Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:01 17 01 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Regulamentul parcărilor din Constanța și infrastructura rutieră din oraș

ro

11 Nov, 2021 00:00 5451 Marime text

 
  • Introducerea unor sensuri unice mai degrabă în mod aleatoriu nu a făcut decât să contribuie la haosul general ce pare să domnească peste sectorul rutier.
 
  • În întreg acest context, mulți dintre locuitorii orașului tind a gândi că, în loc ca noul regulament să soluționeze probleme care există și apasă participanții la trafic din Constanța, acesta nu face decât să creeze altele noi și să sporească tensiunile.
 
 
Se apropie cu pași repezi sfârșitul anului și, odată cu el, crește și tensiunea în rândul constănțenilor privind locurile de parcare rezidențiale!
 
La blocurile din diferitele cartiere ale Constanței, vecinii încep să se privească mai degrabă cu suspiciune între ei, să-și dea seama cine de când are locul de parcare închiriat de la primărie, cine câte cereri a depus pentru a obține un loc și cine dă semne că nu a știut să utilizeze corect platforma primăriei, pentru a depune cererea.
 
Totul, în contextul în care, prin noul Regulament al locurilor de parcare publice din Constanța, s-a stabilit că, în cazul locurilor de parcare rezidențiale care sunt închiriate de mai mult de cinci ani, contractele vor fi automat reziliate, iar spațiul va redeveni disponibil pentru închiriere.
 
Dincolo de faptul că acest regulament a fost deja contestat în instanță, dincolo de neajunsurile pe care le are, dincolo de modalitatea prin care s-a stabilit taxarea pentru diferitele locuri de parcare din zonele orașului, cred că, într-un fel, la Constanța, punem un pic carul înaintea boilor în ce privește parcarea.
 
Și când spun asta, mă refer mai ales la faptul că, în oraș, nu avem încă o infrastructură rutieră care să permită tuturor participanților la trafic să se deplaseze în siguranță (iar aici includ, alături de autovehicule, și pietonii ori cetățenii care se deplasează cu bicicletele sau cu trotinetele electrice).
 
Nu o dată, locuitorii acestui oraș, dar și turiștii, au adus în discuție faptul că sunt mult prea puține locuri de parcare pentru câte mașini sunt, că traficul rutier nu este sistematizat ori optimizat așa încât deplasarea dintr-un punct A, să spunem, într-un punct B să se facă într-un mod eficient, cu un consum minim de carburant, așa încât să fie și prietenos cu mediul înconjurător.
 
Introducerea unor sensuri unice mai degrabă în mod aleatoriu nu a făcut decât să contribuie la haosul general ce pare să domnească peste sectorul rutier.

 
În întreg acest context, mulți dintre locuitorii orașului tind a gândi că, în loc ca noul regulament să soluționeze probleme care există și apasă participanții la trafic din Constanța, acesta nu face decât să creeze altele noi și să sporească tensiunile.
 
Citește și
 
Notificări în scările de bloc
Primăria Constanța, anunț important despre parcările de reședință!

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii