Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:30 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Drum cu patru benzi de circulaţie până la Autostrada A4, pentru fluidizarea traficului. Unde şi cine îl face (document)

ro

30 Aug, 2017 00:00 5059 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) are în plan extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8, spre zona de nord a Portului Constanţa.
 
În acest sens, va fi organizată o procedură publică pentru atribuirea contractului „Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate, a cererii de finanţare şi a documentelor suport pe parcursul procesului de evaluare a aplicaţiei de finanţare, pentru implementarea obiectivului Extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8 spre zona de nord a Portului Constanţa“, în valoare estimată fără TVA de 1.599.488 de lei.
 
Ofertele pot fi depuse până pe 12.09.2017, ora 15.00, urmând ca acestea să fie evaluate pe data de 6.10.2017, ora 18.00. Cuantumul garanţiei de participare este de 15.994 de lei.
 
Obiectul prezentului contract de servicii îl reprezintă:
- elaborarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiţii „Extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră“ cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8, spre zona de nord a Portului Constanţa, în conformitate cu prevederile HG nr. 907/2016 şi ale temei de proiectare;
- elaborarea cererii de finanţare şi a documentelor suport necesare obţinerii fondurilor europene în cadrul POIM 2014-2020, conform Ghidului solicitantului - Program Operaţional Infrastructură Mare - Axa prioritară 1 - Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul, Obiectivul specific 1.3 - Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T centrală, precum şi asigurarea suportului pe parcursul procesului de evaluare a aplicaţiei de finanţare, până la momentul aprobării de către Autoritatea de Management.

Responsabili de atribuirea contractului 

În sensul prevederilor art. 73 din Legea nr. 99/2016, persoanele ce deţin funcţii de decizie în cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa responsabile de organizarea, desfăşurarea şi atribuirea procedurii publice sunt: Nicolae Dan Tivilichi - director general, Marian Tănase - director general adjunct, Daniela Şerban - director economic, Otilia Ifimov - şef Departament Achiziţii Publice, Tănase Iulian Pepi - şef Serviciu Juridic şi Contencios, Laurenţiu Teodoru - şef Birou Proiecte Europene. Ofertantul va face dovada faptului că a prestat servicii similare duse la bun sfârşit în ultimii trei ani, în valoare cumulată de cel puţin 1.599.488 de lei, care au presupus cel puţin următoarele activităţi: elaborarea de studii de fezabilitate în domeniul infrastructurii de transport rutier, servicii de elaborare a cererilor de finanţare. 

Necesitatea şi oportunitatea proiectului 

Prin conectarea Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti - Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), dar şi odată cu finalizarea în cadrul Programului Operaţional Sectorial în Transport (POS-T 2007- 2013) a proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“, s-a asigurat o legătura rutieră directă pentru traficul greu ce vine spre port dinspre Autostrada (A2-A4), cu zonele de nord şi de sud ale Portului Constanţa.
 
Astfel, s-a atins scopul principal, de evitare a tranzitării oraşului Constanţa şi a localităţilor riverane Lazu - Agigea prin traficul greu ce are ca destinaţie Portul Constanţa. Realizarea prezentului proiect a devenit prioritară şi urgentă, întrucât drumul actual care face legătura între varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (Autostrada A4) şi porţile de acces în port nr. 7 şi nr. 9 are numai două benzi de circulaţie şi a ajuns deja la limita capacităţii de preluare a traficului.
 
În plus, drumul existent are structura rutieră în stare tehnică necorespunzătoare, fiind insuficient dimensionat pentru traficul auto de tip greu ce are ca destinaţie Portul Constanţa Nord şi care se desfăşoară preponderent prin Poarta nr. 7. Mai mult, odată cu realizarea obiectivului de investiţie „Dezvoltarea capacităţii feroviare în Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanţa“, pentru dublarea liniei de cale ferată Agigea Nord - Convex a fost necesară dezafectarea unei benzi de circulaţie a drumului existent dintre Poarta 7 şi Poarta 9 pe o lungime de 550 m, între Km 0+00 - Km 0+550 (kilometraj aferent lucrărilor de cale ferată), actualmente circulaţia rutieră pe acest sector efectuându-se pe o singură bandă, fapt care generează grave blocaje ale traficului.
 
Precizăm că această situaţie nu a putut fi soluţionată până în prezent, întrucât drumul se desfăşoară ca traseu în exteriorul portului, respectiv pe teritoriul administrativ al comunei Agigea. Deşi s-au întreprins nenumărate demersuri de către CN APM SA Constanţa, nu s-a ajuns la un acord cu Primăria Agigea privind transferul/cumpărarea terenului necesar reconstituirii benzii rutiere dezafectate. Astfel, nici la momentul actual nu sunt soluţionate condiţiile conflictuale de circulaţie, zona aceasta fiind lipsită de siguranţă în circulaţie.
 
Prin realizarea acestui drum cu patru benzi de circulaţie între punctul terminus al variantei ocolitoare a municipiului Constanţa (Autostrada A4) şi Poarta de acces nr. 7, se va fluidiza traficul, în special cel de tip greu, spre zona de nord a Portului Constanţa, se vor soluţiona toate conflictele de circulaţie, inclusiv trecerea peste liniile de cale ferată existente, prin realizarea unui pasaj denivelat. Efectul pozitiv este cuantificat prin scurtarea timpului de tranzitare al autovehiculelor către porţile de acces ale Portului, în condiţii de siguranţă şi confort sporit.
 
În condiţiile în care viitorul pasaj denivelat peste liniile de cale ferată se va desprinde direct din sensul giratoriu de conectare a rutei - A2 - A4 - drumul portului din partea de nord a Canalului Dunăre - Marea Neagră - Poarta 7 de acces în zona de nord a Portului -, se vor asigura condiţiile tehnice de proiectare pentru reducerea şi eliminarea accidentelor rutiere în această zonă.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie. 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii