Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:53 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Serviciul de Telecomunicații Speciale, mesaj cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgență 112

ro

11 Feb, 2021 12:15 1640 Marime text
 
 
  • Azi, 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112.
 
La solicitarea cotidianului ZIUA de Constanța, locotenent colonel Cătălin Chircă, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, a declarat că azi se împlinesc 17 ani de la implementarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112 în România, administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
 
„Aniversarea Zilei Europene a numărului de urgență 112, în fiecare an la data de 11 februarie, este un moment de bilanț, în care vedem, în cifre, oglinda eforturilor colegilor noștri care își desfășoară activitatea în cadrul Serviciului de urgență. Analizând statisticile din cei 17 ani de 112 în România, în 2020 s-a înregistrat cel mai mare procent al apelurilor urgente, aspect care ne confirmă că oamenii conștientizează importanța acestui serviciu și sună, de la an la an, mult mai responsabil la 112. Pe această cale, le mulțumim cetățenilor care apelează Serviciul 112 atunci când au o într-adevăr o urgență, dar sunt semnalate și situații care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, ceea ce poate să producă întârzieri în preluarea urgențelor reale“, a mai precizat purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
 
Locotenent colonel Cătălin Chircă mai precizează că, anul trecut, operatorii 112 din România au preluat peste 10,2 milioane de apeluri, mai puțin cu un milion față de anul precedent, dar sunt și județe în care numărul apelurilor non-urgente este constant peste 60%.
 
Anul 2020 a adus mai multe schimbări în Sistemul 112, adaptarea la condițiile pandemiei de COVID-19 concomitent cu îmbunătățirile tehnice care erau deja în desfășurare la nivelul instituției noastre.
 
„O realizare importantă a fost implementarea tehnologiei AML de localizare avansată a apelurilor efectuate la 112. În acest moment, prin apelarea numărului 112 de pe telefoanele inteligente este posibilă și transmiterea coordonatelor geografice ale locului de unde se sună, iar aceste date vin în sprijinul echipajelor care intervin în teren pentru a identifica mai rapid și mai eficient locul urgenței“, a mai spus locotenent colonel Cătălin Chircă.
 
 
 
Complementar cu tehnologia AML, pentru localizarea apelurilor la 112, sunt utilizate și alte metode cum ar fi:
- Geolocation 112 – operatorul îi trimite apelantului un SMS cu un link, pe care, după ce îl accesează, se preiau coordonatele geografice ale telefonului și se trimit în Sistemul 112.

- Aplicația mobilă Apel 112 – se descarcă gratuit din magazinele Google Play și AppStore. Permite ca persoana să sune la 112 printr-un simplu touch pe ecran, iar în momentul efectuării apelului se transmit și coordonatele locului de unde se sună la numărul de urgență.
- De asemenea, localizarea primară Cell ID/Sector ID, care se generează de către operatorii de telefonie mobilă pe baza informațiilor transmise de celulele GSM.

Sunt așadar 4 metode de localizare, una complementară celeilalte și niciuna infailibilă, Toate au limitări, toate pot prezenta erori, și asta nu se întâmplă doar la noi, ci și în alte state europene.
 
Impactul pandemiei de COVID-19
 
„Pandemia de coronavirus a impus măsuri suplimentare și la nivelul Serviciului 112. Pentru noi, prioritatea principală este să preluăm toate apelurile cetățenilor. În cazul în care în unele zone din țară se produce o supraaglomerare, celelalte centre 112 pot prelua apelurile din alte județe sau din București-Ilfov, ceea ce face ca timpul de preluare a unui apel să fie sub 4 secunde, în comparație cu standardul european în domeniu care este de 12 secunde. În perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit peste 450 de mii de apeluri pe problematica noului coronavirus. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale“, s emai arată în mesajul locotenent colonelului Cătălin Chircă, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
 
112 este un număr de urgență. Cetățenii trebuie să sune atunci când sunt situații care îi pun în pericol.
 
112 nu trebuie apelat pentru informații despre concedii medicale sau alte date care țin de medicul de familie, ori despre rezultatele testelor COVID. Este important ca toți cetățenii să înțeleagă că 112 nu înlocuiește TelVerde sau Call Center-ul DSP, acestea fiind destinate relaționării cu cetățenii.
 
Fiecare urgență anunțată prin 112 este soluționată de o întreagă echipă. Operatorii noștri colaborează cu dispecerii agențiilor de intervenție care trimit echipajele în teren, iar munca lor se vede în viețile, proprietățile sau bunurile salvate: 4,4 milioane de urgențe gestionate în anul 2020.
 
„Operatorii STS ai 112 sunt cei care încearcă să obțină informații de la cei care sună la numărul de urgență, pentru a se asigura că dispecerii care preiau legătura telefonică și echipajele care intervin la caz au toate datele pentru a ajunge în cel mai scurt timp și pentru a interveni eficient – toate acestea în timp ce se așteaptă la tot ce e mai rău și speră la tot ce e mai bun. La mulți ani, 112! La mulți ani, tuturor celor din lanțul de gestionare a urgențelor!“, a conchis locotenent colonelul Cătălin Chircă.
 
 
  
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii