Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:54 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cât primea șoferul unui tir pentru un transport Detalii exclusive din dosarul drogurilor de peste 71 de milioane de euro descoperite în Portul Constanța! (DOCUMENT + VIDEO)

ro

03 Dec, 2021 00:00 3942 Marime text

 
  • Liderul grupului este acuzat că a constituit, la începutul lunii martie 2020, în municipiul Constanţa, împreună cu alți trei inculpaţi, un grup infracţional organizat, cu scopul de  a trafica droguri, pe care l-a coordonat în perioada martie 2020 – 19 mai 2021, în care, ca lider.
 
 
  • Despre cel în cauză, procurorii mai spun că  a condus activităţile de import de mărfuri în România, inclusiv prin Portul Constanța, împrejurări în care în unele mărfuri a disimulat droguri şi le-a expediat împreună cu membrii grupului, pe cale rutieră, cu mijloacele de transport ale unei societăți comerciale, către Belgia şi Olanda, şi a asigurat logistica necesară traficării drogurilor, dar şi a coordonat şi plătit membrii grupului pentru activităţile lor infracţionale desfăşurate sub comanda sa.
 
 
Opt persoane au fost trimise în judecată de procurorii DIICOT pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup organizat, trafic de droguri de mare risc şi trafic internațional de droguri de mare risc. Drogurile în cauză - aproximav 1.400 de kilograme de heroină, cu puritate cuprinsă între 54,61% şi 57,93%, având o valoare de piață de aproximativ 71.500.000 euro -, au fost descoperite în câteva containere aflate în Portul Constanța.
 
Dosarul a fost trimis spre soluționare Tribunalului București.
 
În actul de sesizare a instanței (document ce poate fi citit integral accesând secțiunea Documente) se arată, printre altele, că pe teritoriul României, s-a constituit un grup infracțional organizat, coordonat de către un cetățean grec, specializat în introducerea în Europa, prin România, a unor importante cantități de heroină, disimulate în mărfuri importate legal, atât în regim containerizat, pe cale maritimă, până în portul Constanța, cât și prin intermediul unor mijloace de transport rutier ce aduceau marfă din Turcia – autotrenuri în care au creat compartimente speciale la nivelul remorcilor, pentru a ascunde drogurile.
 
Membrii grupului infracțional foloseau mărfuri legale, adesea role de bitum, piatră, lână, drojdie, care nu erau neapărat obiectul tranzacțiilor dintre importator și exportator, dar care aparțineau grupului, pentru a exista o acoperire legală atunci când efectuau transporturile de droguri.
 
Cum a pornit ancheta
 
Oficial, ancheta a început la data de 21 iulie 2020, când Direcția de Combatere a Criminalității Organizate a fost sesizat de un cetățean cu privire la faptul că fratele său a plecat în cursă cu un camion, pentru a efectua un transport de vată minerală, cu încărcare din Turcia şi descărcare în Polonia. Când ajuns în Turcia, camionul a fost încărcat cu marfă, împrejurări în care șoferul a constatat că  podeaua camionului ar avea fund dublu şi în interior a observat că era plastic, apoi la frontiera turco-bulgară a cerut autorităților vamale să verifice camionul şi în urma controlului s-au găsit stupefiante.
 
În cursul cercetărilor au fost obținute informații cu privire la faptul că pe teritoriul României acţioneză un grup specializat în transportul unor cantități importante de heroină, pe ruta Turcia – Olanda, via România.
 
Heroina în regim containerizat
 
În urma punerii în aplicare a măsurilor de supraveghere tehnică și din coroborarea informațiilor obținute prin cooperare polițienească internațională s-a constatat că grupul infracțional coordonat de un cetățean grec, era specializat în introducerea în Europa, prin România, a unor importante cantități de heroină, disimulate în mărfuri importate legal, atât în regim containerizat, pe cale maritimă până în portul Constanța, cât și prin intermediul unor mijloace de transport rutier ce aduceau marfă din Turcia.
 
Membrii grupului infracţional foloseau aceleaşi mărfuri legale, adesea role de bitum, piatră, lână, drojdie, care nu erau neapărat obiectul tranzacțiilor dintre importator și exportator, dar aparțineau grupului, pentru a exista o acoperire legală atunci când efectuau transporturi de droguri.
 
„Praf din ăla de care te face bine“ 
 
Între șoferii implicați în astfel de transporturi au fost identificați patru inculpaţi, precum și alte persoane, care sub îndrumarea liderului, coordonau șoferii ce conduceau autotrenurile şi efectuau curse de transport marfă pe ruta Istanbul – Rotterdam, via România și retur.
 
În actul de sesizare a instanței se mai arată că unul dintre șoferii cu experiență îi explica unui șofer nou angajat că transportă „praf din ăla de care te face bine“, în „baloți de lână“ sau role de bitum ori în cutii cu drojdie, apoi referindu-se la banii ce se câștigau din astfel de „afaceri“. Mai mult, șoferul cu experiență îi explica noului angajat că cei care fac asemenea curse cu droguri, câștigă câte 2000 de euro la un transport.
 
Potrivit DIICOT, heroina era disimulată în şase containere cu piatra paletizată. Acestea au ajuns în Portul Constanța la data de 01 mai 2021.
 
Cauza a fost instrumentată cu sprijinul autorităților judiciare din Ungaria, Austria, Germania, Regatul Țărilor de Jos, Slovacia, Slovenia, Republica Cehă și Franța și al ofițerilor din cadrul Europol.
 
Liderul grupului este judecat în stare de arest preventiv, în lipsă (aflat în detenţie în Olanda, Penitenciarul din localitatea Alphen aan den Rijn),  pentru săvârșirea infracțiunilor aflate în concurs real, de constituire a unui grup organizat, în forma inițierii şi constituirii, trafic de droguri de mare risc şi trafic internațional de droguri de mare risc.
 
De menţionat este faptul că, potrivit înţelegerii prealabile, pentru transportulul drogurilor, la o cursă realizată, transportatorii trebuia să primească în urma deciziei luată de lider o sumă echivalentă cu un salariu net lunar, de 2000 euro sau 2250 euro, astfel încât să creeze aparenţa că banii reprezintă salariul şi nu plata transportului de droguri.
 
La data de 10 mai 2021 au fost identificate în Portul Constanța Sud-Agigea şase containere, iar în două din acestea, respectiv într-un container s-au găsit şi ridicat 813 pachete, care au fost ambalate în 29 saci.
 
 Având în vedere puritatea ridicată a heroinei depistate, se estimează că valoarea de piață a acesteia este de aproximativ 71.500.000 euro (în condiţiile în care preţul mediu cu ridicata este de aproximativ 50 euro/gram), astfel cum rezultă și din datele furnizate de către Agenția Națională Antidrog, potrivit Raportului anual cu privire la traficul și consumul de droguri din anul 2020, în România. 
 
Câștiguri din jocuri de noroc
 
În cauză s-au efectuat investigaţii financiare pentru a se stabili dacă inculpaţii au obţinut venituri licite în ultimii cinci ani, iar din raportul de constatare întocmit la data de 28.05.2021 rezultă că, în perioada 2016-2020, șase dintre inculpați (șoferi) au realizat venituri doar ca salariaţi, cu mici excepţii, în sensul că  unul dintre ei  a încasat în această perioadă 9 lei din dividente, al altul a încasat din jocuri de noroc în anul 2016 suma de 184 lei şi premii în 2017 de 126 lei, iar altul  a încasat în anii 2016-2019 suma de 1933 lei din jocuri de noroc.
 
Rechizitoriul complet poate fi citit integral accesând secțiunea Documente.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Percheziții în cazul Rompetrol Rafinare, în Constanța, Prahova și București. Se cere anularea arestului la domiciliu
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Vezi toate STIRILE VIDEO!

Ti-a placut articolul?

Comentarii