Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:20 16 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Veste şoc pentru mii de oameni Se pune lacătul pe şantierul naval din Mangalia? Iată ce spun reprezentanţii DMHI!

ro

25 Jul, 2015 00:00 11588 Marime text
Veste şoc pentru mii de oameni care muncesc în şantierul naval din Mangalia! Conform unor surse din sistemul bancar, Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering ar intenţiona să lichideze şantierul naval Daewoo Mangalia, din cauza unor problemelor financiare. „Bomba“ vine după ce, în urmă cu două zile, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) Constanţa au efectuat aproape 60 de percheziţii domiciliare în judeţele Constanţa, Tulcea, Galaţi, Brăila, Buzău, Botoşani şi municipiul Bucureşti.
 
În cauza penală, procurorii arată că, în perioada 2012 - 2015, mai mulţi cetăţeni coreeni şi români, prin intermediul unor societăţi comerciale din România, deţinute sau controlate de aceştia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat altor societăţi comerciale cu un comportament fiscal inadecvat (de tip fantomă), pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a valorii TVA şi a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate. Sumele de bani transferate pentru plata lucrărilor subcontractate în conturile societăţilor comerciale fantomă erau retrase în numerar de unii dintre membrii grupului, acestea fiind remise ulterior liderilor. Prejudiciul cauzat prin activitatea infracţională este de aproximativ 11 milioane de lei. Ieri, în dosar, procurorii DIICOT au pus sub control judiciar trei afacerişti, doi cetăţeni coreeni şi unul român. 

„Daewoo Mangalia nu mai poate continua în actuala formă“ 

Revenind la vestea care ar putea destabiliza financiar mii de cetăţeni, mare parte constănţeni, stiripesurse.ro arată că „Şantierul Naval Daewoo Mangalia va fi vândut sau, dacă nu este posibil, lichidat de către coreeni, din cauza uriaşelor probleme financiare pe care grupul mamă le are, de mai mulţi ani“. Conform aceleiaşi surse, „într-o încercare disperată de a-şi reduce pierderile, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) îşi va lichida operaţiunile din afara ţării de origine, inclusiv şantierul din Mangalia, au arătat într-un raport, reprezentanţi ai acţionarului majoritar şi cel mai important creditor, Korea Development Bank. «Daewoo Mangalia şi DeWind (o companie din America ce operează mai multe parcuri eoliene) nu mai pot continua în actuala formă şi trebuie lichidate», se arată în raportul KDB“. stiripesurse.ro mai informează că Statul, prin Ministerul Economiei, este acţionar minoritar la Daewoo Mangalia, deţinând 49% din acţiuni. Ministrul Economiei, Mihai Tudose, a precizat că aşteaptă o comunicare oficială din partea coreenilor, apoi, în funcţie de răspuns, „vom decide ce este de făcut“.

Doar o fumigenă?

Contactat telefonic de redactorii cotidianului ZIUA de Constanţa, vicepreşedintele SC Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA, Paul Ilicenco, ne-a declarat că nu are informaţii despre presupusa intenţie a celor de la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering de a lichida şantierul naval Daewoo Mangalia. În contextul celor mai sus precizate, miile de oameni care muncesc în şantierul din Mangalia nu au altceva de făcut decât să aştepte şi să spere că informaţia referitoare la lichidarea obiectivului este doar o fumigenă. 

Cel mai competitiv şantier naval din zona Mării Negre  

Potrivit datelor oficiale, Daewoo-Mangalia Heavy Industries, companie înfiinţată prin asocierea între renumitul constructor naval Daewoo-Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi şantierul naval „2 Mai“ Mangalia - România, a devenit cel mai competitiv şantier naval privind construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre. 

Afaceri, pierderi şi mii de angajaţi 

Potrivit date-financiare.ro, la finele anului 2013, SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA raporta o cifră de afaceri netă de 1.195.894.468 de lei, o pierdere netă de 105.707.139 şi 2.601 angajaţi. La finele anului 2012, raporta o cifră de afaceri netă de 833.178.138, o pierdere netă de 221.982.313 şi 2.728 de salariaţi. În 2011 a fost raportată o cifră de afaceri netă de 1.725.406.261 de lei, o pierdere netă de 72.788.618 de lei şi 3.065 de angajaţi.

Poziţia oficială a DMHI

Reprezentanții SC Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA au dat publicității un comunicat de presă în care arată faptul că, deși au fost anticipate anumite pierderi din cauza scumpirii materialelor de construcții, acestea nu vor avea un impact major asupra companiei, prin urmare activitatea DMHI nu va fi afectată. Vă redăm integral comunicatul:
”Stimați domni și doamne,
R: Articole recente cu privire la DSME
Apreciem în mod deosebit încrederea manifestată față de compania specializată în construcții navale DSME și de asemenea prețuim suportul manifestat și susținerea dumneavoastră în vederea continuării colaborării noastre.
Având în vedere faptul că ar putea apărea îngrijorări în legătură cu articolele de presă recent apărute cu privire la dificultățile financiare cu care se confruntă compania DSME, pentru înlăturarea aspectelor neclare am dori să vă atragem atenția asupra unui comunicat de presă realizat de către Banca de Dezvoltare din Coreea (KDB) și dat publicității în data de 15 iulie 2015, ora 21, ora locală.
 
Citat,
Comunicat de presă emis de Banca de Dezvoltare din Coreea (KDB)
 
Opinia KDB în relația cu DSME din poziția celei mai mari bănci finanțatoare.
 
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd (DSME) a anticipat obținerea indicatorilor negativi în trimestrul al doilea din 2015 datorită creșterii inevitabile a costului cu materiale și cu lucrările de proiectare aferente construcțiilor de platforme offshore contractate în trecut. Deși într-un articol recent se estimează că pierderile cumulate vor fi de 2 trilioane woni coreeni, aceste estimări nu au fost confirmate, având în vedere că verificarea situațiilor contabile pentru prima jumătate a anului este încă în curs de desfășurare.
Având în vedere că deține poziția numărul 1 pe plan mondial în ceea ce privește numărul de contracte obținute în anul 2015, precum și competitivitatea superioară în domeniul offshore și LNG, DSME continuă să opereze fără a avea probleme în ceea ce privește fluxul de numerar.
KDB va proceda imediat la verificarea situației DSME pentru o mai bună înțelegere a performanțelor managementului companiei. Dacă rezultatul verificărilor vor conduce la anumite acțiuni specifice, KDB va colabora și cu ceilalți finanțatori astfel încât să poată lua toate măsurile necesare și fundamentale într-un timp cât mai scurt, în vederea prevenirii oricărui risc managerial.
De asemenea, KDB confirmă că în acest moment nu se va lua în considerare nicio măsură de renunțare coluntară sau retragere a sprijinului pentru DSME.
 
Încheierea citatului.
 
În comunicatul de presă de mai sus se menționează clar două aspecte majore care subliniază faptul că DSME este șantierul numărul unu mondial cu capabilități superioare și competitivitate globală în construcția de LNGC, portcontainere de capacitate foarte mare și offshore, și de asemenea, problemele financiare cauzate de pierderi financiare și datorii nu vor avea impact pe termen lung în afacerile DSME și în fluxul de numerar.
În plus, KDB a dat asigurări că va implementa toate măsurile necesare în avans pentru a preveni orice fel de problemă care ar putea avea un impact negativ asupra operării companiei DSME.
 
Vă asigurăm că activitățile DSME se desfășoară într-un mod uzual, fără sincope majore, iar activitatea va continua astfel încât toate proiectele construite deja sau contractate recent vor progresa și vor fi livrate așa cum au fost planificate.
În speranța unei întâlniri în viitorul apropiat, vă doresc toate cele bune.”
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii