Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
15:06 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Ce să mănânci ca să te relaxezi

ro

13 Sep, 2015 00:00 592 Marime text
Stresul, în timp, afectează memoria şi determină apariţia unor tulburări digestive. De asemenea, poate  duce la instalarea depresiei şi la apariţia unor boli cardiovasculare. 

Mai mult de atât, el este vinovat şi de apariţia kilogramelor în plus. 
În ajutor vin o serie de gustări care au capacitatea de a elimina stresul. Spanacul, spre exemplu, conţine o substanţă ce induce o stare de relaxare. Potrivit unui studiu, persoanele care mănâncă mult spanac prezintă un risc mai mic de a se simţi deprimate. Ba chiar sunt mult mai calme şi mai energice.
 
Şi antioxidanţii şi fitonutrienţii din coacăze contribuie în lupta cu stresul. Lor li se alătură alimentele care conţin triptofan. Acesta se poate găsi în ouă, fasole, nuci şi seminţe. Şi somonul este de ajutor. În momentele de stres, poate creşte nivelul hormonilor, iar acizii graşi Omega-3 din acest peşte, potrivit unui studiu, contracarează efectul acestora, cu până la 20%. Orezul brun, bogat în carbohidraţi care stimulează producţia de serotonină, aşa zisul „hormon al fericirii”, este ideal pentru combaterea stresului. Broccoli ajută la rândul lui în lupta împotriva stresului, prin prisma conţinutului ridicat de acid folic.
 
Dacă ne referim şi la băuturi, atunci ceaiul de muşeţel este de menţionat, deoarece acesta luptă nu numai împotriva stresului, ci şi a stărilor de rău şi a insomniilor. În cantităţi mici, acest ceai combate anxietatea, iar în cantităţi mai mari, provoacă somnul, trei-patru ceşti pe zi fiind suficiente pentru a induce o stare de relaxare. Ceaiul de lavandă induce o stare de relaxare numai prin miros. 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii