Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:37 07 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fostul consilier județean PNL Gianina Topolov reia lupta cu ANI la Curtea de Apel Constanța

ro

07 Oct, 2025 17:00 200 Marime text
  • Fostul consilier județean PNL, Gianina Ionela Topolov, a deschis un nou capitol în disputa sa cu Agenția Națională de Integritate (ANI)
  • Dosarul, aflat în prezent pe fond, urmează să fie judecat din nou de Curtea de Apel Constanța, care va decide dacă raportul ANI trebuie anulat sau menținut
 
 
Fostul consilier județean PNL, Gianina Ionela Topolov, a deschis un nou capitol în disputa sa cu Agenția Națională de Integritate (ANI). La Curtea de Apel Constanța, a fost înregistrat dosarul nr. 366/36/2023*, având ca obiect anularea raportului de evaluare ANI care o declara incompatibilă în perioada în care deținea funcția de consilier județean.
 
Această acțiune vine după ce Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a admis recursul declarat de Topolov împotriva sentinței Curții de Apel Constanța din februarie 2024, casând decizia anterioară și trimițând cauza spre rejudecare.
 
Obiectul dosarului
 
ANI o acuza pe Topolov că, în timpul mandatului său, societatea în care deținea calitatea de asociat a încheiat trei acorduri-cadru de servicii în valoare totală de peste 16,5 milioane de lei cu instituții aflate în subordinea Consiliului Județean Constanța. Conform legislației, acest lucru ar fi generat incompatibilitate, potrivit art. 90 alin. (1) din Legea 161/2003.
 
Potrivit Curții de Apel Constanța, Topolov s-a retras oficial din societate la 17 septembrie 2021, cesionând părțile sociale către alt asociat. Astfel, doar un contract încheiat ulterior retragerii sale ar fi ridicat probleme legale, iar acest aspect va fi reanalizat în detaliu de instanța reunită la Curtea de Apel Constanța.
 
Pașii următori
 
Dosarul, aflat în prezent pe fond, urmează să fie judecat din nou de Curtea de Apel Constanța, care va decide dacă raportul ANI trebuie anulat sau menținut. Aceasta este prima ședință efectivă înregistrată la instanță după decizia ÎCCJ și marchează reluarea procesului în favoarea clarificării statutului juridic al fostului consilier.

 
În motivarea Hotărârii 47/2024 a Curții de Apel Constanța, judecătorii au arătat, printre altele, că, potrivit „probei cu înscrisuri administrată în cauză, în perioada evaluată, reclamanta a deţinut calitatea de asociat la (...) SRL (nr., Snow Clean SRL) până la data de 17.09.2021, conform Hotărârii Asociaţilor nr. 3/17.09.2021 prin care  reclamanta (...) s-a retras din societate prin cesionarea (la valoarea nominală) a unui număr de 12 părţi sociale, cu valoare nominală de 10 lei/parte socială, domnului (...), situaţie în care, în acord cu susţinerile reclamantei, reţine instanţa că doar pentru acest din urmă contract (nr., „Acordul - cadru de servicii de spălătorie nr. D6513/26.01.2022, încheiat între Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa şi S C, #### ##### S.R.L“), cerinţa prevăzută de art. 90 alin.1 din Legea nr. 161/2003 nu este îndeplinită“.
 
Detalii despre aceste contracte pot fi consultate aici și aici
 
 
„În continuare, instanţa va înlătura criticile reclamantei cu privire la sursa de finanţare a Spitalului Clinic Județean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei» Constanţa, art. 90 alin.1 din Legea nr. 161/2003 referindu-se la instituţii aflate în subordinea ori sub autoritatea Consiliului Județean, finanţarea instituţiei neconfundându-se cu subordonarea, respectiv autoritatea, iar Spitalul Clinic Județean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei» Constanţa aflându-se în subordinea Consiliului Județean Constanţa conform HCJ Constanţa nr. 169/23.06.2010“, arată Crutea de Apel.
 
De asemenea, judecătorii de la Curte au vorbit și despre componența Consiliului de Administrație al SCJU Constanța, în care se regăsesc și reprezentanți numiți de Consiliul Județean Constanța.

 
„De altfel, potrivit art. 19 din Regulamentul de funcţionare a Spitalului Clinic Județean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei» Constanţa, Consiliul de Administraţie constituit în conformitate cu art. 187 din legea nr. 95/2006 este format din 5 membri: 1 reprezentant al Direcţiei de ######## ####### Constanţa, 2 reprezentanţi numiţi de Consiliul Județean Constanţa, 1 reprezentant numit de Preşedintele Consiliului Județean Constanţa şi un reprezentant al Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii Ovdius Constanţa“, conform hotărârii atacate.
 
„Instanţa va înlătura şi criticile reclamantei cu privire la cota de participare a acesteia la capitalul social al societăţii (...) (nr., Snow Clean SRL)de 4% şi la faptul că aceasta nu a deţinut calitatea de administrator la societatea mai sus menţionată, reţinând că dispoziţiile art. 90 din Legea nr. 161/2003 nu prevăd o cotă de participare la beneficii şi pierderi a asociatului pentru reţinerea stării de incompatibilitate, simpla deţinere a calităţii de asociat fiind de natură să atragă starea de incompatibilitate în situaţia încheierii contractelor menţionate“, se arată în decizia Curții de Apel.
 
„De asemenea, instanţa va înlătura şi criticile reclamantei cu privire la faptul că aceasta nu a beneficiat de nicio sumă de bani raportat la calitatea acesteia de asociat, apreciind că scopul legiuitorului în adoptarea dispoziţiilor legale cuprinse în art. 90 din Legea nr. 161/2003 a fost acela de a asigura transparenţa în exercitarea demnităţilor publice şi combaterea corupţiei independent de existenţa vreunui folos material concret“, potrivit Curții.
 
„În consecinţă, se reţine că în mod corect s-a constatat că reclamanta a încălcat dispoziţiile legale privind regimul juridic al incompatibilităţilor, cu încălcarea prevederilor 90 alin. 1 din Legea nr. 161/2003, întrucât întrucât, în perioada exercitării mandatului de consilier judeţean în cadrul Consiliului judeţean Constanţa, societatea comercială Snow Clean S.R.L., în cadrul căreia aceasta a deţinut calitatea de asociat, a încheiat două acorduri-cadru cu Spitalul Clinic Județean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei» Constanţa, încălcând astfel prevederile art. 90 alin. (1) din Legea 161/2003“, au spus judecătorii Curții.
 
În concluzie, Curtea de Apel a spus că „față de considerentele expuse, se constată că Raportul de evaluare nr. 23200/G/II/07.06.2023 emis de pârâta Agenţia Naţională de Integritate este legal şi temeinic, urmând a se respinge acţiunea ca nefondată“.
 
Acum, rămâne de văzut care va fi decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție a României în recursul declarat de consilierul județean PNL Gianina Topolov.
 
Sursa documentare: Portalul Național al Jurisprudenței www.rejust.ro, Portalul Instanțelor de Judecată, scj.ro
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise
 
Citește și

Licitații publice. Snow Clean, afaceri cu bani publici
Compania unuia dintre administratorii de la Drumuri Județene SA a dat lovitura la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța! (DOCUMENT)

 
Snow Clean, afaceri cu bani publici! Consiliera PNL Gianina Topolov și-a cesionat acțiunile administratorului RAJDP, Adrian Labeș a cărui soție lucrează în Consiliu Județean Constanța (DOCUMENTE)
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii