Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:11 21 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiectele eşuate ale primarului Mazăre

ro

10 Mar, 2011 02:24 3910 Marime text
cap_6.jpgConstanţa a rămas un oraş turistic, însă nu datorită investiţiilor administraţiei locale, ci datorită fericitei aşezări la ţărmul Mării Negre. Promisiunile primarului, multe dintre ele de neînchipuit la vremea lansării lor pe piaţă, au rămas doar plăsmuiri ale imaginaţiei unei persoane care doreşte să-şi menţină sau să-şi mărească popularitatea.

Proiectul şoselei de coastă, de pildă, a suscitat interesul întregii ţări. Constănţenilor, dar şi turiştilor îndrăgostiţi de mare, li s-a promis o autobandă care să lege municipiul Constanţa de staţiunea Mamaia, traseul fiind paralel cu ţărmul Mării Negre. Proiectul a fost unul care a iscat nenumărate controverse de ordin tehnic, dar mai ales politic, rămânând până în prezent doar o mare nerealizare a administraţiei Mazăre, asta deşi la sfârşitul lunii martie, anul trecut, municipiul Constanţa, în calitate de autoritate contractantă, a atribuit unei firme bucureştene, SC Blizzard Design SRL, serviciul de proiectare în faza studiu de fezabilitate aferent obiectivului de investiţii „Riviera Tomis" - şoseaua de coastă, în limbaj uzual. Societatea câştigătoare s-a ocupat şi de realizarea unor planuri de situaţie pentru primul cartier de locuinţe ieftine, Ansamblul „Baba Novac". Serviciul de proiectare a fost atribuit pentru 1.170.000 de lei fără TVA. Cu alte cuvinte, administraţia locală a Constanţei a continuat să investească bani publici în acest proiect, ale cărui şase de realizare rămân în continuare nedefinite. De precizat că odată cu renunţarea la construirea orăşelului lacustru, a fost lăsat baltă şi proiectul privind realizarea unui teleschi nautic pe lac.

Adio orăşel pe apă şi teleschi nautic

proiecte_mazare_soseaua_de_coasta_03.jpgUn alt proiect eşuat al primarului Radu Mazăre este şi orăşelul lacustru pe care intenţiona să-l ridice pe Lacul Siutghiol. Proiectul orăşelului lacustru a fost realizat de omniprezenta firmă Kalinia Proiect, care apare cam în toate proiectele majore ale Constanţei, în special în cele comandate de edil. Orăşelul urma să aibă zone de ancorare a yachturilor, bărcilor şi spaţii comerciale, toate întinse pe cinci hectare, din totalul de 1.900 ha, cât măsoară întinderea lacului. În proiect mai erau cuprinse, de asemenea, spaţii de alimentaţie publică, o zonă de reparaţii yachturi, una de instalaţii pentru teleschi nautic, dar şi un miniport de agrement care putea găzdui aproximativ 52 de ambarcaţiuni. Nu aveau cum să lipsească barurile, terasele şi discotecile, care, potrivit declaraţiilor făcute de edil la vremea imaginării proiectului, urmau să preia viaţa de noapte din staţiunea Mamaia. Orăşelul pentru care primarul Constanţei a făcut mare tam-tam şi chiar s-a certat cu guvernanţii de la vremea respectivă nu s-a mai realizat după ce lacul Siutghiol a fost declarat arie protejată, fiind introdus în Programul Natura 2000.

Mini-insuliţele, scufundate înainte de a fi construite

Un alt proiect exotic al edilului Constanţei, mult prea plimbat pe ţărmurile însorite ale Braziliei, dar care a rămas de ani buni la stadiul de închipuire, este realizarea a şapte mini-insuliţe în largul mării. Proiectul prevedea realizarea în larg, la 500 - 700 de metri de faleză, a şapte insuliţe artificiale, din stabilopozi, care urmau să fie umplute cu nisip în centru şi care, trebuiau să găzduiască terase şi restaurante. Primarul se gândea la patru insuliţe în Mamaia, şi trei în zona Portului Tomis. Insuliţele sunt, aşadar, o altă nerealizare a edilului, care a motivat că nu s-au mai făcut din lipsă de fonduri.

Ioc bazar turcesc

proiecte_mazare_proiect_bazar_04.jpgAltă promisiune aruncată electoratului constănţean de specialistul Radu Mazăre este şi cea privind realizarea unui bazar turcesc în parcarea de la Poarta 1. Găselniţa a fost aruncată pe piaţă în pragul alegerilor locale din 2008. Pe locul pus în discuţie urma să fie amplasat bazarul oriental, pe o suprafaţă de 6.000 mp, iar pe restul de 10.000 mp să se realizeze parcări. Timpul a trecut, proiectul a rămas doar la stadiul de promisiune, iar constănţenii şi-au luat adio de la visul închipuit de primar, de a bea cafea la nisip şi a mânca rahat turcesc la Poarta I. La capitolul nerealizări poate fi trecut şi cel de-al doilea cartier de locuinţe ieftine pentru tineri - un alt program cu tentă electorală lansat în pragul localelor din 2008, şi care se prea poate să-i fi adus lui Mazăre cel de-al treilea mandat de primar al Constanţei, deşi nu se bucură de un prea mare succes.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii