Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:48 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Campania Salvaţi Copiii România "Transformă 2% din impozitul pe venit în 100% viaţă pentru copii!" continuă în anul 2012

ro

28 Mar, 2012 00:26 1282 Marime text

Bucureşti, 27 martie 2012 - OrganizaţiaSalvaţi Copiii România desfăşoară, până pe 25 mai 2012, campania de redirecţionare a 2% din impozitul pe venit pentru colectarea de fonduri necesare dotării maternităţilor, astfel încât acestea să poată asigura asistenţă medicală adecvată copiilor născuţi prematur.

"Supravieţuirea copiilor care se nasc înainte de termen şi reducerea mortalităţii infantile, care rămâne una dintre problemele dramatice ale României sunt printre priorităţile Organizaţiei Salvaţi Copiii România. Atunci când am demarat programul Fiecare copil contează, care vizează reducerea numărului de copii care mor din cauze prevenibile sau tratabile, am realizat că un sprijin urgent trebuie acordat maternităţilor, secţiilor de nou-născuţi şi femeilor însărcinate care au un statut economico-social modest", a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Statisticile Salvaţi Copiii România remarcă un trend ascendent în procesul redirecţionării a 2% din impozitul pe venit către programele dezvoltate în serviciul comunităţilor, organizaţia reuşind să atragă 25.720 de euro în anul 2006, 134.569 euro în anul 2009 şi 165.382 în anul 2010.

Potrivit datelor puse la dispoziţie de Autoritatea de Administrare Fiscală (ANAF) la solicitarea Salvaţi Copiii România, în anul 2010 pentru anul fiscal 2009, un total de 5.324 de persoane au solicitat redirecţionarea până la 2% din impozitul pe venit către Organizaţia Salvaţi Copiii. În 2011, pentru anul fiscal 2010, 8.146 de persoane au redirecţionat cei 2% către organizaţie, aceştia însumând 175.200 euro.

Fondurile astfel obţinute au fost utilizate pentru dotarea maternităţii şi secţiei de nou-născuţi din cadrul Spitalului din Adjud, secţiei de nou-născuţi din cadrul Spitalului Cantacuzino Bucureşti şi programelor de suport şi consiliere parentală pentru 1.120 de familii.

În ceea ce priveşte acţiunile viitoare, Salvaţi Copiii România îşi propune dotarea secţiei de nou-născuţi din cadrul Spitalului Piatra Neamţ, precum şi continuarea dotării maternităţii Cantacuzino şi Polizu.

La nivel general, numărul contribuabililor care au redirecţionat 2% din impozitul pe venit către programe dezvoltate de sectorul neguvernamental a cunoscut o dinamică ascendentă în ultimii şase ani de aplicare. Astfel, numărul acestora a crescut de la 145.000 persoane în anul 2005 la 1.326.806 persoane în 2009, 1.535.203 în 2010 şi 1.648.313 în 2011.

Deşi numărul contribuabililor a crescut cu 7 % faţă de cel din 2010, suma acordată pentru anul 2011 a scăzut cu 2%, de la 117 milioane lei în 2010 (aproape dublu faţă de cea din anul 2008 - 48 milioane lei), la 114,7 milioane lei în 2011.

În anul 2011, judeţele cu cel mai mare număr de contribuabili care au optat pentru redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit corespunzător anului fiscal 2010 sunt: Cluj (78.511), Timiş (70.608) şi Argeş (65.338). La polul opus se află judeţele Giurgiu (9.129), Teleorman (11.475) şi Ilfov (11.841). Bucureştiul are numărul cel mai mare de contribuabili - 145.016, locul I fiind ocupat de sectorul 6.

În ceea ce priveşte implicarea comunităţii, principala motivaţie pentru care românii aleg să îşi exercite acest drept o constituie uşurinţa procesului, dar şi faptul că pot decide domeniul şi entitatea non profit către care sunt redirecţionaţi banii. Ataşamentul faţă de o anumită cauză este pe locul al treilea în topul motivaţiilor de redirecţionare.

Potrivit datelor transmise de Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi site-ul doilasuta.ro, mecanismul 2% a atins 23.432 de entităţi non-profit/unităţi de cult în anul 2010 şi 24.891 de entităţi în anul 2011.

Din numărul total de contribuabili care aveau dreptul să solicite virarea unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual datorat pentru anul 2010, aproximativ 25% au exercitat această opţiune.

Organizaţia Salvaţi Copiii România va dedica campania de colectare a 2% din impozitul pe venit din 2012 (corespunzător anului fiscal 2011) secţiilor de nou-născuţi şi maternităţilor din România, dar şi femeilor însărcinate şi mamelor cu copii până în 5 ani din comunităţile defavorizate.

Formularele precompletate cu datele de identificare ale organizaţiei pot fi descărcate de pe site-ul oficial www.salvaticopiii.ro. Ele trebuie completate cu datele personale, semnate şi depuse către administraţia financiară, prin poştă cu confirmare de primire, până la data de 25 mai 2012. Suma nu trebuie menţionată în formular, urmând să fie completată de administraţia financiară.

Campania Salvaţi Copiii România se desfăşoară cu sprijinul McCann Erickson, Realitatea TV, Acasa TV, Sport.ro, MTV, Prima Tv, National Geografic, Radio Zu, Monopoly Media, Cocor Media Channel, AVON România, Baby Boom Show, precum şi a companiilor RATB, CFR Calatori şi METROREX.

Campania va fi promovată şi în mediul online, prin bannere şi advertoriale adaptate tuturor tipurilor de public vizate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii