Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:20 16 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Portul Tomis va fi reamenajat in urma unei investitii de 3,3 milioane Euro

ro

14 Jun, 2003 00:00 2018 Marime text

Portul poate deveni o baza centrala importanta pentru navele turistice costiere care ar naviga in lungul litoralului romanesc, cu escale spre sud la Eforie, Neptun, Costinesti, Mangalia sau spre nord la Mamaia, Midia

Situat la 1.200 m nord de Portul Constanta, portul turistic Tomis are o suprafata totala ocupata de port de circa 200.000 mp, din care 17.000 mp de platforma betonata de-a lungul cheiurilor. Suprafata ocupata de port se afla in proprietatea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. In configuratia actuala, portul Tomis a fost realizat la inceputul anilor `60. Portul a fost conceput, in principal, pentru agrement nautic si dispune de lucrari de infrastructura, diguri de protectie, constructii de acostare, teritoriu portuar, platforme, amenajarea falezei si unele instalatii. Nu au fost executate lucrari de suprastructura specifice unui port turistic, facilitati pentru intretinere si reparatii, dotari pe platforma. In prezent, digurile de adapostire si gura de acces nu asigura reducerea suficienta a inaltimii valurilor in acvatoriu astfel incat navigatia si stationarea ambarcatiunilor sa prezinte siguranta dorita. La solicitarea Administratiei Porturilor Maritime Constanta, IPTANA Bucuresti a intocmit un studiu de fezabilitate intitulat "Amenajarea complexa a portului turistic Tomis", ordonator principal de credite fiind Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Portul Tomis prin amplasamentul si infrastructura existenta, ofera un potential ridicat de valorificare pentru turismul nautic, activitatile sportive si de agrement. Printr-o amenajare corespunzatoare si servicii atractive, portul poate aduce beneficii atat Administratiei, cat si orasului Constanta, printr-un numar relativ mare de potentiali utilizatori. Turismul nautic poate capata un caracter international prin includerea sa intr-un circuit al Marii Negre, pe traseul Istanbul - Varna - Constanta - Odessa - Yalta. Portul Tomis poate fi o baza centrala importanta pentru navele turistice costiere care ar naviga in lungul litoralului romanesc, cu escale spre sud la Eforie, Neptun, Costinesti, Mangalia sau spre nord la Mamaia, Midia.Capacitatea portului permite organizarea unor activitati sportive precum regatele, iar portul poate oferi adapost pentru ambarcatiunile cu vele. Avand in vedere dezvoltarea pe care au cunoscut-o, in ultima perioada, sporturile nautice de pe litoralul romanesc si, prin urmare, cresterea numarului de ambarcatiuni care necesita spatii de adapostire si stationare, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta intentioneaza sa amenajeze si sa doteze portul turistic Tomis cu toate facilitatile specifice necesare. Se au in vedere urmatoarele: amenajarea gurii de acces pentru limitarea propagarii valurilor; lucrari de reparatii ale constructiilor de adapostire existente; compartimentarea acvatoriului portuar pentru limitarea suprafetelor de apa; adancimile necesare in bazinele portuare (dragaj); dispunerea de apuntamente pentru acostarea ambarcatiunilor; mijloace de amaraj, dotari cu prize de apa si electricitate; amenajarea platformelor; plan inclinat si biga de ridicare/coborare a ambarcatiunilor; spatii de depozitare temporara; spatii de adapostire pe timp de iarna a navelor; alimentarea cu carburanti; parcari auto; cladiri administrative, comerciale; grupuri sanitare, spalatorie. Capacitatea portului va fi de circa 325 de ambarcatiuni de diferite marimi. Prin amenajarea complexa a portului turistic Tomis se creeaza posibilitatea cresterii traficului si dezvoltarii activitatilor turistice si comerciale in zona, avand ca efect sporirea locurilor de munca. Pentru executia lucrarilor se creeaza temporar 100 de locuri de munca in activitatile directe.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii