Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:06 21 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constanța Port Business Association își marchează prima candidatură în Consiliul de Administrație al CN APM SA

ro

21 Nov, 2025 18:40 151 Marime text
Constanța Port Business Association

Constanța Port Business Association (CPBA), o organizație patronală autonomă, non-politică și persoană juridică de drept privat, care grupează companiile ce gestionează anual aproximativ 80% din volumul total de mărfuri al Portului Constanța, și-a desemnat reprezentantul permanent în procedura de selecție pentru Consiliul de Administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CN APM SA). Decizia a fost adoptată prin Hotărârea nr. 20 din 9 septembrie 2025.
 
Aceasta marchează prima candidatură oficială a CPBA în CA al CN APMC, și evidențiază un fapt neobișnuit: nu un individ politic, ci o organizație juridică își propune să fie reprezentată direct în structura de conducere a companiei naționale.
 
Conform CPBA, organizația subliniază că „organizația noastră, autonomă și non-politică, are ca scop reprezentarea intereselor comune ale membrilor săi, promovându-le și apărarea acestora în relațiile cu autoritățile publice și alte entități”. Aceasta evidențiază că nu este vorba de o candidatură individuală sau politică, ci de implicarea directă a mediului economic privat printr-o structură colectivă.
 
CPBA justifică implicarea sa prin rolul strategic pe care îl are în ecosistemul portuar: „Asociația reprezintă cel mai puternic segment economic din ecosistemul portuar, format din operatori de mărfuri, furnizori de servicii logistice, transportatori, companii de infrastructură și traderi internaționali”. Membrii CPBA operează în porturile Constanța, Mangalia și Midia, și sunt direct afectați de deciziile CN APMC.
 
Organizația reunește 49 de membri activi, incluzând 19 terminale portuare, 12 furnizori de servicii de transport și logistică, 6 mari comercianți de mărfuri agricole și petroliere, și 12 furnizori de servicii pentru infrastructură, IT și telecomunicații. Potrivit datelor consolidate pentru 2024, membrii CPBA au raportat o cifră de afaceri de 8,45 miliarde lei, cu 8.413 angajați, manipulând 63,2 milioane tone de mărfuri, reprezentând circa 80% din traficul total al Portului Constanța. Organizația subliniază că „această pondere reflectă rolul strategic al sectorului privat în competitivitatea portului, în atragerea de investiții și în gestionarea presiunilor generate de contextul geopolitic regional”.
 
Decizia de a candida este motivată de dorința de a sprijini guvernanța corporativă și de a aduce o perspectivă integrată a operatorilor portuari: „Implicarea noastră în guvernanța corporativă a CN APMC este motivată de dorința de a asigura o administrare eficientă a Portului Constanța, un nod maritim crucial pentru România și un actor important pe scena comerțului internațional”.
 
Reprezentantul propus, Laurențiu Mironescu, fost director general al CNAPMC și comandant de cursă lungă, este descris ca având „o experiență vastă în domeniul maritim și cunoștințe aprofundate despre structurile interne ale CNAPMC”. CPBA subliniază că el va contribui la „definirea strategiilor de dezvoltare a portului, cu o abordare bazată pe date reale și feedback constant de la membrii asociației, asigurând o adaptare rapidă la schimbările pieței și la cerințele internaționale”.

 
Organizația mai precizează: „Conceptul de guvernanță corporativă pe care Statul Român intenționează să-l implementeze și prin intermediul procedurii de selecție este extrem de familiar membrilor CPBA, organisme internaționale care pot contribui cu experiența lor la îmbunătățirea înțelegerii și integrării în standardele corporative a CNAPMC”. În plus, CPBA afirmă că „nu există nicio incompatibilitate între CNAPMC și CPBA, ceea ce permite o colaborare transparentă și eficientă”.
 
Pe lângă competențele manageriale, CPBA evidențiază că reprezentantul propus are experiență internațională relevantă: „Experiența internațională îi permite să anticipeze tendințele majore, precum digitalizarea operațiunilor, decarbonizarea transportului și dezvoltarea infrastructurii intermodale. Reputația sa profesională oferă credibilitate în relațiile cu partenerii externi și autoritățile, facilitând negocieri avantajoase și atragerea de investiții”.
 
Organizația subliniază că prezența sa în Consiliul de Administrație va aduce multiple avantaje pentru port și mediul privat: „Integrarea CPBA în Consiliul de Administrație nu este doar o alegere înțeleaptă, ci și o oportunitate de a consolida competitivitatea Portului Constanța și de a promova o guvernanță modernă și adaptată realităților economice actuale”, și totodată va asigura „o perspectivă directă a mediului operațional portuar, fundamentată pe date economice solide și pe nevoile reale ale operatorilor”.
 
CPBA atrage atenția că prin această candidatură unică – o organizație juridică și nu un individ politic – Portul Constanța poate beneficia de o guvernanță eficientă, de o viziune strategică adaptată realităților economice, și de o colaborare constructivă între mediul privat și autoritățile portuare, consolidând astfel poziția portului ca hub logistic regional de prim rang.





Citește și:
Bilanțul acțiunilor desfășurate de Constanța Port Business Association, în anul 2024
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii