Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:15 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raportul CNSAS dezvăluie vrute şi nevrute Să cunoaştem Direcţia Generală a Securităţii Poporului! (14)

ro

27 Feb, 2014 00:00 44484 Marime text
După prezentarea listei ofiţerilor şi subofiţerilor de Securitate care s-au născut, au activat ori au avut domiciliul pe teritoriul judeţului nostru, ZIUA de Constanţa demarează un proiect similar. Cu ajutorul datelor puse la dispoziţie de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS), vom face cunoscută structura Direcţiei Generale a Securităţii Poporului (perioada 1948 - 1952).
 

Potrivit Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS), în Inspectoratul General al Miliţiei mai funcţionau Serviciul personal şi învăţământ, Serviciul secretariat, Serviciul documentare-relaţii şi Dispeceratul central al miliţiei. Aparatul Central al MI cuprindea departamentul Trupe, Comandamentul trupelor de securitate, Comandamentul pompierilor şi alte unităţi - Direcţia Generală a Penitenciarelor (îndrumarea, controlul activităţii penitenciarelor, instituţiilor de reeducare a minorilor, unităţilor de producţie bugetare şi întreprinderilor subordonate ministerului). Direcţia Generală a Penitenciarelor avea în subordine Direcţia pază şi regim (coordona şi controla activitatea de executare a pedepsei cu închisoarea, a măsurii arestării preventive şi a sancţiunii cu închisoare contravenţională în locurile de deţinere), Direcţia economică (conducea şi controla atât activitatea de producţie în întreprinderile economice subordonate ministerului, cât şi activitatea de producţie bugetară), Serviciul reeducare minori, Serviciul de documentare statistică (activitatea de cercetări privind executarea pedepsei cu închisoarea şi a măsurilor educative, realiza activităţi de documentare şi statistică).

Potrivit CNSAS, în cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor mai funcţionau Serviciul de personal şi învăţământ, Serviciul sanitar, Serviciul control financiar intern, compartimente de organizare-mobilizare şi secretariat. De asemenea, în Inspectoratul General al Miliţiei (IGM) se găsea Direcţia Generală a Arhivelor Statului (coordonarea şi controlul activităţii privind evidenţa, colecţionarea, păstrarea, folosirea documentelor din Fondul Arhivistic Naţional deţinute şi create de organizaţii socialiste şi alte organizaţii) şi Direcţia Generală a Serviciilor şi Înzestrărilor (activităţi de planificare, dotare, înzestrare, investiţii, cazare, asistenţă medicală socială, asigurarea cu mijloace financiare). Aceasta avea în structură: Direcţia Serviciilor şi înzestrării, Direcţia financiară, Serviciul central de planificare, Serviciul sanitar şi Baza de reparaţii a tehnicii de luptă şi a mijloacelor auto din dotare. Şi Direcţia pentru paşapoarte, evidenţa străinilor şi controlul trecerii frontierei se regăsea în Inspectoratul General al Miliţiei, aceasta ocupându-se cu eliberarea paşapoartelor, acordarea vizelor, aplicarea regimului străinilor, controlul activităţii în punctele de trecere a frontierei. Mai mult decât atât, în IGM se afla şi Direcţia organizare-mobilizare (elaborarea statelor de organizare la pace şi mobilizare, normele şi tabelele de înzestrare la pace şi război, pregătirea de mobilizare a unităţilor MI). Potrivit Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, în IGM se mai aflau Direcţia personal şi învăţământ, Direcţia secretariat, Corpul de consilieri şi control al ministerului, Serviciul control financiar intern, Oficiul juridic, Oficiul pentru primirea, evidenţa şi urmărirea rezolvării reclamaţiilor, sesizărilor şi propunerilor cetăţenilor şi Centrul de cercetări psihofiziologice pentru munca operativă.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii