Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:39 25 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liviu Adrian Durbac, fostul șef al Biroului Vamal Constanța Sud – Agigea, chemat la Tribunalul Constanța de administratorul judiciar al unei foste firme

ro

25 Nov, 2025 17:00 305 Marime text
Foto cu rol ilustrativ. Sursa: ZIUA de Constanța
 
  • Înainte de a fi preluată de compania Reinvent Courier Services SRL, Euro Freight.Co SRL a fost deținută de Liviu Adrian Durbac și Dudnicenco Carlo-Vladimir
  • În 2024, cei doi și-au cesionat părțile sociale către Reinvent Courier Services SRL, care a devenit asociat unic și administrator. (M. Of. 766/15.02.2024)
  • Reamintim că Liviu Adrian Durbac a fost deferit justiției împreună cu alți 38 de inculpați în anul 2012 în dosarul denumit generic „Portul”, de către procurorii DNA, toți fiind achitați definitiv
 
Liviu Adrian Durbac, fostul șef al Biroului Vamal Constanța Sud – Agigea, are calitatea de pârât într-un dosar aflat în atenția magistraților de la Tribunalul Constanța.
 
Este vorba despre dosarul 1828/118/2024/a1, înregistrat pe rolul instanței la data de 21 noiembrie a.c.
 
Liviu Adrian Durbac a fost reclamat de către administratorul judiciar al Euro Freight.Co SRL Stănășel Anca, pentru „acțiune în anulare acte frauduloase”.
 
Conform legislației, art. 117 alin. 1 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență stipulează că administratorul judiciar/Lichidatorul judiciar poate introduce la judecătorul-sindic acţiuni pentru anularea actelor sau operaţiunilor frauduloase ale debitorului în dauna drepturilor creditorilor, în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii. Alin. 2 precizează: Următoarele acte sau operaţiuni ale debitorului vor putea fi anulate, pentru restituirea bunurilor transferate sau a valorii altor prestaţii executate:
a) acte de transfer cu titlu gratuit, efectuate în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii; sunt exceptate sponsorizările în scop umanitar;

b) operaţiuni în care prestaţia debitorului depăşeşte vădit pe cea primită, efectuate în cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii;
c) acte încheiate în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, cu intenţia tuturor părţilor implicate în acestea de a sustrage bunuri de la urmărirea de către creditori sau de a le leza în orice alt fel drepturile;
d) acte de transfer de proprietate către un creditor pentru stingerea unei datorii anterioare sau în folosul acestuia, efectuate în cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii, dacă suma pe care creditorul ar putea să o obţină în caz de faliment al debitorului este mai mică decât valoarea actului de transfer;
e) constituirea unui drept de preferinţă pentru o creanţă care era chirografară, în cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii;
f) plăţile anticipate ale datoriilor, efectuate în cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii, dacă scadenţa lor fusese stabilită pentru o dată ulterioară deschiderii procedurii;

g) actele de transfer sau asumarea de obligaţii efectuate de debitor într-o perioadă de 2 ani anteriori datei deschiderii procedurii, cu intenţia de a ascunde/întârzia starea de insolvenţă ori de a frauda un creditor.
 
După cum se arată pe Portal Just, Tribunalul Constanța încă nu a stabilit un prim termen de judecată.


 
Euro Freight.Co SRL, în insolvență
 
Având în vedere cauza de mai sus, amintim că mai mulți creditori au cerut insolvența debitoarei Euro Freight.Co SRL, fiind deschis dosarul 1828/118/2024 la data de 19 martie 2024, pe rolul Tribunalului Constanța.

 
Pe 27 mai 2024, a fost admisă cererea formulată de creditoarea Aircargoplan SA și a fost dispusă intrarea în insolvență a debitoarei Euro Freight.Co SRL. Instanța a desemnat în mod provizoriu în calitate de administrator judidicar pe Cabinet Individual de Insolvență Stănășel Anca.
 
„Solutia pe scurt: HOT. 27.05.2024 Admite cererea formulată de creditoarea AIRCARGOPLAN S.A. în contradictoriu cu debitoarea EURO FREIGHT.CO S.R.L.Dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva debitoarei EURO FREIGHT.CO S.R.L. Desemnează, în mod provizoriu, în calitate de administrator judiciar pe CABINET INDIVIDUAL DE INSOLVENŢĂ STĂNĂŞEL ANCA . Fixează termen de judecata la data de 23.09.2024, ora 09.30, complet F6.
Document: Hotărâre intermediară  602/2024  27.05.2024”, se arată în minută.
 
Următorul termen în procesul insolvenței firmei a fost stabilit pentru 23 februarie 2026.
 
De ce i s-a cerut insolvența
 
Conform Buletinului Procedurilor de Insolvență nr. 10744/06.06.2024, Aircargoplan SA a învederat că debitoarea nu a plătit contravaloarea facturilor fiscale emise în baza contractului de prestări-servicii de dispecerat şi supraveghere operaţională în domeniul transportului international de marfă nr. 004/01.08.2020 în valoare de 10197,47euro, la care se adaugă penalităţi de întârziere în cuantum de 0,08% pe zi, calculate de la data scadenţei fiecărei facturi, de mai mult de 60 de zile.
 
Totodată se învederează că, creanţa are un caracter cert, lichid şi exigibil şi are izvorul în facturile emise în baza contractului de prestări-servicii de dispecerat şi supraveghere operaţională în domeniul transportului international de marfă nr. 004/01.08.2020 depuse la dosar în susţinerea cererii.
 
Aşa cum rezultă din probele administrate în cauză, debitoarea înregistrează faţă de creditoare un debit în sumă de 11.449,98 euro, a cărei scadenţă a depăşit cu mult peste 60 de zile.
 
Această creanţă este certă, lichidă şi exigibilă fiind constatată prin facturile emise de creditoare în baza contractului de prestări-servicii de dispecerat şi supraveghere operaţională în domeniul transportului international de marfă nr. 004/01.08.2020, conf. art. 5 pct. 20 din Legea nr. 85/2014; îndeplineşte condiţiile valorii prag prev. de art. 5 pct. 72 din Legea nr. 85/2014 şi nu a fost achitată de mai mult de 60 de zile.
 
Din acest motiv, se reţine că debitoarea este în stare de insolvenţă, potrivit prev. art. 5 pct. 29 lit. a din Legea nr. 85/2014, cu atât mai mult cu cât această debitoare nu a reuşit să răstoarne prezumţia relativă de insolvabilitate prin administrarea unui probatoriu care să dovedească că ar avea suficiente fonduri băneşti disponibile cu care să achite creanţa creditoarei. Pentru aceste considerente, judecătorul sindic va admite cererea creditoarei şi va dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei faţă de debitoare.
 
Despre Euro Freight.Co SRL
 
Conform M. Of. nr. 3113/26.06.2015, societatea a fost înființată de asociații fondatori Ciobanu Veronica Cristina, Stănei Mariana și Stănei Alexandru, care deținea și funcția de administrator la momentul întemeierii.
 
În prezent, conform termene.ro, Euro Freight.Co SRL este deținută de firma Reinvent Courier Services SRL (administrată de Barbu Laurențiu-Claudiu), are sediul social în București și se ocupă de transportul rutier de mărfuri.
 
În 2022 și-a completat ultima situație financiară care arăta: pierdere de peste 240.000 lei, cifră de afaceri de peste 9 milioane lei, datorii de peste 1,2 milioane lei și 30 de angajați.
 
Implicarea lui Liviu Adrian Durbac în afacere
 
Înainte de a fi preluată de compania Reinvent Courier Services SRL, Euro Freight.Co SRL a fost deținută de Liviu Adrian Durbac și Dudnicenco Carlo-Vladimir.
 
În 2024, cei doi și-au cesionat părțile sociale către Reinvent Courier Services SRL, care a devenit asociat unic și administrator. (M. Of. 766/15.02.2024)
 
Numele lui Durbac Liviu Adrian apare în Buletinul Procedurilor de Insolvența nr. 5492/14.03.2025 privind raportul cauzelor și împrejurărilor care au dus la apariția stării de insolvență. După cum se arată în acesta, acțiunile fostului asociat al Euro Freight.Co SRL sunt considerate de către administratorul judiciar a fi răspunzătoare de situația societății.
 
Iată ce s-a consemnat în raport:
 
„Având în verede faptul că nu am intrat încă în posesia actelor contabile deoarece, domnul Barbu Laurențiu şi cu domnul Durbac Liviu Adrian au refuzat să se prezinte la sediul administratorului judiciar şi să ne pună la dispoziție toate documentele contabile pentru clarificarea situației debitoarei, scopul fiind ascundere tuturor documentelor financiar contabile ale societăţii şi fraudarea creditorilor societății, consider că acțiunile dânșilor se fac vinovate de apariţia stării de insolvență a debitoarei.”
 
Achitat în dosarul „Portul”
 
Reamintim că Liviu Adrian Durbac a fost deferit justiției împreună cu alți 38 de inculpați în anul 2012 în dosarul denumit generic „Portul”, de către procurorii DNA.
 
Cei 39 de inculpați, printre care se aflau și nume sonore precum Mircea Banias, Eugen Bogatu sau Laurențiu Mironescu, au fost suspectați că ar face parte dintr-un „grup infracţional care controla activităţile de import-export din cadrul Direcţiei Regionale Vamale Constanţa, prin perceperea unor sume de bani pentru procesarea vamală a mărfurilor, indiferent dacă erau introduse licit sau ilicit”. 
 
Liviu Adrian Durbac a fost cercetat pentru:
  • inițierea sau constituirea unui grup infracțional organizat ori aderarea sau sprijinirea sub orice formă a unui astfel de grup,
  • complicitate la infracțiunea de dare de mită,
  • complicitate la infracțiunea de luare de mită.
 
Prin decizia penală nr. 177 din 15.07.2019, Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus achitarea tuturor inculpaților pentru infracțiunile reținute în sarcina lor, întrucât fapta nu există, fapta nu este prevăzută de legea penală, sau nu există probe că o persoană a săvârșit infracțiunea. Decizia a fost definitivă.
 
Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și:
Tiriști constănțeni, rămași blocați în Austria. Neplătiți, aceștia nu mai au bani să revină în țară (VIDEO) 

De la blocaj în Germania la disperare în țară Șoferii de tir constănțeni, rămași blocați în Germania, s-au întors în țară. „Este suma cu care eu și familia mea vom face sărbătorile“ (FOTO+VIDEO)

UPDATE Cele 39 de persoane trimise în judecată au fost achitate Banias, Mironescu şi Bogatu, printre cei vizaţi - 18 inculpaţi din dosarul „Portul”, puşi de Curtea Supremă sub control judiciar

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii