Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:03 23 08 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ARSVOM Constanţa va avea o navă de salvare ultramodernă. Cum nu s-a mai văzut pe la noi. Ce valoare are investiţia

ro

24 Jul, 2019 05:27 1733 Marime text
În Monitorul Oficial al României Partea I numărul 604 din 23 iulie a fost publicată Hotărârea Guvernului României numărul 492 privind aprobarea Notei de fundamentare şi oportunitatea efectării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitate de 100 persoane salvate”.

Potrivit actului normativ la care facem referire finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Tranporturilor, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie, şi din alte surse de finanţare legal constituite.

În Nota de fundamentare se arată că Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare-ARSVOM, cu sediul în Constanţa, este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare şi intervenţii în caz de poluare.

În prezent flota ARSVOM este constituită dintr-un remorcher maritim de 6.600 CP, cinci nave SAR, trei şalupe de intervenţie şi cinci şalupe de servitute.
Exeptând remorcherul maritim Hercules lansat la apă în 1984, care a fost modernizat în perioada 2013-2018, şi două şalupe SAR intrete în dotarea ARSVOM în 2018, Apollo şi Artemis (FOTO), celelalte nave au o vechime mai mare de 15 ani, depăşind 2/3 din durata de utilizare.

De fapt, la această dată, ARSVOM dispune doar de două nave ce pot acoperi zona SAR de responsbilitat4e a României, în suprafaţă de 28.000 kilometri pătraţi şi o lungime a litoralului românesc de 245 de kilometri, între graniţa de nord cu Ucraina şi cea de sud cu Bulgaria, acestea fiind navele Apollo şi Artemis.

Navele SAR Opal şi Topaz nu au certificare internaţională, au dimensiuni mici şi autonomia le permite numai navigaţie costieră.

Restul navelor au dimensiuni mici, propulsie lentă, autonomie redusă şi pot fi folosite numai în activităţi costiere.


În acest sens se consideră că se impune dotarea ARSVOM Constanţa cu navă specializată de mare viteză care să poată interveni, în cazuri de accidente navale, fără limitări al razei de acţiune saud in cauza stării mării/condiţii meteorologice, şi cu o capacitate de perluare a 100 de persoane salvate, precum şi cu dotară moderne de căutare, asistenţă medicală şi transfer de urgenţă.

Nava ce urmează a fi achiziţionată va fi cosntruită în concordanţă cu cele mai bune practici navale, tulizând materiale şi echipamente de ultimă generaţie şi de cea mai buna calitate.

Aceasta va avea următoarele dimensiuni şi dotări: lungime-aproximativ 51 de metri, lăţime-aproximativ 10 metri, înălţime de construcţie aproximativ cinci metri şi un pescaj maxim de trei metri.

Ca performanţe minime va avea o viteză la marş înainte de minimum 26 de noduri, viteza minimă în modul electric de 9 noduri, o autonomie de până la 15 zile, o rază de acţiune combinată de aproximativ 1.500 de mile marine şi o rază de acţiune la viteza minimă de 9 noduri de 3200 de mile marine.

Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, va ajunge la 147.196.000 lei.

Durata de realizarea investiţiei va fi de 16 luni.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii