Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:12 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Croaziera la standarde inalte Pasagerii de pe bricul Mircea vor participa la exercitii militare

ro

01 May, 2010 02:28 5209 Marime text
cap_1.jpgNava-şcoală Mircea îi va plimba astăzi pe cei care vor să încerce o experienţă greu de egalat.

După mai bine de 70 de ani de la intrarea în serviciul Marinei Române, bricul, pe care şi-a făcut ucenicia şi preşedintele Traian Băsescu, va fi atracţia zilei de 1 Mai. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, a pregătit pentru doritori o plimbare de trei ore de la Constanţa la Mangalia şi retur. La plecarea navei-şcoală Mircea va participa şi ministrul Udrea. Pentru cei care nu au nicio legătură cu marinăria, marşul bricului va fi un adevărat spectacol. Manevrele specifice vor constitui actele „piesei de teatru" pe care marinarii o vor pune în scenă pentru pasagerii lor. Pasagerii vor asista la manevrele de ridicarea ancorei, de plecare în marş, de ridicare a velelor şi vor fi primiţi în sunet de siflee, onoare care se acordă înalţilor oaspeţi care urcă la bordul unei nave militare. De fapt, croaziera va constitui şi un marş de exerciţiu, prilej cu care marinarii vor trebui să arate călătorilor pregătirea profesională a militarilor din marina română. Nava-şcoală Mircea este un velier şi a fost botezat ca şi înaintaşul său, bricul Mircea (1882-1944), purtând cu cinste pe mări şi oceane tricolorul românesc şi numele marelui domnitor Mircea cel Bătrân, întregitorul Ţării Româneşti până la „Marea cea mare". Potrivit site-ului Ministerului Apărării Naţionale, la 26 ianuarie 1938, la Şantierele Navale „Blohm und Voss" din Hamburg, s-a semnat certificatul de naştere a velierului tip bark, clasa A, „Mircea". În ziua de 22 septembrie 1938, nava a fost lansată la apă, iar la 27 martie 1939 a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional.

La 17 mai 1939, a fost organizată primirea în portul Constanţa, moment rămas de atunci în tradiţie, ca Ziua navei. La scurt timp, au fost ambarcaţi cadeţii Şcolii Navale „Mircea", cu care a plecat în primul său marş în Marea Mediterană. La 5 septembrie 1944, flota militară a României a fost îndreptată în cea mai mare parte spre URSS, „Mircea" fiind dus şi el în captivitate, unde a rămas doi ani. Din anul 1948, a reluat marşurile de instrucţie în Marea Neagră, înfruntând numeroase furtuni. În perioada octombrie 1965 - octombrie 1966, nava a fost supusă unor importante lucrări de modernizare în şantierul constructor „Blohm und Voss". Cea de-a doua etapă de reparaţii capitale şi dotări cu sisteme de navigaţie, comunicaţii şi guvernare de ultimă oră s-a desfăşurat în perioada 1994-2002 la Brăila. Ca şi în perioada construcţiei velierului, fondurile de reparaţii au fost completate prin donaţii publice graţie iniţiativelor unor oameni inimoşi şi iubitori de mare. La terminarea acestor lucrări, „Mircea" a devenit cea mai modernă navă dintre „surorile" ei: Eagle (SUA), Gorch Fock I şi Gorch Fock II (Germania), Sagres III (Portugalia).

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii