Student în Constanța Viața socială la facultate - prietenii, relații și experiențe de echipă
Student în Constanța: Viața socială la facultate - prietenii, relații și experiențe de echipă
159
Marime text

Mediul universitar nu reprezintă doar un spațiu al acumulării de cunoștințe și dezvoltării academice, ci și un cadru bogat în interacțiuni sociale. Viața de student implică mult mai mult decât cursuri, seminare sau examene; ea presupune construirea de relații autentice, descoperirea propriei identități și învățarea de a interacționa cu oameni cu diverse personalități și valori. Experiențele interpersonale din această perioadă influențează dezvoltarea emoțională și profesională a fiecărui student.
Prieteniile și rețelele de suport între studenți
Cele mai frumoase prietenii apar adesea imprevizibil, în momente neașteptate. După cum mărturisește Cătălina Ehim:
„Mediul universitar nu este doar un spațiu al înmagazinării de informații noi, ci și unul al interacțiunilor sociale. Viața de student nu înseamnă doar cursuri, seminare și examene. Cele mai frumoase prietenii apar imprevizibil mai ales când te aștepți mai puțin. Interacționezi cu diverse tipologii de persoane încât e aproape imposibil să nu găsești pe cineva cu aceleași interese, același simț al umorului și multe alte aspecte ale unor frumoase prietenii. În facultate nu ești niciodată singur, deși uneori ai senzația că ești singur pe lume, nu ești. Indiferent de situație mereu se vor crea niște legături. Unele persoane te pot ajuta academic, altele emoțional, iar alții pur și simplu le pot avea pe ambele. Rețelele de socializare te pot ajuta și mai mult să interacționezi cu noii tăi colegi, grupurile de WhatsApp unde se discută orice, de la teme, la glume sunt cel mai bun exemplu care îmi vine în minte”.
Maria Gavrilă adaugă o perspectivă personală asupra prieteniilor:
„În perioada facultății, nu pot să spun că am fost o persoană foarte sociabilă. M-am împrietenit cu două persoane cu care am rezonat și cu care păstrez legătura în continuare. Nu cred că ar trebui să părem ceea ce nu suntem, doar de dragul de a ne face mulți prieteni sau de dragul de a fi agreați de toți colegii. Nici nu trebuie să fim plăcuți de toată lumea”.
Astfel, relațiile autentice se formează natural și nu trebuie forțate.
Relațiile romantice și viața afectivă în perioada facultății
Perioada studenției este și momentul în care mulți tineri experimentează primele relații romantice mature. Cătălina Ehim explică:
„În facultate, mulți tineri experimentează primele relații romantice cu adevărat mature. Spre deosebire de cele din perioada liceului, adolescentine, unde drama este punctul cheie, relațiile din timpul studenției tind să fie mai serioase, mai conștiente, mai legate de valorile personale. Studenții încep să își cunoască mai bine nevoile afective, limitele, așteptările și modul în care doresc să se conecteze cu un partener. Bineînțeles că, viața afectivă a studenților nu este lipsită de provocări. Programul încărcat, presiunea academică pot pune la încercare chiar și relațiile bine consolidate. Cu toate aceste greutăți care apar uneori, ele sunt cele care îi ajută pe tineri să se dezvolte. Fără un duș cu apă rece sau fără vreun obstacol de care să te împiedici nu poți să devii cea mai bună versiune a ta sau cea mai înțeleaptă”.
Aceste experiențe contribuie la maturizarea emoțională și la înțelegerea mai profundă a propriilor nevoi și valori.
Conflicte și competiție academică
Universitatea poate fi și un mediu competitiv, în care studenții învață să se provoace pe ei înșiși. Maria Gavrilă spune:
„Pentru că sunt Capricorn, îmi place competiția la nebunie. În special competiția cu mine însămi. Dacă îmi propun ceva, vreau să-mi depășesc așteptările și, dacă îmi dau seama că pot să fac un lucru, îl fac. Așa am reușit să termin facultatea ca șefă de promoție”.
Această competiție nu este doar despre rezultate, ci și despre dezvoltarea personală și dorința de autodepășire.
Colaborarea între colegi și proiectele de echipă
Colaborarea cu colegii poate fi uneori provocatoare, mai ales când stilurile de lucru diferă. Maria descrie experiența sa:
„În ceea ce privește colaborarea în echipă, mi-a fost destul de greu să lucrez cu cineva, chiar dacă acel cineva era una dintre cele două persoane cu care mă înțelegeam minunat. Îmi place să fac temele și proiectele cu mult înainte de termenul limită pentru a fi sigură că totul iese așa cum trebuie. Coechipiera mea era mai relaxată, mai detașată și asta mă enerva. Dar, în final, totul a ieșit mai bine decât ne-am imaginat, iar eu am învățat că trebuie să fiu mai detensionată și să las totul să curgă de la sine”.
Această experiență arată că proiectele de echipă nu sunt doar despre rezultate academice, ci și despre învățarea flexibilității, a răbdării și a compromisului în relațiile interpersonale.
Relațiile interpersonale din mediul universitar - prieteniile, rețelele de suport, relațiile romantice, competiția academică și colaborarea în echipă - sunt esențiale pentru dezvoltarea completă a fiecărui student. Aceste experiențe contribuie la formarea identității, la maturizarea emoțională și la înțelegerea importanței interacțiunilor autentice. Viața de student nu se rezumă doar la învățare, ci este și despre oameni, experiențe și creștere personală.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Student în Constanța: Cum pot tinerii să lucreze și să călătorească în SUA prin programul Work and Travel
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


