Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:19 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Şedinţă cu ţipete şi scântei la CLM Constanţa. Constănţeni vs aleşii locali. Iată ce proiecte au fost votate!

ro

01 Feb, 2017 00:00 1815 Marime text
Aleşii locali s-au întrunit, ieri, în şedinţă ordinară a Consiliului Local Municipal Constanţa. Pe ordinea de zi au fost incluse 33 de proiecte. Ulterior, proiectul de hotărâre privind schimbarea denumirii străzii Diana în strada Gheorghe Dumitraşcu a fost retras, urmând să fie inclus pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe CLM Constanţa.
 
De asemenea, pe ordinea de zi au fost adăugate două puncte suplimentare: proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al SC Confort Urban SRL şi proiectul privind stabilirea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de reabilitare a Liceului cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru“. La şedinţă au fost prezenţi 26 de consilieri locali.
 
Şedinţa a început cu un mic scandal, deoarece şase constănţeni care au venit să-şi exprime nemulţumirile nu au fost lăsaţi să vorbească. În sala de şedinţe s-a aflat şi tânăra care a postat, zilele trecute, pe o reţea de socializare, un mesaj în care îşi arată nemulţumirea cu privire la serviciile oferite de firmele ce se ocupă de transportul călătorilor în regim maxi-taxi. Primarul Decebal Făgădău a vorbit, în cele din urmă, cu tânăra prezentă la întâlnirea consilierilor locali şi a invitat-o să discute despre acest subiect în biroul său. 

Radiografia lăcaşurilor de cult


Consilierul local Romeo Rezeanu i-a solicitat primarului Decebal Făgădău un raport pentru şedinţa următoare, în care să fie prezentate situaţia economică şi cea socială a municipiului. De asemenea, tot el a propus şi crearea unei comisii mixte, compusă din reprezentanţi ai Primăriei Constanţa şi ai Arhiepiscopiei Tomisului, care va face o radiografie a lăcaşurilor de cult din municipiul Constanţa. 

Biserica „Sfântul Haralambie“ ar putea fi relocată 

Ulterior, primarul a ţinut să precizeze, în cadrul conferinţei de presă, că Biserica „Sfântul Haralambie“ din Constanţa, ridicată fără autorizaţie pe bulevardul Tomis, în zona Boema, ar putea fi relocată. „Dacă vorbim despre biserici nou-construite, toate, cu excepţia bisericii «Sfântul Haralambie», au un loc permanent în care să fie construite. Evident că şi pentru Biserica «Sfântul Haralambie» există intenţia şi deschiderea din partea mea de a identifica o soluţie de relocare, astfel încât să transformăm o construcţie provizorie şi adecvată cadrului urban într-un loc de care oamenii să fie apropiaţi. Cei care apreciază Biserica «Sfântul Haralambie» au venit undeva în luna aprilie sau mai a anului trecut în faţa Primăriei. solicitându-mi să nu demolăm construcţia provizorie. După ce am făcut toate formele legale, i-am sancţionat, le-am pus în vedere să identifice o zonă unde să fie amplasată biserica şi s-a ajuns la o detensionare a situaţiei“, a subliniat primarul municipiului Constanţa.

Citeşte şi:

Situaţie fără precedent la Constanţa Biserica „Sfântul Mucenic Haralambie“ riscă demolarea

O nouă componenţă a CA-ului Confort Urban SRL 

Un alt proiect aflat pe ordinea de zi a vizat stabilirea componenţei Consiliului de Administraţie (CA) al SC Confort Urban. În urma votului consilierilor locali, cei patru membri provizorii propuşi şi votaţi care vor face parte din CA-ul SC Confort Urban SA sunt Claudiu Rădulescu, Marcela Mariana FrigioiuDaniel Darea şi Elena Vlad. Ulterior, în cadrul conferinţei de presă, primarul Decebal Făgădău a declarat că noul CA al SC Confort Urban SRL va desemna un director general interimar, până când se va finaliza ancheta penală a directorului Viorel Farcaş.

Citeşte şi:

DNA Constanţa acuză
Cristinel Viorel Farcaş, directorul Confort Urban, pus sub control judiciar. Averea şi interesele (documente)

Problema câinilor maidanezi de pe străzile municipiului ar putea fi rezolvată

Primăria Constanţa are în vedere înfiinţarea unui serviciu separat care se va ocupa de gestionarea câinilor fără stăpân. „Acum trebuie să aşteptăm aprobarea bugetului pe anul 2017. De asemenea, în momentul în care am propus achiziţionarea unui serviciu extern de ecarisaj, se ştiu foarte bine care au fost luările de poziţie. Or, atâta vreme cât am dezbătut prea mult şi nu am putut face nici angajările, nici dotările, iar pe de altă parte ne opunem încheierii unui contract cu un prestator extern doar pentru situaţii de urgenţă, avem ce am semănat. Evident că voi remedia această situaţie, voi merge în paralel cu achiziţia serviciului până voi construi serviciul funcţional şi cu popularea birourilor, şi cu înzestrarea lor.
 
Şi după aceea îmi doresc ca lucrurile să fie separate. Municipalitatea să se ocupe de supervizarea activităţii şi de adăpost, de cel existent, care va fi modernizat, şi de cel nou, dar pentru asta trebuie să avem cu cine, să avem buget şi să parcurgem toate procedurile legale de achiziţie. De asemenea, să externalizăm partea de capturare şi transport, pentru că nu mi se pare normal să angajăm noi resursă bugetară. În bugetul pentru anul 2017 sunt prevăzuţi banii pentru acest proiect“, a explicat Făgădău.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii