Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:41 16 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Metode de predare neatractive, birocraţie, dotări ce lasă de dorit. Realităţile dure ale şcolii româneşti, scoase în evidenţă de un sondaj

ro

25 Feb, 2019 00:00 900 Marime text
Birocraţie, dotări care lasă de dorit, multă teorie fără corespondenţă pe piaţa muncii, dascăli criticaţi pentru dezinteresul faţă de actul educaţional, metode de predare neatractive pentru elevi sunt unele dintre rezultatele sondajului comandat de Uniunea Editorilor din România (UER) şi dat publicităţii săptămâna trecută. De altfel, sondajul aduce în atenţie numeroasele schimbări la nivelul strategiei educaţiei, lipsa de coerenţă a programelor şcolare şi absenţa dotărilor, birocraţia ori materia încărcată.
 
Mai mult, cei intervievaţi s-au arătat nemulţumiţi de calitatea miniştrilor Educaţiei, de caracterul învechit al sistemului de învăţământ, dar şi de problemele de comunicare dintre profesori şi părinţi. De asemenea, părinţii intervievaţi au reclamat materia încărcată şi volumul temelor pe care trebuie să le rezolve copiii, astfel că acestora din urmă nu le mai rămâne suficient timp pentru joacă sau activităţi extraşcolare.
 
Conform sondajului, elevii din România sunt percepuţi de către profesorii intervievaţi ca fiind dezinteresaţi, dezorientaţi, oportunişti, stresaţi, mai pragmatici decât alte generaţii, cu capacitate de concentrare scăzută, proactivi. Profesorii sunt caracterizaţi de către părinţi ca fiind implicaţi, devotaţi, însă unii dintre ei sunt prezentaţi în termeni puţin favorabili, dascălii fiind criticaţi pentru dezinteresul faţă de actul educaţional, iar metodele lor de predare sunt descrise ca fiind neatractive pentru elevi. Potrivit studiului, responsabilitatea pentru starea actuală a învăţământului românesc aparţine instituţiilor, ministerului, inspectoratelor şcolare, mass-mediei, societăţii, programei şcolare, dar şi profesorilor şi elevilor.
 
Respondenţii recomandă menţinerea unui echilibru între metodele clasice şi cele moderne, astfel încât să nu mai existe diferenţe majore între şcoli, dat fiind faptul că nu toate beneficiază de progresul tehnologic. Totodată, se recomandă ca, înainte de a se trece la adoptarea de noi tehnologii în şcoli, să se rezolve problemele de structură existente, modernizarea unor şcoli, a sălilor de sport, a laboratoarelor etc. Sondajul de opinie IRES, comandat de UER, a fost realizat în noiembrie 2018, pe un eşantion naţional cu un volum total de 604 subiecţi.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii