Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:22 23 02 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

e-Factura devine obligatorie de la 1 ianuarie! Important pentru toate firmele

ro

10 Dec, 2023 18:13 1673 Marime text
foto: pexels Platforma FGO a înregistrat, în ultimele două luni, o dublare a numărului lunar de abonaţi noi înregistraţi, la 105.000.

Creşterea este în strânsă legătură cu introducerea obligativităţii e-Factura, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate relaţiile comerciale de tip B2B.

Potrivit unui comunicat al iTom Solutions, dezvoltatorul platformei FGO, peste 50% dintre abonaţii înrolaţi anul acesta provin din comerţ, sănătate, construcţii, design, fotografie, traduceri, servicii TIC, transporturi şi contabilitate. Bucureştiul şi judeţul Ilfov concentrează peste 30% dintre facturile emise în platforma FGO.


Judeţele Cluj, Braşov, Bihor, Timiş, Constanţa şi Prahova cumulează împreună 30% din volumul total

Judeţele Cluj, Braşov, Bihor, Timiş, Constanţa şi Prahova cumulează împreună 30% din volumul total, iar celelalte 34 de judeţe adună doar 40% din volumul de facturare de la nivel naţional. În baza trendului din ultimele trei luni se estimează că în 2024 platforma FGO va depăşi 200.000 de companii ca utilizatori.

De altfel, în perioada următoare, iTom Solutions se aşteaptă la o dublare a numărului de abonaţi şi o creştere de până la 60% a numărului de facturi emise.

'Am pregătit platforma pentru dublarea numărului de utilizatori în următoarele trei luni. Modelul freemium pe care îl utilizăm a adus, până în prezent, un număr de 105.000 de utilizatori care folosesc serviciile de facturare simplă şi evidenţa încasărilor, respectiv sincronizarea automată cu contabilitatea SAGA.

Pe baza trendului din ultimele trei luni, estimăm că în 2024 vom depăşi 200.000 de companii care vor folosi platforma', spune Valeriu Filip, fondator FGO. În ceea ce priveşte numărul de facturi emise, estimările pentru următoarele trei luni vizează o creştere între 30 şi 60% a acestora, existând posibilitatea ca nu toţi antreprenorii să respecte chiar de la 1 ianuarie termenul de 5 zile pentru transmiterea facturilor către ANAF.


Ce trebuie să facă firmele?

'De la 1 ianuarie, toate firmele vor fi nevoite să folosească e-Factura, fiind obligatorie nu doar pentru facturile emise către persoane juridice, ci şi pentru e-Facturile primite de la furnizori. FGO automatizează complet integrarea cu e-Factura. Odată conectat contul SPV în FGO, utilizatorul poate activa trimiterea automată a e-Facturilor în SPV, la intervalul dorit după emitere.


Astfel, e-Facturile se vor transmite în SPV fără altă acţiune din partea utilizatorului. Atunci când nu reuşeşte încărcarea unei e-Facturi la ANAF, FGO reîncearcă automat încărcarea acesteia. Mai exact, insistăm de 150 de ori. Astfel, avem o rată de succes de 100%, indiferent de indisponibilitatea temporară a serverului ANAF. Tot în contul FGO se găsesc şi statusul, recipisa de la ANAF, precum şi e-Facturile primite de la furnizori', explică Valeriu Filip.


În prima etapă a acestui proces de introducere a obligativităţii e-Factura, lansat în 2022 şi care a vizat tranzacţiile cu risc fiscal ridicat şi plăţile către stat, un număr de 10.000 de instituţii publice au fost facturate prin sistemul FGO.


Orice abonament plătit FGO oferă acces la automatizarea completă a e-Facturii

Orice abonament plătit FGO oferă acces la automatizarea completă a e-Facturii, iar preţurile încep de la 15 lei/lună. Platforma FGO a fost lansată de i-Tom Solutions la 1 ianuarie 2017, fiind dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România, cu scopul eficientizării şi automatizării comunicării între antreprenor şi contabil. În prezent, peste 105.000 de companii mici şi mijlocii folosesc FGO pentru diverse domenii de activitate, platforma punând accent pe integrări cu serviciile bancare, contabilitate, platforme de comerţ electronic, tratând inclusiv aspecte de interpretare financiară a datelor afacerii din balanţe.

Platforma FGO a fost lansată de i-Tom Solutions la 1 ianuarie 2017, fiind dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România, cu scopul eficientizării şi automatizării comunicării între antreprenor şi contabil.



sursa: stiripesurse.ro. 


Citește și
 
Împrumut bancar pentru firma Opal SA, al cărei acționar este Anca Pavel-Nedea. Ce sumă va fi contractată
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii