Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:45 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pentru debirocratizare, Primăria Constanţa înfiinţează Comisia pentru Acord Unic. Depui dosarul într-un singur loc şi ridici avizul/autorizaţia în 30 de zile (document)

ro

23 Jan, 2020 00:00 5963 Marime text

Consilierii locali municipali membri în cadrul Comisiei nr. 5 - pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea  drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului din cadrul CLM au dat aviz pozitiv proiectului de hotărâre iniţiat de primarul Decebal Făgădău privind înfiinţarea Comisiei pentru Acord Unic la nivelul Primăriei municipiului Constanţa (vezi secţiunea Documente).


Posibilitatea înfiinţării unei astfel de structuri este reglementată de prevederile art. 45 alin. (1^1.) introdus în Legea 50/1991 prin prevederile Legii nr. 7/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Această comisie se organizează la nivelul structurii Arhitectului-şef din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa.


Potrivit expunerii de motive a proiectului de HCL, se impune înfiinţarea acestui organism din următoarele considerente: simplificarea procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire/desfiinţare, mai precis accelerarea procedurii de obţinere a avizelor şi acordurilor necesare autorizării, reunirea într-un organism unic a specialiştilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului, a reprezentanţilor delegaţi ai societăţilor care administrează şi/sau furnizează utilităţile urbane, a reprezentanţilor împuterniciţi ai serviciilor descentralizate ale administraţiei publice centrale în domeniile prevenirii stingerii incendiilor, apărării civile şi protecţiei sănătăţii populaţiei, precum şi a reprezentanţilor altor instituţii emitente de avize şi acorduri relevante, după caz.


„Pentru asigurarea unei coordonări unitare a procedurii de obţinere a avizelor şi acordurilor de către beneficiari, în temeiul 136 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, iniţiez spre dezbatere şi aprobare proiectul de hotărâre privind înfiinţarea Comisiei de acord unic în structura Arhitectului-şef din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa”, se mai arată în referatul care însoţeşte proiectul.


Comisia de Acord Unic va elibera contra cost, în condiţiile legii, la cererea solicitantului, avizele şi acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construire/desfiinţare, însoţite de documentaţiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic.


Astfel, pe baza protocoalelor încheiate între Primăria municipiului Constanţa şi a emiterii de avize şi acorduri, Comisia pentru acordul unic care va funcţiona în structura Arhitectului-şef din aparatul de specialitate al primarului municipiului Constanţa va fi formată din: specialişti provenind din structura proprie a aparatului administraţiei publice locale care asigură secretariatul comisiei; reprezentanţi delegaţi ai tuturor societăţilor care administrează şi/sau furnizează utilităţile urbane-avizatori; reprezentanţi împuterniciţi ai serviciilor descentralizate ale administraţiei publice centrale în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, apărării civile şi al protecţiei sănătăţii populaţiei şi reprezentanţi ai altor instituţii emitente de avize şi acorduri relevante, după caz.


Ulterior aprobării înfiinţării Comisiei pentru acord unic prin hotărâre a Consiliului Local, vor putea fi demarate procedurile interne în vederea unei funcţionări eficiente a comisiei, cât şi emiterea unei dispoziţii a primarului pentru numirea membrilor comisiei şi pentru aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de Acord Unic.
 

Decebal Făgădău despre Comisia de Acord Unic


Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a precizat că această comisie este un prim pas important pentru debirocratizare, aceasta urmând să devină funcţională din luna martie a acestui an. „Primul pas este aprobarea înfiinţării comisiei şi a regulamentului de funcţionare de către Consiliul Local Municipal, apoi popularea comisiei cu reprezentanţii tuturor instituţiilor şi ulterior demararea activităţii. De facto, această comisie va funcţiona începând cu luna martie a acestui an, iar durata pentru soluţionarea solicitărilor va fi de 30 de zile, conform termenului legal”, a explicat primarul.


Dosarele vor fi depuse de către solicitanţi la Centrul de Informare a Cetăţenilor din City Park Mall. După preluarea dosarelor, aceştia vor fi contactaţi şi îndrumaţi să achite taxele aferente eliberării documentelor şi, ulterior, soluţionării cererilor, informaţi pentru a ridica avizele/autorizaţiile etc. Pe parcursul acestui proces de debirocratizare, vor fi găsite formule pentru unificarea costurilor într-o singură taxă pe care o va încasa administraţia locală şi care, ulterior, va fi redistribuită către celelalte instituţii emitente.


Decebal Făgădău afirmă că până la finalul mandatului său va fi lansată şi o aplicaţie prin intermediul căreia constănţenii vor putea depune online documentaţia necesară obţinerii avizelor care ţin de urbanism. Totodată, în următoarea perioadă ar putea fi deschise şi 1-2 centre care să preia documentaţia în format online şi care să vină astfel în sprijinul populaţiei.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Alex. 23 Jan, 2020 16:47 Vă faceți partie pentru alegeri,sau chiar vorbiti serios?.Pai domnule Făgădău,am o cerere de 3 ani,pentru tualetarea unui pom și nu sa rezolvat poate îl întrebați pe marele sef Coman ,parca,el era acum 3 ani înfipt în funcția asta mult râvnită?