Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:12 25 08 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Titularizarea, un „bau-bau“ pentru tinerii absolvenţi

ro

27 Jul, 2019 00:00 1243 Marime text
În urmă cu aproximativ o săptămână, a avut loc examenul de Titularizare, sesiunea iulie 2019. Astfel, 881 de candidaţi din Constanţa s-au înscris la proba ce le va oferi profesorilor un loc la catedră, în comparaţie cu anul trecut, când au candidat 935. La nivel naţional, cifra este în scădere anul acesta - doar 27.724 de candidaţi s-au înscris la examen, comparativ cu anul trecut, când şi-au depus dosarul 31.052.
 
Ce îi sperie pe viitorii noştri profesori, proaspeţi absolvenţi de facultate? Să fie subiectele de la examen, sistemul educaţional, respectul pe care îl poartă elevii profesorilor lor sau materia studiată în facultate, care nu coincide cu materia de examen? Statistic vorbind, în ceea ce priveşte profesorii de limbă şi literatură română, doar 75% din materia cuprinsă de programa examenului se studiază şi pe băncile facultăţii, iar pentru restul, proaspeţii absolvenţi ar trebui să asimileze cunoştinţele necesare individual.
 
Astfel, cei mai mulţi aleg să evite examenul de titularizare în primul an de la absolvire şi preferă să îşi aloce un an destinat studierii intensive a materiei, astfel încât să nu fie arătaţi cu degetul sau puşi la zid de către cunoscuţi, prieteni ori familie pentru nota care va fi văzută la nivel naţional.
 
De asemenea, nu numai literatura, ci şi subiectul de metodică ridică probleme tinerilor absolvenţi. Se pare că în facultate nu este suficient doar un semestru alocat studierii materiei de didactică, materie ce se regăseşte în examenul profesorilor sub forma subiectului III, lucru ce creează indignare atât în rândul profesorilor, cât şi al studenţilor.
 
Şi mai e o problemă: ce ne facem când discutăm despre materia de examen în raport cu ceea ce se predă, pe cicluri de învăţare, elevilor? Astfel, în rândul candidaţilor care optează pentru un post în preuniversitar, fie ei licenţiaţi, fie masteranzi, sistemul nu percepe diferenţa, subiectele sunt aceleaşi, dar ceea ce diferă este ciclul unde se permite predarea. Deşi examenul prezintă aceiaşi itemi, viitorii noştri profesori de gimnaziu, respectiv liceu, nu vor preda materia.
 
Şi dacă nici asta nu îi supără pe viitorii noştri profesori, atunci, care să fie motivul?
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii