a răsturnat, iar trei săptămâni mai târziu unul dintre pasageri a decedat. Din câte se pare, în colimatorul oamenilor legii se află afaceristul constănţean Viorel C., care a condus un Audi Q7, dar şi Ionuţ N., de 27 de ani. Acesta din urmă a lovit în spate limuzina Audi, proiectând-o pe contrasens, unde a lovit autocarul. Din câte se pare, înainte de impact, şoferul maşinii de teren ar fi încercat să întoarcă neregulamentar, prin încălcarea marcajului longitudinal dublu continuu.

cobzariu_accident_rutier_5_masini_2.jpgProcurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa se pregătesc să închidă dosarul în dosarul celui mai grav accident rutier din ultimii zece ani din judeţul Constanţa, deschis la data de 29 iulie 2008. În acea zi, Viorel C. a condus un automobil Audi Q7, dinspre municipiul Constanţa către Ovidiu, iar în momentul în care a ajuns la kilometrul 202 şoferul ar fi redus viteza şi ar fi avut intenţia de a efectua viraj către stânga prin încălcarea marcajului longitudinal dublu continuu. În acest timp Ionuţ N., de 27 de ani, care se afla la volanul unui Opel Astra, a lovit în spate Audi-ul Q7. În urma impactului, Audi Q7 a fost proiectat pe contrasens, unde a lovit un autocar care efectua transport de călători între Medgidia şi Constanţa, acesta răsturnându-se în afara părţii carosabile. Iniţial s-a înregistrat vătămarea corporală a 42 de persoane, însă după trei săptămâni unul dintre călătorii autobuzului a decedat. Conducătorul maşinii de teren le-a spus oamenilor legii că nu avea intenţia de întoarce peste marcajul longitudinal dublu continuu, ci pur şi simplu ar fi încetinit pentru a evita un câine. Cu toate acestea, potrivit unor martori, în imediata apropiere a locului accidentului s-ar fi aflat ferma afaceristului.

Urmează întocmirea rechizitoriului

Conform unor surse judiciare, procurorii ar fi stabilit că vina pentru producerea acestui accident va fi împărţită de conducătorul Audi-ului, dar şi cel al Opel-ului, pe motiv că acesta din urmă nu ar fi respectat distanţa regulamentară în mers faţă de automobilul din faţa sa. După aproape patru ani de la deschiderea sa, dosarul cauzei se află în continuare la procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa. Conform unor surse judiciare, singura etapă care mai urmează fie efectuată în dosar înainte ca acesta să fie trimis în instanţă este cea a prezentării materialului de urmărire penală, iar apoi întocmirea rechizitoriului. Unul dintre experţii care au lucrat în dosar a apreciat că primul impact s-a produs între partea frontală stângă a autoturismului Audi Q7 şi partea frontală stângă a autocarului. După momentul acestui impact, autoturismul Audi a fost proiectat de pe contrasens către înapoi, pe sensul său de mers, unde s-a produs impactul numărul doi între partea frontală stângă a autoturismului Opel Astra şi partea dreaptă spate a Audi-ului Q7.

Ti-a placut articolul?

Comentarii