Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:44 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Corectarea erorilor din documentele de plată

ro

22 Feb, 2017 12:53 1599 Marime text
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că, în Monitorul Oficial al României nr. 108/ 8.02.2017 a fost publicat OMFP nr. 164/ 2017 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale. Actul normativ menţionat a intrat în vigoare la momentul publicării şi abrogă vechile reglementări.
În conformitate cu prevederile acestui OMFP, există trei situaţii în care pot fi îndreptate erorile din documentele de plată întocmite de către debitor, şi anume :
plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzător, ori s-a utilizat un cod de identificare fiscală eronat;
în contul bugetar, inclusiv în contul unic, au fost achitate şi alte obligaţii fiscale decât cele prevăzute a se achita în contul respectiv;
plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat într-un cont bugetar corespunzător unui alt buget decât cel al cărui venit este obligaţia fiscală plătită. 
Pentru îndreptarea unei erori materiale, contribuabilul trebuie să
depună la organul fiscal pe raza căruia este înregistrat fiscal, o cerere, care va cuprinde următoarele elemente:
datele de identificare ale contribuabilului;
indicarea erorii ce urmează a fi îndreptată;
modul în care va fi reconsiderată această plată;
numărul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plată (titlurile de creanţă, respectiv numărul şi data D 112) pentru care se solicită corectarea erorii materiale din documentul de plată;
numărul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţială;
suma totală achitată prin documentul de plată iniţial;
data plăţii.Această cerere va fi însoţită de următoarele documente:
o copie a ordinului de plată;
o copie a extrasului de cont în care este înregistrată plata eronată;
copii de pe titlurile de creanţă (formularul 112).Potrivit reglementărilor Codului de procedură fiscală, termenul de soluţionare a cererilor de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată este de 45 de zile de la înregistrarea acestora. Acest termen se poate prelungi, în situaţia în care sunt necesare obţinerea de date relevante pentru luarea deciziei.
După aprobarea cererii şi efectuarea operaţiunii de corecţie, debitorul va fi înştiinţat printr-o notă despre acest lucru.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii