Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:58 04 02 2023 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Câți bani scot din buzunar șoferii români pentru carburanți, înainte de Crăciun

ro

20 Dec, 2022 11:08 569 Marime text
Benzinărie, foto: Unsplash Vești bune pentru șoferi! Prețul carburanțiilor scade încă din luna noiemebrie

Prețul benzinei standard a scăzut cu circa 1,20 lei pe litru. În ceea ce privește motorina standard, scăderea a fost cu aproximativ 1,30 lei pe litru.
 

Iată care sunt prețurile în Ajun de Crăciun 

 Conform Monitorului Prețurilor, un litru de benzină standard costă între 6 și 6,06 lei,  Litrul de motorină standard costă între 7,16 și 7,19 lei.

Facem referire la prețurile de la pompă, valabile după aplicarea compensării de 50 de bani.


Despre Monitorul Prețurilor

Misiunea Consiliului Concurenței cu privire la funcționarea optimă a piețelor comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și a carburanților auto, precum și cu privire la manifestarea concurenței pe aceste piețe a fost și rămâne în continuare axată pe două direcții principale.

Prima dintre acestea este reprezentată de monitorizarea modului de funcționare a mecanismelor de piață. Această activitate are rolul de a depista eventualele abateri/încălcări ale reglementărilor legale, iar, în cazul în care există probe concludente în acest sens, de a sancționa întreprinderile răspunzătoare.

Cea de-a doua direcție de acțiune a autorității de concurență are ca obiectiv stimularea concurenței pe piețele comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și a carburanților, precum și îmbunătățirea climatului concurențial, în vederea obținerii de avantaje pentru consumatorii finali.

Concurența prin preț este o caracteristică importantă a economiei de piață, având rolul de a genera atât eficiență economică, cat și beneficii importante la nivelul consumatorilor, printre care se numără o ofertă variată de produse de calitate la prețuri competitive.

Autoritatea de concurență nu are competența de a interveni în formarea unor prețuri de vânzare ale întreprinderilor active pe o piață anume sau de a reglementa un nivel al acestor prețuri. Cu toate acestea, Consiliul Concurenței militează constant pentru bunăstarea consumatorului final, prin remedierea eventualelor disfuncționalități dintr-un anumit sector.

Monitorul prețurilor ține cont de faptul că prețul nu este singurul criteriu de apreciere a unui produs, fiind completat de elemente cum ar fi: tipul și calitatea serviciilor disponibile, calitatea si cantitatea de informații auxiliare disponibile consumatorului, calitatea in sine a produsului, , asistenta post-vânzare si, nu in ultimul rând, decizia consumatorului cu privire la proveniența, brand-ul sau prezentarea produsului. În acest scop, informațiile vor fi prezentate de o manieră care să permită evaluarea acestor elemente adiționale, fără a transforma, însă, platforma într-un canal de publicitate.


Citește și: Primăria Constanța a eliberat autorizația de construire pentru prima stație de carburanți SOCAR din municipiu
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii