Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:06 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cheltuielile de consum la nivel global au înregistrat un uşor reviriment în octombrie

ro

23 Oct, 2012 00:24 966 Marime text

PwC lansează primul Index al Consumului Global (GCI)

Bucureşti, 22 octombrie 2012. Cheltuielile de consum la nivel global au fost pe un trend descendent în 2012, dar, potrivit unui Index al Consumului Global (GCI) calculat de PwC, în luna octombrie s-a înregistrat un uşor reviriment. Aceasta ar putea duce la o redresare treptată a consumului global pe parcursul anului viitor.

Indexul reflectă tendinţele ciclului de consum la nivel mondial. Acesta combină zeci de date economice într-un singur index, care, de-a lungul timpului, s-a dovedit un bun indicator al evoluţiilor consumului la nivel global de-a lungul timpului. Indicatorul este unic pentru că furnizează din timp semnale privitoare la tendinţele consumului global, oferind companiilor şi decidenţilor politici informaţii privitoare la cererea globală de bunuri şi servicii şi perspectivele de dezvoltare pe termen scurt.

Indicatorul poate fi interpretat în două sensuri (după cum arată şi graficul de pe pagina următoare):

Rata de creştere: aceasta măsoară rata anualizată de creştere a indexului care s-a deteriorat timp de cinci luni consecutive în perioada verii, deşi ultima valoare arată un uşor reviriment de la 1,5% în septembrie la 1,7% în octombrie. Aceasta este în mod semnificativ sub media de creştere pe termen lung de 2,8%, iar datele recente sunt la cele mai scăzute nivele de după încheierea crizei financiare.

Tendinţa: Aceasta estimează creşterea anuală dacă s-ar păstra rata de creştere din ultimele 3 luni pentru întregul an. După patru luni consecutive de scădere abruptă, acest indicator a ajuns în teritoriu negativ în august. Însă ultimele valori indică un reviriment în septembrie şi octombrie de 0,2% şi respectiv 1%. Acesta este un semnal optimist, având în vedere că menţinerea unei tendinţe negative ar fi indicat o reintrare în recesiune a economiei globale.

„Ritmul de creştere al economiei globale a înregistrat o tendinţă descendentă în ultimul an. Cea mai mare parte a statelor europene fie stagnează, fie s-au întors în recesiune, redresarea din Statele Unite a început să piardă viteză şi există temeri privind o scădere a ritmului de creştere al pieţelor emergente. În acest context, determinarea ciclului de consum devine crucială în evaluarea perspectivelor de creştere. Ultimele date privind rata de creştere şi tendinţa GCI sugerează o creştere economică foarte slabă, dar totuşi o creştere şi nu o revenire la recesiune. Cu toate acestea, ne aşteptăm la o redresare treptată a consumului global în 2013, presupunând că nu vor exista şocuri majore în Zona Euro sau o prăbuşire a preţurilor materiilor prime", a declarat Richard Snook, senior economist al PwC şi principalul autor al raportului.

„Efectele acestei scăderi a dinamicii consumului global se vor resimţi în întregul sector de retail şi pe întreg lanţul global de aprovizionare. Pentru România, dinamica lentă a consumului global va însemna cel mai probabil un an plin de provocări pentru exportatori. Avertismentele timpurii ale unei asemenea evoluţii fac din gestionarea lichidităţii şi a capitalului de lucru elemente cheie pentru restul anului 2012 şi pentru primul trimestru din 2013", a adăugat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România.

Raportul arată că există o multitudine de indicatori naţionali care oferă indicii despre ciclul de consum. Spre exemplu, sondajele privind încrederea consumatorilor, evoluţia pieţelor materiilor prime, evoluţia indicilor pieţelor de capital şi datele de pe pieţele financiare. PwC a reunit însă toate acest date într-un singur index global al consumului, index care va fi actualizat în fiecare lună şi inclus în rapoartele PwC privind evoluţia economiei globale.

1. Graficul de mai jos arată ultimele tendinţe ale Indexului Consumului Global (GCI):

2. Indexul este construit prin reunirea unei multitudini de indicatori precum indicii pieţelor de capital, datele privind încrederea consumatorilor şi a managerilor, indexul Baltic al transporturilor navale, evoluţia producţiei industriale şi a masei monetare. Pentru a le putea combina într-un singur index, aceste date sunt ponderate după metode econometrice şi sunt corelate cu analizele trecute ale evoluţiei cheltuitelor de consum.

3. Pentru mai multe informaţii despre construcţia indexului, puteţi descărca versiunea completă a raportului la următoarea adresă de internet www.pwc.co.uk/globalconsumerindex

Despre PwC

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu aproape 180.000 de specialişti determinaţi să ofere servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. Spuneţi-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră şi descoperiţi mai multe informaţii despre noi vizitând site-ul www.pwc.com/ro.

PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică separată. Vă rugăm să accesaţi pagina de internet www.pwc.com/structure pentru mai multe detalii."

© 2012 PwC. Toate drepturile rezervate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii