Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:43 14 08 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fermă de capre la Săcele Doi cetățeni străini, trimiși în judecată de procurorii DNA Constanța (rechizitoriu)

ro

09 Jul, 2020 00:00 778 Marime text
  • Inculpații sunt acuzați de folosire sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (autorat și complicitate) și evaziune fiscală.
  • Dosarul va fi soluționat de Tribunalul Constanța, în primă instanță.


Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a doi inculpați, cetățeni străini, administratori ai unor societăți comerciale, sub aspectul săvârșirii unor infracțiuni de folosire sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (autorat și complicitate) și evaziune fiscală.


Dosarul (3418/118/2020) a fost trimis spre soluționare Tribunalului Constanța.


Pe scurt, în rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt:


În perioada aprilie 2012 – noiembrie 2013, în contextul derulării unui proiect finanțat din fonduri nerambursabile ce avea ca obiect „Înființare fermă de creștere și exploatare a caprinelor în comună Săcele, jud. Constanța", unul dintre inculpați ar fi depus la Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (A.P.D.R.P.), pentru rambursare, documente sau declarații false având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene, în sumă totală de 2.175.476 lei.


O parte din documentele respective (facturi fiscale) care justificau execuția unor lucrări și care nu fuseseră realizate în realitate, ar fi fost puse la dispoziție de celălalt inculpat, în calitate de administrator al unei societăți comerciale.
În acest context, prin înregistrarea în contabilitatea societății a facturilor respective (ce reprezentau cheltuieli fictive), ar fi fost produs un prejudiciu la bugetul de stat în sumă de 1.501.807 lei (TVA și impozit pe profit).


În cauză, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța și Agenția pentru Finanțarea Investiților Rurale s-au constituit părți civile cu sumele de 1.501.807 lei respectiv 2.175.477 lei.


Detaliat


În rechizitoriu, procurorii DNA arată că „în perioada aprilie 2012 – noiembrie 2013, în baza aceleiași rezoluții infracționale, cu ocazia derulării proiectului aferent Contractului de finanțare nr. C (.....), încheiat la data de 25.05.2011, între Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit România – Centrul Regional de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit 2 Sud-Est Constanța, în calitate de autoritate contractantă, și SC „(.....) PROD" SRL Constanța, reprezentată de către administratorul (.....), în calitate de beneficiar, în baza căruia societății comerciale sus-menționate i-a fost acordat un ajutor financiar nerambursabil, în condițiile Programului Național pentru Dezvoltare Rurală România (P.N.D.R.)“,


Se dorea, conform DNA, realizarea proiectului „Înființare fermă de creștere și exploatare a caprinelor în comună Săcele, jud. Constanța".


Procurorii mai susțin că inculpatul (.....), „cu ocazia depunerii cererilor de rambursare, a prezentat și folosit cu rea-credință, la Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit România – Centrul Regional de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit 2 Sud-Est Constanța, documente sau declarații false, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene, în sumă totală de 2.175.476,77 lei, corespunzător primelor 3 tranșe de plată (respectiv, suma de 213.687,73 lei acordată la data de 27.04.2012, suma de 740.372,02 lei acordată la data de 28.01.2013 și suma de 1.221.417,02 lei, acordată la data de 29.10.2013), documentele justificative prezentate în acest scop autorității contractante fiind false, constând în documente fiscale întocmite de către SC „(.....) 2011" SRL Constanța, în calitate de executant al proiectului, în baza Contractului de prestări servicii nr. 92 din data de 24.08.2011, încheiat cu beneficiarul fondurilor europene.


„Astfel, decontarea sumelor de bani de către beneficiarul SC „(.....) PROD" SRL Constanța în baza proiectului a avut la bază facturile emise de către inculpatul
(.....), în calitate de administrator al SC „(.....) 2011" SRL Constanța pentru execuția unor lucrări care nu fuseseră realizate în realitate, în contextul în care cea din urmă societate, SC „(.....) 2011" SRL Constanța, la rândul său, a înregistrat efectuarea de plăți către furnizorul de utilaje SC „(.....)" SRL Constanța, societate care, în fapt, nu deținuse utilajele ce au format obiectul contractului de prestări servicii încheiat cu beneficiarul SC „(.....) 2011" SRL Constanța.


Între SC „(.....) 2011" SRL Constanța, în calitate de beneficiar, și SC „(.....)" SRL Constanța, în calitate de furnizor, a fost încheiat Contractul de prestări servicii nr.
25 din data de 01.11.2011, având ca obiect închirierea de utilaje și camioane, contract în baza căruia inculpatul (.....), administratorul societății SC „(.....)" SRL Constanța, a emis în perioada de referință facturi fiscale în valoare totală de 4.655.602 lei, reprezentând contravaloarea închirierii de utilaje către partenerul său, facturi care au fost achitate parțial prin virament bancar, respectiv suma de 282.200 lei, și parțial în numerar, respectiv suma de 4.373.401 lei, în baza unui număr de 4 chitanțe; utilajele apar că fuseseră închiriate de la alte trei societăți comerciale, respectiv SC „(.....), " SRL București, SC „(.....), " SRL București și SC „(.....), " SRL București, ceea ce nu s-a întâmplat în realitate, cele trei societăți neavând astfel de relații comerciale cu „(.....)" SRL Constanța;


Prin această modalitate, inculpatul (.....) a urmărit să îl ajute pe inculpatul (.....) să fraudeze fondurile europene. În contextul descris, inculpatul (.....), în calitate de administrator al SC „(.....) 2011" SRL Constanța, a înregistrat în contabilitatea societății valoarea facturilor menționate anterior, emise de S.C. (.....) S.R.L. Constanța, în perioada 04.06.2012 – 31.07.2012, în sumă de 4.655.601 lei, din care: 3.754.517 lei baza de impozitare și 901.084 lei taxa pe valoare adăugată, înregistrată de S.C. (.....) 2011 S.R.L. Constanța în debitul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terți" (3.754.517 lei) și în debitul contului 4426 "Taxa pe valoarea adăugată deductibilă" (901.084 lei), astfel că prin introducerea în calculul impozitului pe profit a cheltuielilor fictive înregistrate în debitul contului 628 (3.754.517 lei) și prin înregistrarea taxei pe valoare adăugată deductibile aferente cheltuielilor anterior menționate (901.084 lei), inculpatul (.....) a produs un prejudiciu la bugetul de stat în sumă de 1.501.807 lei, compus din: impozit pe profit 600.723 lei (3.754.517 x 16 % = 600.723) și taxa pe valoare adăugată 901.084 lei“.


Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Constanța.


Rechizitoriul acestui dosar poate fi citit integral accesând secțiunea Documente.


Citește și

DNA a obținut în instanță audierea unuia dintre cei mai „grei“ directori din Consiliul Județean Constanța

Șeful DNA, Crin Bologa, invitat să țină un discurs la o audiere publică organizată de Parlamentul European

Luare de mită
Fostul director general adjunct al Administrației Naționale Apele Române, trimis în judecată de DNA



 

Ti-a placut articolul?

Comentarii