Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:54 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Agentii economici si consumatorii nu-si cunosc drepturile si obligatiile

ro

03 Nov, 2004 00:00 1289 Marime text

APC Romania a inaugurat Centrul Local de Consultanta si Informare a Consumatorilor

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor Litoral cu sprijinul Asociatiei pentru protectia Consumatorilor Romania au infiintat, la Constanta, Centrul Local de Consultanta si Informare a Consumatorilor. Elena Moise, avocat al APC Romania, a declarat ca s-a decis infiintarea acestui centru la Constanta in urma evaluarii activitatii biroului deschis de APC in aceasta vara pe litoral. Centrul isi propune sa ofere consultanta in rezolvarea litigiilor de consum, sa realizeze si sa distribuie materiale informative in diferite domenii de interes. Consumatorii se pot adresa specialistilor existenti la centru pentru a primi informatii legate de drepturile si obligatiile lor, pentru a li se rezolva litigiile de consum sau pentru a fi indrumati spre institutiile abilitate. In plus, pot primi informatii despre cum sa achizitioneze un produs conform nevoilor proprii, cum sa actioneze in justitie un agent economic sau cum sa ajunga la un serviciu de mediere a conflictului. De asemenea, centrul va pune la dispozitia consumatorilor Infoteka, un sistem informational unitar si practic, sub forma unor dosare realizate pe teme diverse precum drepturile consumatorilor, servicii de sanatate, alimente, incalzirea locuintei, creditul de consum, condominiu si electrocasnice. Serviciile oferite de Centrul Local de Consultanta si Informare a Consumatorilor sunt gratuite si se acorda tuturor celor care au nevoie de informatii sau de consiliere intr-o anumita problema legata de protectia consumatorilor. La deschiderea oficiala a centrului a participat si Gheorghe Trandafir, director executiv adjunct al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta. Acesta a declarat ca ideea infiintarii unui astfel de centru este binevenita si se impunea existenta unui astfel de centru. Trandafir a declarat ca, in urma verificarilor efectuate in teren de-a lungul timpului, s-a constatat ca foarte putini agenti economici cunosc legislatia in vigoare. Aceeasi problema se regaseste si in ceea ce-i priveste pe consumatori, acest lucru reiesind din numarul mare de sesizari si reclamatii primite la sediul OPC.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii