Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:20 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Domeniile româneşti – o analiză a pieţei

ro

28 Aug, 2011 17:44 2204 Marime text

yoa.jpgArticol scris de un băiat care se pricepe la domenii, sedo, seo şi monetizare prin afiliere şi alte asemenea.

Cât costă domeniile cuvinte românești pe .ro/.com sau alte extensii?

Să luăm ca exemplu croatia.ro si gmail.ro. Pe 16 mai 2009, croatia.ro "a fost vândut" pe SEDO pentru 16.312 USD. În realitate însă croatia.ro nu şi-a schimbat niciodată proprietarul şi nici nameserverele. Lucru pe care îl putem vedea foarte uşor, analizând printuri din 2009.

Un exemplu şi mai amuzant este Gmail.ro, care este deţinut de Google din 2006. În 3 martie 2009, un printscreen ne arată că deţinătorul este Google Inc. USA. Totuşi în lista tranzacţiilor de pe SEDO găsim la categoria domenii vândute că Gmail.ro a fost vândut pe 6.571$. Cumpărătorul? Ei bine, nu există, pentru că Google nu a vândut niciodată Gmail.ro. Mărturie stau datele de la ROTLD. Google încă deţine Gmail.ro. În plus, încă de prin 2009, NS-urile erau ns1.google.com şi ns1.google.com, şi deţinătorul era Google Inc. E de bun simt nu?

Ca regula generală, Google nu îşi vinde domeniile. Şi mai ales nu o face pe 6.571$. Trebuie să ai probleme serioase să crezi că Google ar vinde Gmail.ro. Dar poate Google e cumpărătorul. Imposibil, din moment ce în 2009 Google deja deţinea domeniul. În altă ordine de idei, Gmail este trademark. Google ia sute de domenii anual în WIPO. Dacă i-ar interesa ceva, în mod cert şi-ar exercita marca. Nu i-ar costa nimic în plus.

Cum e posibil ca un domeniu să fie vândut şi deţinătorul şi nameserverele să rămână aceleaşi?

Foarte simplu. Să zicem că ai 1.500 de domenii româneşti de vânzare, pe .com (e mai uşoară comparaţia). Anual ai reînnoiri cu privacy cumulând 13.000 $. În 3 ani, ai deja 40.000$ de plătit. Calculul se aplică şi la .ro, puţin diferit. Acolo ai un sunk cost de 59$/domeniu, şi o pierdere de 10% pe an în randamente potenţiale, deci tot pierzi 6$/an/domeniu.

Logica e simplă, trebuie să vinzi cât mai repede. Ca să faci asta ai nevoie de exemple şi mai ales de o piaţă activă. Dacă ai Grecia.com în portofoliu, şi te duci la o agenţie de turism să îl vinzi, poţi da ca exemplu Croatia.ro vândut pe 16.000 de euro. Tu ceri 12.000, doar este preţul pieţei, nu? Nimeni nu ştie că preţul pieţei e făcut de tine. În fond, tu eşti piaţa. Domeniile .ro sunt atât de interesante încât până şi Google le cumpără.

Exemplele de mai sus sunt doar câteva. Este uşor de probat că peste 50% din tranzacţiile cu domenii româneşti nu există.

Citeşte mai mult pe http://www.zoso.ro/domeniile-romanesti-analiza-pietei/

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii