Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:43 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cargoul Rio incearca sa paraseasca Portul Constanta

ro

21 Mar, 2006 00:00 950 Marime text

# Pana sa intre in reparatii capitale, nava trebuie sa mai faca un voiaj, desi starea in care se afla este precara

Nava Rio, depistata in urma cu o saptamana cu peste 70 de deficiente, dintre care 27 grave, doreste sa paraseasca Portul Constanta. Cargoul a primit deja o confirmare de clasa si asteapta acum ca inspectorii Flag State Control ai tarii de provenienta a pavilionului sa dea un aviz favorabil, desi doar 21 dintre deficientele grave au fost partial remediate. La sfarsitul saptamanii trecute, o echipa de control a Autoritatii Navale Romane a vizitat din nou nava si nu a permis comandantului sa paraseasca deocamdata portul. Cu toate acestea, inspectorii PSC ai ANR nu vor putea retine foarte mult cargoul. Avizul de clasa al navei este obtinut in Bulgaria, iar inspectia Flag State Control este facuta de tara in care este inmatriculata nava. Pentru ca nici clasa bulgareasca si nici Insulele Comore nu inspira incredere prea mare in ceea ce priveste masurile de siguranta, este posibil ca in scurt timp, Rio sa paraseasca portul. Nava nu va ajunge direct intr-un santier naval pentru ca mai intai va trebui sa descarce marfa in portul Dures din Albania. Abia apoi, cargoul Rio se va deplasa in portul Pireu unde va intra in reparatii. Vasul a avut mari probleme pe 8 martie, cand, dupa ce a grapat, iar motorul carmei era oprit, comandantul nu a reusit sa mentina nava in siguranta numai cu carma manuala. Operatiunea de asistenta a fost una dificila, iar Rio a ajuns cu emotii in Portul Constanta. Singurul aspect pozitiv este acela ca nava construita in 1966 are interdictie in porturile maritime romanesti, iar stergerea de pe lista neagra nu se poate face decat dupa o inspectie Port State Control amanuntita. In alta ordine de idei, la urmatorul voiaj viata marinarilor de pe Rio este pusa in primejdie, pentru ca reparatiile nu au fost finalizate, iar in cazul unei furtuni, cargoul, care are si dimensiuni mici, se poate confrunta cu probleme serioase.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii