Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:03 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

28 august 1993 Se inaugura vrachierul „22 decembrie 1989“. Povestea unei nave sortite ghinionului

ro

28 Aug, 2022 12:11 1213 Marime text
  • Inaugurarea a avut loc pe 28 august 1993, după mai bine de cinci ani de lucrări. La eveniment au participat mai mulți oficiali. Costin Diaconu a fost cel care va cârmui vrachierul ca un adevărat profesionist în domeniu.

În urmă cu 23 de ani începea povestea vrachierului „22 decembrie 1989“, cel care avea să fie sortit ghinionului.
 
A fost comandată cu câțiva ani înaintea izbucnirii revoluției din 1989. În 1990 Navrom Constanța, cei care se ocupau de construcție, s-a trifurcat rezultând trei companii diferite. Astfel lucrările au fost preluate de una dintre ele, CNM Petromin.
 
Inaugurarea a avut loc pe 28 august 1993, după mai bine de cinci ani de lucrări. La eveniment au participat mai mulți oficiali. Costin Diaconu a fost cel care a cârmuit vrachierul.
 
Costin Diaconu a absolvit studiile superioare o dată cu Victor Aurel Blidea, fostul şef al Statului Major al Forţelor Navale, Victor Fiacescu, fost primar al municipiului Constanţa, Aurel Ionescu, Romanuel Posedaru, fost director al Petromin, şi Călin Dragomir Marinescu.
 
Revista „Marina Română“ relata despre vrachier: „Nava noastră, un mineralier de 165.000 tdw., are o lungime de 303,35 metri, lăţimea de 46 metri, înălţimea de construcţie 24,4 metri şi un pescaj de 18 metri“. Echipajul era format din 36 de membri.
 
Ghionul avea să se abată asupra vrachierului încă de la prima plecare. Se spera că sujurul va fi un succes, rămând una dintre cele mai memorabile plecări. Însă nu a fost așa.  După ce a traversat Oceanul Atlantic, ajunsă în port, autoritățile portuare au început o verificare riguroasă a vrachierului.  Cu stupoare s-a constatat că existau o mulțime de fisuri.  Așadar, de la prima plecare nava era pe cale să se descompună.
 
După reparațiile de riguare nava a primt aviz doar pentru plecări în zone liniștite.
 
După ce a fost vândut, vrachierul a nagivat sub pavilioanele altor țări. Povestea acesteia s-a încheiat în 2011.
 
 
Sursă foto cu rol ilustrativ: ZIUA de Constanța
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii