Primăria Constanța Cartea de identitate expiră în curând? Află ce trebuie să faci
Primăria Constanța: Cartea de identitate expiră în curând? Află ce trebuie să faci
13 Jun, 2025 08:33
ZIUA de Constanta
328
Marime text



Potrivit unui comunicat pus la dispoziție de Primăria Constanța, dacă actul dumneavoastră de identitate urmează să expire, puteți depune cererea pentru unul nou cu până la 180 de zile înainte de data expirării.
Ce trebuie să știți?
-Cartea de identitate actuală rămâne valabilă și utilizabilă pe toată durata celor 180 de zile.
-Noul document va fi eliberat conform termenului de procesare stabilit.
TERMENE pentru eliberarea actului de identitate (conform OUG nr. 97/2005, cu modificările și completările ulterioare):
-EXPIRARE: Cererea se poate depune cu 180 de zile înainte de expirarea actului de identitate.
-PRIMA ELIBERARE: În termen de 15 zile după împlinirea vârstei de 14 ani.
-ALTE CAZURI: În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre următoarele situații: Schimbare domiciliu; Modificare nume, prenume, dată naștere; Schimbare denumire stradă, renumerotare imobile; Atribuire nou CNP; Deteriorare, pierdere, furt, distrugere; Schimbare fizionomie, schimbare sex; Anularea actului de identitate.
DOBÂNDIREA/REDOBÂNDIREA CETĂȚENIEI ROMÂNE: Persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România trebuie să depună cererea în termen de 1 an de la acordarea/redobândirea cetățeniei.
PRESCHIMBAREA BULETINULUI DE IDENTITATE (B.I. în C.I.): Se poate face oricând.
Acte necesare
Dacă trebuie să vă schimbați cartea de identitate (indiferent dacă este expirată, pierdută, furată sau deteriorată), veți avea nevoie de următoarele documente: Cerere pentru eliberarea actului de identitate (disponibilă la ghișeu sau online); Actul de identitate anterior (dacă există); Certificat de naștere (original); Certificat de căsătorie / Acte de divorț (dacă este cazul); Document de dovadă a domiciliului (dacă solicitantul nu este proprietar, va fi necesară prezența proprietarului cu actul de identitate), Taxa pentru emiterea cărții de identitate (se poate achita în online sau fizic la ghișeele muncipalitățíi), a mai transmis sursa citată.
Toate documentele trebuie prezentate în original, împreună cu dovada achitării taxei, la Serviciul Evidență Persoane.
Recomandare: Pentru evitarea aglomerației și a problemelor administrative, vă încurajăm să solicitați reînnoirea actului de identitate din timp!- au mai precizat reprezentanții Primăriei.
Citește și:
MAI anunță lansarea oficială a paginii de internet dedicate cărții electronice de identitate
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii