Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:33 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Linie de mare viteză între Arad, Bucureşti şi Constanţa

ro

06 Oct, 2011 17:26 1209 Marime text
Chiar dacă trenurile merg ca melcul în România, vom avea o linie de mare viteză. Deşi pare o veste bună, linia pentru viteze de până la 300 de kilometri pe oră va dubla practic Coridorul IV, aflat în plin proces de reabilitare. CFR promite că studiile de fezabilitate vor fi gata la anul, iar proiectarea şi construcţia vor începe după 2016. Proiectul pe care toată lumea îl tratează cu scepticism - linia de mare viteză care urmează să lege Ungaria de România. Aici deja proiectul este în..se elaborează studiul de fezabilitate pentru a putea ulterior să trecem la finanţarea lui", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Ministerul Transporturilor vrea să construiască o linie de cale ferată complet nouă între Arad, Bucureşti şi Constanţa. Pe acestă linie trenurile vor putea circula cu viteze de până la 300 de kilometri pe oră. "Este vorba de a lega frontiera ungară sau Szeged - frontiera ungară, Arad, Timişoara, o localitate intermediară, Braşov probabil, Bucureşti şi apoi Constanţa", a declarat Emanoil Culda, director programe europene CFR. Cu alte cuvinte, noua linie va fi chiar paralelă cu coridorul 4, aflat de zece ani în proces de rebilitare pentru viteze de 160 km pe oră care necesită fonduri de câteva miliarde de euro. Mai mult, în prezent CFR ar avea nevoie de peste zece miliarde de euro pentru reabilitarea a peste 5.500 de kilometri de cale ferată foarte degradată, adică jumătatea din reţeaua naţională. Dacă pentru reţeaua de cale ferată existentă nu sunt bani, pentru noua linie s-ar putea găsi. "O estimare aş spune foarte aproximativă pentru că nu există toate datele legate de traseu în jur de 10 miliarde de euro va fi ceea ce înseamnă teritoriul României", a mai spus Emanoil Culda. Cât priveşte coridorul 4 Arad - Bucureşti - Constanţa, aflat în proces de reabilitare, vor circula trenuri de marfă în primul rând şi trenurile locale. 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii