Locuri de muncă Constanța Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța angajează referent. Iată ce trebuie să faci
Locuri de muncă Constanța: Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța angajează referent. Iată ce trebuie
06 Oct, 2025 10:34
ZIUA de Constanta
140
Marime text



Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului - cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța cu sediul în Constanța str. Nicolae Iorga nr. 85 organizează concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant de Referent I A (M) perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore pe săptămână, corespunzător funcției contractuale de execuție - compartiment Contabilitate - administrativ.
1. Condiții generale de participare:
La concursul/examenul organizat pentru ocuparea postului vacant poate participa orice persoană care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
2. Condiții specifice
Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale:
– studii liceale absolvite cu diploma de bacalaureat sau diplomă de absolvire a învățământului postliceal
– vechime în activități similare, minim 6 ani si 6 luni,
– abilități/cunoștințe operare PC-MS Office (Excel; Windows)
Concursul se va desfășura la sediul CRTS Constanța, str. Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
– selecția dosarelor de concurs
– proba scrisă
– proba practică şi interviu
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de naștere si a certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului: diplomă de bacalaureat sau diploma de absolvire a învățământului postliceal.
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă în activități similare pentru ocuparea postului - minim 6 ani si 6 luni;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) aviz psihologic
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății.
Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) - e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului la lit. f), anterior datei de susținere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, în perioada 06.10.2025 - 17.10.2025 de luni până vineri, în intervalul orar 10.00-14.00, la sediul instituției, la compartimentul Contabilitate -administrativ.
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției sau la numărul de telefon 0341180014.
Anunțul va fi afișat la sediul instituției din strada Nicolae Iorga nr. 85, la avizier.
Concursul se va desfășura la sediul instituției, strada Nicolae Iorga nr. 85, după următorul calendar:
Depunerea dosarelor de participare la concurs se va face la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine Constanța, str. Nicolae Iorga nr. 85, până la data de 17.10.2025, ora 14.00.
Selecția dosarelor depuse va avea loc în aceeași zi, 17.10.2025, la ora 15.00, iar rezultatele acesteia vor fi afișate la data de 17.10.2025, ora 16.00.
Eventualele contestații privind rezultatele selecției dosarelor pot fi depuse până la 20.10.2025, ora 15.00, urmând ca rezultatul soluționării contestațiilor să fie afișat la 21.10.2025, ora 14.00.
Proba scrisă se va susține la data de 27.10.2025, ora 10.30, iar rezultatele acesteia vor fi afișate pe 28.10.2025, ora 10.00. Contestațiile la rezultatele probei scrise pot fi depuse până la 28.10.2025, ora 16.00, urmând ca soluționarea acestora să fie afișată la 29.10.2025, ora 15.00.
Proba practică și interviul vor avea loc la data de 30.10.2025, ora 12.00, iar rezultatele vor fi afișate în aceeași zi, la ora 16.00. Contestațiile privind rezultatele probei practice și ale interviului pot fi depuse până la 31.10.2025, ora 12.00, iar rezultatul soluționării acestora va fi afișat la 31.10.2025, ora 16.00.
Rezultatele finale ale concursului vor fi afișate la data de 03.11.2025, ora 10.00.
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declarați admiși, candidații trebuie sa obțină la fiecare probă minimum de 50 puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susținerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidații admiși la proba scrisă (au obținut minimum 50 puncte).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișare la sediul instituției publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conține atât punctajul obținut, cât şi mențiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca aceștia să fi obținut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor fi invitați la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător.
BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea unui post vacant de referent I A
1) OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor propria-
2) Legea 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituțoilor publice, modificata si completata prin Legea nr. 54/1994 si Legea nr. 187/2012
3) Legea nr. 53/2003 Republicată, Codul muncii
4) Legea nr. 319/2006 Legea securității şi sănătății în muncă
5) Legea nr. 307/ 2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
6) Ordinul nr. 329/2018 privind aprobarea Normelor şi Cerințelor de bună practică cu privire la standardele şi specificațiile pentru implementarea sistemului de calitate în unitățile sanitare care desfășoară activități în domeniul transfuziei sanguine
7) OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile
8) Hotărârea nr. 1364/2006 pentru aprobarea drepturilor şi obligațiilor donatorilor de sânge
Tematica la concursul organizat de C.R.T.S. Constanta în vederea ocupării postului vacant de referent I A
1. Norme privind organizarea si efectuarea inventarierii- conform OMFP nr. 2861/2009;
2. Atribuțiile principale ale gestionarului, condiții privind angajarea gestionarilor, răspunderea penală și civilă a gestionarului conform Legii nr. 22/1969;
3. Obligații privind apărarea împotriva incendiilor; Dispoziții generale- conform Legii nr. 307/ 2006
4. Organizarea și asigurarea activității de evacuare în situații de urgență conform Legii nr. 307/ 2006
5. Garanția în numerar conform Legii nr. 22/1969 cu modificările ulterioare;
6. Obligațiile angajatorilor și lucrătorilor privind securitatea si sănătatea în munca conform Legii nr. 319/2006 .
7. Răspunderea patrimoniala conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata
8. Anexa - 3. Spațiile, conform Ordinului nr. 329/2018;
9. Executarea contractului individual de munca conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata;
10. Norme Generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile:
A. Aspecte generale
B. Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse
C. Păstrarea şi arhivarea registrelor de contabilitate şi a celorlalte documente financiar-contabile
Conform OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar -contabile
11. Drepturile și obligațiile donatorilor de sânge conform Hotărârii nr. 1364/2006.
12. Cunoștințe de operare Microsoft Office Excel și Word.
Citește și:
IPJ Tulcea desfășoară recrutări! Iată ce trebuie să știi dacă vrei să fii polițist
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii