Patru navigatori de pe Carmen Sylva nu şi-au primit banii
Patru navigatori de pe Carmen Sylva nu şi-au primit banii


Florentin Chiforeanu, directorul societăţii Petromin, fosta proprietară a mineralierului „Carmen Sylva", susţine că cei patru marinari îşi vor primi datoriile salariale
„Am lucrat pe nava Carmen Sylva în perioada iulie 2010 - 16 ianuarie
2011 şi nu am primit restanţele
salariale pe decembrie şi ianuarie. În situaţia mea mai sunt alţi trei
marinari. De ce cei 23 de navigatori au primit restantele la zi, iar
noi, cei patru debarcaţi pe 16 ianuarie, nu le-am primit nici acum, în
luna martie?", ne-a scris pe adresa redacţiei un fost membru al
echipajului de pe mineralierul „Carmen Sylva". Florentin Chiforeanu,
directorul CNM Petromin, fosta proprietară a mineralierului, a declarat
că cei patru
îşi vor primi restanţele salariale. „Patru navigatori care făceau parte
din echipajul de pe Carmen Sylva au fost repatriaţi în luna ianuarie. Ei
nu erau la bordul navei când restul echipajul a intervenit
pe lângă fostul partener austriac (n.r. compania Voestalpine) pentru
a-şi primi salariile şi să ajungă acasă. Din câte ştiu, fostul partener
austriac a dat asigurări că-i va plăti şi pe cei patru navigatori
care au fost repatriaţi", a menţionat Florentin Chiforeanu. Reamintim
că, pe 12 februarie, unica navă românească aflată în stare de navigaţie,
mineralierul „Carmen Sylva", a fost sechestrată în
strâmtoarea Bosfor. Mineralierul transporta orez din Thailanda către
Lagos, apoi urma să revină în Portul Constanţa. Nava a fost reţinută în
Istanbul pentru neplata unor servicii de reparaţie, finanţate
de compania austriacă Voestalpine.
Reparaţiile la cheu au fost efectuate de 20 de firme, iar costul total al lucrărilor se ridică la 13 milioane de dolari. Finanţarea lucrărilor de reparaţii a fost asigurată de grupul austriac Voestalpine. Acesta urma să recupereze împrumutul prin exploatarea navei într-un contract de time-charter. Cei 23 de navigatori români aflaţi la bordul navei Carmen Sylva au fost repatriaţi după ce şi-au recuperat datoriile salariale în valoare de 100.000 de dolari. În ceea ce priveşte nava, aceasta este într-un şantier naval din Istanbul, în custodia unui executor judecătoresc, şi va rămâne până la rezolvarea diferendului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp