Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:59 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primăria nu dă niciun leu, dar „Ziua Marinei trebuie să devină un brand pentru Constanţa“

ro

08 Aug, 2014 00:00 3684 Marime text


Forţele Navale Române promit, anul acesta, o ediţie deosebită a Zilei Marinei, ajunsă la cea de-a 112-a aniversare. Programul din 2014 se derulează sug egida Lunii Spiritualităţii Marinăreşti şi cuprinde mai multe etape. Noutatea acestei ediţii constă în organizarea, în perioada 11-13 august, a unor ateliere interactive, de genul scufundărilor, dar şi în faptul că, după foarte mulţi ani, de Ziua Porţilor Deschise, în Portul Sulina va putea fi vizitată şi o navă militară.

Programul detaliat al activităţilor organizate de Forţele Navale Române în perioada 8-15 august a fost discutat ieri, în contextul unei conferinţe de presă derulate la Comandamentul Flotei, conferinţă la care au participat, alături de comandorul Mihai Panait, Şerban Berescu, director Siguranţa Navigaţiei din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, dar şi Petrică Munteanu, şeful Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa.
„Săptămâna Mării, între 10 şi 14 august, a fost structurată pe cinci zile de activităţi, acţiuni desfăşurate pe esplanada comandamentului Flotei şi în Portul Tomis. Pentru fiecare din cele cinci zile am încercat să aducem colaboratorii, unităţile militare subordonate, unităţile militare colaboratoare din cadrul Forţelor Navale pentru a dezvolta conştiinţa maritimă în rândul cetăţenilor, pentru a demonstra capabilităţile şi a arăta aspecte din cadrul pregătirii noastre de zi cu zi pe parcursul unui an de instrucţie“, a declarat comandorul Mihai Panait. „Începem cu Ziua Învăţământului de Marină pe 10 august şi finalizăm cu Ziua Eroilor Marinari, celebraţi pe data de 14 august. Într-una din zile, la Ziua Resurselor Mării, vom avea ateliere interactive unde vrem să implicăm turiştii, populaţia civilă, de exemplu, în ateliere de scufundare şi sperăm să aibă un succes deosebit pentru turişti şi pentru publicul constănţean“, a adăugat Panait.

„Neplăcut surprinsă că nu se găseşte o finanţare mai consistentă“

Corina Martin, preşedinta Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral Delta Dunării, care a devenit oficial, de anul acesta, unul dintre organizatorii evenimentelor dedicate Zilei Marinei, a mărturisit că este „neplăcut surprinsă că nu se găseşte o finanţare mai consistentă“ pentru un eveniment care ar trebui să fie un simbol pentru oraşul-port. Ce-i drept, implicarea Asociaţiei Litoral - Delta Dunării de anul acesta nu este, nici ea, copleşitoare, în sensul că ea va face nişte flyere, bannere şi mash-uri. Martin a ţinut să menţioneze însă, în mai multe rânduri, că evenimentele dedicate Zilei Marinei figurează oficial în calendarul de evenimente al Asociaţiei Litoral - Delta Dunării.
Nu mai puţin important, Corina Martin şi-a luat angajamentul ca, începând din 2015, să facă lobby pe lângă Primăria şi Consiliul Judeţean Constanţa pentru ca cele două instituţii să cofinanţeze evenimentul. „Noi trebuie să găsim cofinanţare pentru ca, de anul viitor, să avem mai multă strălucire“.

Ziua Marinei fără artificii

Până la strălucirea de anul viitor însă, ediţia 2014 a Zilei Marinei se anunţă săracă. De exemplu, anul acesta, cerul Constanţei nu va mai fi luminat de artificii. În locul acestora, va fi organizat un joc de lasere.
În ceea ce priveşte fondurile alocate Zilei Marinei, niciunul dintre participanţii la conferinţa de ieri nu a dorit să dezvăluie la ce sumă de bani se ridică  evenimentul din 2014. Petrică Munteanu, director în Primăria Constanţa, a lăsat de înţeles că municipalitatea va participa, anul acesta, cu... zero lei. „Nu e treaba voastră, nu e treaba măgarului de unde beau oile apă“. Răspuns caracteristic lui Munteanu, e drept.

Potrivit comandorului Mihai Panait, manifestările dedicate sunt bugetate ca activităţi de instrucţie. Interesant, Şerban Berescu, director ANR, a declarat, ieri, că „Ziua Marinei trebuie să devină un brand pentru Constanţa“. Va fi interesant de urmărit cum anume urmăresc organizatorii să transforme evenimentul într-un brand, de vreme ce, iată, pentru moment, austeritatea pare a fi cuvântul de ordine.
Amintim că, în august 2008, fostul prefect al judeţului Constanţa, Dănuţ Culeţu, anunţa că ediţia din acel an a manifestărilor dedicate Zilei Marinei beneficia de un buget de 100.000 de euro.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii