Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:11 17 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Damen Galați și CEMEX UK Marine au lansat un nou tip de navă de dragaj

ro

05 Aug, 2019 00:00 612 Marime text
Damen a construit un nou tip de navă, MAD 3500, de 103,5 metri, care a fost lansată la Damen Shipyards Galați (DSGa). Denumită CEMEX Go Innovation, nava este rezultatul unei cooperări strânse între CEMEX UK Marine și Damen și reprezintă prima dintr-o nouă generație de nave de tip dragaj eficiente și economice, specializată în extragerea nisipului și pietrișului de pe fundul mării.
 
Ceremonia de lansare a reunit întreaga echipă a CEMEX UK Marine, precum și reprezentanți de la sediul central al Damen, din Gorinchem, Olanda, și de la Șantierele Navale Damen Mangalia, acolo unde construcția a început în iulie 2018. Acest lucru a continuat până la începutul acestui an, când nava a fost transferată la Damen Shipyards Galați, pentru etapele finale ale proiectului.
 
Damen și CEMEX au lucrat în comun la dezvoltarea modelului MAD 3500 încă din cele mai vechi stadii, iar proiectarea este rezultatul unei ample cercetări de piață și al consultării clienților. Ca atare, CEMEX Go Innovation reprezintă începutul unei noi ere pentru o industrie a navelor care se confruntă cu o flotă învechită de nave și cu un accent sporit asupra activității marine. Conceptul MAD în ansamblu a fost conceput în jurul necesității navelor din secolul XXI care pot oferi siguranță, eficiență, impact minim asupra mediului și confort al echipajului. În același timp, trebuie să obțină timpul de funcționare maxim într-un mediu de lucru care să pună eforturi mari asupra navei și a echipamentelor sale.
 
Caracteristicile suplimentare ale noii nave destinate să maximizeze productivitatea și să reducă la minimum întreținerea includ îmbogățirea excelentă atât pentru confortul echipajului, cât și pentru operabilitatea de orice vreme și un arc închis pentru a proteja echipamentul de punte și pentru a reduce intrarea apei verzi în depozitul de marfă. Toate conductele de dragare sunt situate deasupra nivelului principal al punții pentru siguranță, precum și inspecție ușoară și atingere a macaralei, iar construcția modulară a sistemelor de dragare proiectate și construite Damen asigură înlocuirea rapidă și ușoară a pieselor uzate pe instalația de conducte și ecranare. MAD 3500 are o capacitate de buncăr de 3.500m³.
 
După lansarea sa și cu o mare parte din echipamentul de punte, inclusiv instalația de ecranizare proiectată și construită de la Damen instalată, MAD 3500 își va finaliza amenajarea cu punerea în funcțiune care va începe la sfârșitul anului, urmată de livrare la începutul primăverii anului 2020 .
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii