Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:34 23 07 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial O septuagenară a murit călcată de un autobuz în Constanța. Cine îi protejează pe pietonii vârstnici. Păreri pro și contra

ro

13 Jul, 2019 00:00 848 Marime text

Joi după-amiază, la Constanța, pe șoseaua Mangaliei a avut loc un nefericit accident de circulație. O femeie de 70 de ani, care traversa prin loc nepermis, a fost lovită de un autobuz de transport persoane care făcea curse regulate de pasageri pe linia Constanța-Techirghiol. În urma izbiturii, femeia nu a mai avut nicio șansă. A murit, cum se spune, în brațele doctorilor.
 
Și de aici, o întreagă dezbatere în mediul virtual. Fiecare participant îl scoate pe celălalt vinovat: șoferii pe pietoni, pietonii pe șoferi.
Unii observă că bătrânii nu au răbdare, la semafor coboară de pe trotuar și încep traversarea când mai sunt cinci secunde până se face verde, dar și că traversează prin locuri nepermise și fără să se asigure.
Alții se laudă și spun că trec prin locuri nemarcate, dar se asigură, mai ales că acolo, în zona Abator, este un pasaj subteran care nu oferă nicio alternativă celor vârstnici, fiind imposibil ca un bătrân cu o sacoșă de la piață să coboare și să urce scările.
 
Pe lângă toate astea, și trecerile de pietoni sunt poziționate la mare distanță una de alta, și asta fiind o problemă pentru vârstnici.
Dar pasajul nu poate fi trecut nici de femeile cu copil în căruț. Rampele sunt abrupte și obositoare pentru oricine, nu doar pentru mămici cu copii sau bătrâni.
Ba mai mult, unii chiar spun, pe bună dreptate: cu ce este mai sigură trecerea de pietoni? Cine îi garantează că ajunge cu bine dacă traversează regulamentar?
Disputele pe această temă sunt interminabile.
Citind, ascultând, reflectând, înclini să crezi că toți au dreptate.
Și atunci? Ce este de făcut?
Sau se aplică principiul a muri cu dreptatea-n mână?!
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • gica 14 Jul, 2019 14:27 Pentru a ajunge cu citeva minute mai repede si pentru ceva comoditate oamenii au inmultit nr masinilor personale la o cota greu suportabila , lucru care vine si cu vrea 2 mii de jertfe anuale.Cind nu ne afecteaza direct numarul e mic , problema apare cind este urcat pe esafod un apropiat..Ce Putem face?Sa folosim cit mai mult pransportul in comun.