Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
00:12 30 04 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cât s-a achitat în plus faţă de cât se stabilise Nereguli descoperite de Curtea de Conturi la realizarea podului hobanat de la Agigea

ro

14 Feb, 2017 00:00 1205 Marime text
Curtea de Conturi a României a luat la verificat contractele Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritima SA Constanţa (CN APMC), găsind nereguli în cazul proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere de acces în Portul Constanţa“.
 
„În cazul proiectului «Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere de acces în Portul Constanţa», beneficiar Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, s-a constatat la nivelul contractului de lucrări «Bretea rutieră de conectare cu DN 39» atribuirea succesivă de lucrări suplimentare cu o valoare totală de 3.781 mii lei, aprobate prin ordine de variaţie, fără aplicarea unei proceduri competitive şi fără respectarea condiţiilor prevăzute de art. 252, lit. j) din OUG nr. 34/2006 şi Directiva 2004/18/CE, respectiv fără a fi demonstrate condiţiile de imprevizibilitate“, se arată în raportul Curţii de Conturi.
 
A fost propusă aplicarea unei corecţii financiare de 25% din valoarea lucrărilor suplimentare, deci cu 20% mai mare decât cea aplicată deja de AM POST, impactul financiar asupra cheltuielilor declarate în anul 2015 privind aceste lucrări suplimentare fiind de 338 mii lei.
 
Aşa cum cotidianul ZIUA de Constanţa arăta în mai multe articole de-a lungul timpului, în iunie 2010, CN APMC atribuia contractul având ca obiect „Pod rutier la km 0+540 al CDMN şi lucrări aferente de infrastructură rutieră şi de acces“, contract în valoare de 81.618.171,58 de lei (exclusiv TVA), echivalentul a 19.444.472,09 euro, cu o durată de 11 luni.
 
Până la expirarea termenului legal de depunere a ofertelor - 28 septembrie 2009 -, au depus oferte financiare 11 agenţi economici. Din comisia de evaluare a ofertelor au făcut parte, conform raportului procedurii de atribuire a contractului din data de 6 noiembrie 2011, Emil Sorin Banias - preşedinte, Sorin Ticheriu, Mariana Ioniţă, Ioan Suciu, Stelian Belu, Tanţa Muzechearu, Nicoleta Dogaru, Nicoleta Andronache, Bogdan Gheorghiu, Iolanda Teodoru şi Radu Florescu - membri. Rezerve în această comisie au fost Maria Mergiu, Luciana Mocanu şi Mihaela Sîngeorzan. Oferta câştigătoare care a totalizat punctajul maxim şi care a respectat cerinţele caietului de sarcini a aparţinut SC Apolodor Com Impex SRL Bucureşti, cu o ofertă de 81.618.171,58 de lei (exclusiv TVA), echivalentul a 19.444.472,09 euro, cu o durată de 11 luni calendaristice.
 
Ulterior, în data de 26.09.2012, au fost publicate în SEAP anunţul de participare şi documentaţia de atribuire, parte a obiectivului numărul 2 al proiectului „Pod Rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră“ – bretea de acces la DN 39.
 
În data de 19 noiembrie 2012 a avut loc deschiderea ofertelor. Potrivit CN APMC, au procurat documentaţia de atribuire companii atât din ţară, cât şi din străinătate, şapte prezentându-se cu oferte. La începutul lunii iunie 2013, unul dintre cei şapte participanţi, respectiv Asocierea Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA şi SC Oyl Company Holding AG SRL, s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Aici, a solicitat constatarea netemeiniciei modalităţii de evaluare a îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie a ofertei sale.
 
Concret, cele două unităţi mai sus precizate au cerut CNSC anularea raportului procedurii de atribuire al CN APMC şi a actelor subsecvente. În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a admis contestaţia formulată de către Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA, anulând raportul procedurii şi adresele de comunicare aferente acestuia. La începutul lunii august 2013, compania Bilfinger Baugesellschaft GMBH Wien (unitate clasată pe primul loc în cursa de atribuire a obiectivului nr. 2 - bretea de acces la DN 39, conform unor surse) a atacat în instanţă decizia CNSC, la Curtea de Apel Bucureşti. Ulterior, judecătorii din capitală au respins acţiunea celor de la Bilfinger, menţinând astfel hotărârea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 
Apoi, în octombrie 2013, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a atribuit, prin licitaţie deschisă, contractul privind „Execuţie lucrări: bretea rutieră de conectare cu DN 39, obiectul 2 din cadrul obiectivului de investiţii: «Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“, la o valoare estimată de 20.705.441 de lei, echivalentul a 5.024.738 de euro.

Şapte operatori economici au depus oferte: Asocierea Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA & SC West Star SRL, cu o ofertă de 19.361.847,23 de lei, Asocierea Max Boegl Romania SRL - SC Apolodor Grup Construct SRL, cu o ofertă de 19.743.802,67 de lei, SC Teloxim Con SRL, cu oferta de 19.257.838,29 de lei, Asocierea SC Rotary Constructii SRL & Aglomancha Empresa Constructora SA, cu o ofertă de 15.472.565,03 lei, asocierea SC Vega `93 SRL & Maşini Hibrid SRL, cu o ofertă de 18.055.082,00 de lei, Asocierea Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA & SC Oyl Company Holding AG SRL, cu o ofertă de 17.269.289,22 de lei, şi consorţiul Bilfinger Berger Baugesellschaft mbH şi SC ABC Val SRL, cu o ofertă de 18.468.230,96 de lei.

Oferta declarată câştigătoare a contractului de achiziţie publică având ca obiect execuţia lucrării „Bretea rutieră de conectare cu DN 39, obiectul 2 din cadrul obiectivului de investiţii «Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa»“ este cea depusă de consorţiul Bilfinger Berger Baugesellschaft mbH şi SC ABC Val SRL Constanţa, cu o propunere financiară fără TVA de 18.468.230,96 de lei şi o durată de execuţie de 12 luni. Subcontractanţii declaraţi au fost SC Tiab SRL, SC Telecom CFR SA şi SC Euroconstruct SA.


 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii