Turismul românesc ar putea fi ținta unor campanii mediatice negative
Turismul românesc ar putea fi ținta unor campanii mediatice negative
27 Nov, 2024 19:55
ZIUA de Constanta
381
Marime text
Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) trage un semnal de alarmă cu privire la existența unor campanii bine orchestrate care subminează constant imaginea turismului românesc. Într-un context în care fermele de troli și manipularea opiniei publice au devenit subiecte intens dezbătute în timpul alegerilor, reprezentanții FPTR observă un fenomen similar ce ar putea afecta grav sectorul turistic din România.
„De mai mulți ani, turismul românesc este o țintă predilectă a atacurilor din spațiul public, după un tipar care amintește de strategiile utilizate pentru influențarea opiniei publice în campaniile electorale
în fiecare sezon estival, apar știri și articole, unele cu baze reale, dar exagerate, altele complet false, care sunt viralizate cu intenția de a influența percepția consumatorilor. Aceste materiale sunt susținute de avalanșe de comentarii agresive și critice, atribuite frecvent fermelor de troli, care amplifică mesajele denigratoare și promovează implicit vacanțele externe în detrimentul destinațiilor din România”, specifică sursa citată.
Aceeași tactică, același rezultat: denigrarea turismului românesc în favoarea vacanțelor externe
Anual, în sezonul estival, titlurile din presa românească sunt dominate de expresii alarmiste precum: „Dezastru pe litoralul românesc”, „Prețuri nejustificate și servicii proaste”, „România pierde lupta cu Bulgaria și Grecia”. Astfel de articole sunt urmate de valuri de comentarii agresive și critice, atribuite de multe ori unor troli, menite să influențeze percepția publicului și să îl determine să aleagă vacanțele externe în detrimentul destinațiilor din România
Un fost președinte al Autorității Naționale pentru Turism, a semnalat public suspiciuni conform cărora anumite destinații externe, precum Bulgaria și Turcia, ar finanța indirect campanii mediatice negative împotriva litoralului românesc. Deși aceste afirmații nu au fost confirmate oficial, ele ridică un semnal de alarmă asupra posibilității existenței unor influențe externe care subminează turismul românesc pentru a favoriza competitori internaționali.
„Strategiile de manipulare îndreptate împotriva turismului românesc au produs deja consecințe grave, resimțite profund la toate nivelurile economiei. Încrederea consumatorilor a fost afectată, iar operatorii din sectorul turistic se confruntă cu pierderi economice semnificative. Impactul direct asupra locurilor de muncă și comunităților locale este îngrijorător, în special pentru cele care depind în mare măsură de activitățile turistice. În plus, imaginea internațională a turismului românesc suferă, diminuând atractivitatea destinațiilor noastre pentru turiștii străini și afectând competitivitatea pe termen lung” a declarat presedintele FPTR, Dragos Raducan.
Federația Patronatelor din Turismul Românesc solicită acțiuni ferme și transparente
FPTR face un apel public către autorități, mediul de afaceri și consumatori pentru a aborda fenomenul denigrării organizate a turismului românesc:
Citește și
FPTR solicită elaborarea unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului pentru modificarea legislației privind sectoarele de plajă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii